Spojení dvojnásobného mistra světa s týmem McLaren trvá už třetí sezónu, ale rozhodně se nevyvíjí podle představ, které tým z Wokingu předpokládal. Prozatím se nachází na posledním místě v Poháru konstruktérů s pouhými dvěma body.
Fernando Alonso už dal několikrát najevo svou nespokojenost, jako její součást někteří lidé vnímají i jeho kratičkou exkurzi na slavných 500 mil Indianapolis. Španělovi končí letošním rokem tříletý kontrakt a pilot, který 29. července oslaví 36. narozeniny opakovaně zdůrazňuje, že chce mít konkurenceschopný vůz. A protože zatím u McLarenu taková záruka není, naznačil Alonso i možnost, že bude hledat štěstí jinde než ve Wokingu.
K situaci se vyjádřil i Flavio Briatore, jehož osud v F1 je s Alonsem dlouhodobě spojen a momentálně je součástí Španělova manažerského týmu. Naznačil, že u McLarenu musí dojít k radikálním činům, jakési "revoluci", pokud si chce Fernanda udržet. Na druhou stranu připouští, že má-li Alonso změnit působiště, musí odejít k týmu jen tehdy, pokud mu nabídne patřičné podmínky.
"Nechcete určitě odejít do týmu, kde nebudete mít šanci vyhrávat závody. S tím se musí něco dělat. Pilot má být v týmu, kde je alespoň šance bojovat o stupně vítězů. Věřím tomu, že McLaren na podobné věci velmi tvrdě pracuje, aby v týmu byla lepší situace. Pokud bude konkurenceschopný... upřímně, Fernando se v týmu cítí opravdu dobře. V INDY byla spolupráce skutečně dobrá, za ni děkujeme. Za pár měsíců se uvidí. Před letní přestávkou už by se mělo něco stát, spolupracujeme s vedením týmu a pokoušíme se najít řešení. Vidět McLaren v této situaci není vůbec hezké, ale nejen z hlediska pilotů, ale i pracovníků a inženýrů. Potřebují revoluci, šok, potřebují mít budoucnost. Nejen pro Fernanda, ale pro všechny pracovníky. Jde o skvělý tým, má vynikající jméno, proto je smutné, že se nachází v této situaci," uvedl pro server motorsport.com Flavio Briatore.
Jak by hrál Messi bez klubu?Sedmašedesátiletý Ital nepochybuje o tom, že Alonso je stále jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot ve Formuli 1. Někdejší šéf stájí Benetton a Renault dokonce při svém hodnocení sáhl do fotbalové oblasti a přirovnal úděl španělského pilota se situací, že by hvězda týmu FC Barcelona, argentinský útočník Lionel Messi, zůstal bez místa.
"Smlouvu s McLarenem určitě dodržíme, ale co bude dál, to ještě nevíme. Pro pilota je hodně frustrující, když ví, že od začátku závodu myslí jen na to, ve kterém kole předčasně zastaví. Fernando je tak trochu jako Messi, pořád je nejlepší. Umíte si představit, že by Leo neměl klub, ve kterém by mohl hrát? Bohužel nyní jsou v F1 jeden, dva týmy, které vyhrávají. Za mých časů to byly aspoň tři, někdy i čtyři. Fernando byl v mém týmu, změnili jsme se s ním, vyhráli jsme mistrovství. A nemůžeme opominout skutečnost, že šampionát s Renaultem jsme získali díky rozdílů, který nám zajistil právě Fernando," dodává Briatore.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.