Spojení dvojnásobného mistra světa s týmem McLaren trvá už třetí sezónu, ale rozhodně se nevyvíjí podle představ, které tým z Wokingu předpokládal. Prozatím se nachází na posledním místě v Poháru konstruktérů s pouhými dvěma body.
Fernando Alonso už dal několikrát najevo svou nespokojenost, jako její součást někteří lidé vnímají i jeho kratičkou exkurzi na slavných 500 mil Indianapolis. Španělovi končí letošním rokem tříletý kontrakt a pilot, který 29. července oslaví 36. narozeniny opakovaně zdůrazňuje, že chce mít konkurenceschopný vůz. A protože zatím u McLarenu taková záruka není, naznačil Alonso i možnost, že bude hledat štěstí jinde než ve Wokingu.
K situaci se vyjádřil i Flavio Briatore, jehož osud v F1 je s Alonsem dlouhodobě spojen a momentálně je součástí Španělova manažerského týmu. Naznačil, že u McLarenu musí dojít k radikálním činům, jakési "revoluci", pokud si chce Fernanda udržet. Na druhou stranu připouští, že má-li Alonso změnit působiště, musí odejít k týmu jen tehdy, pokud mu nabídne patřičné podmínky.
"Nechcete určitě odejít do týmu, kde nebudete mít šanci vyhrávat závody. S tím se musí něco dělat. Pilot má být v týmu, kde je alespoň šance bojovat o stupně vítězů. Věřím tomu, že McLaren na podobné věci velmi tvrdě pracuje, aby v týmu byla lepší situace. Pokud bude konkurenceschopný... upřímně, Fernando se v týmu cítí opravdu dobře. V INDY byla spolupráce skutečně dobrá, za ni děkujeme. Za pár měsíců se uvidí. Před letní přestávkou už by se mělo něco stát, spolupracujeme s vedením týmu a pokoušíme se najít řešení. Vidět McLaren v této situaci není vůbec hezké, ale nejen z hlediska pilotů, ale i pracovníků a inženýrů. Potřebují revoluci, šok, potřebují mít budoucnost. Nejen pro Fernanda, ale pro všechny pracovníky. Jde o skvělý tým, má vynikající jméno, proto je smutné, že se nachází v této situaci," uvedl pro server motorsport.com Flavio Briatore.
Jak by hrál Messi bez klubu?Sedmašedesátiletý Ital nepochybuje o tom, že Alonso je stále jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot ve Formuli 1. Někdejší šéf stájí Benetton a Renault dokonce při svém hodnocení sáhl do fotbalové oblasti a přirovnal úděl španělského pilota se situací, že by hvězda týmu FC Barcelona, argentinský útočník Lionel Messi, zůstal bez místa.
"Smlouvu s McLarenem určitě dodržíme, ale co bude dál, to ještě nevíme. Pro pilota je hodně frustrující, když ví, že od začátku závodu myslí jen na to, ve kterém kole předčasně zastaví. Fernando je tak trochu jako Messi, pořád je nejlepší. Umíte si představit, že by Leo neměl klub, ve kterém by mohl hrát? Bohužel nyní jsou v F1 jeden, dva týmy, které vyhrávají. Za mých časů to byly aspoň tři, někdy i čtyři. Fernando byl v mém týmu, změnili jsme se s ním, vyhráli jsme mistrovství. A nemůžeme opominout skutečnost, že šampionát s Renaultem jsme získali díky rozdílů, který nám zajistil právě Fernando," dodává Briatore.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.