Spojení dvojnásobného mistra světa s týmem McLaren trvá už třetí sezónu, ale rozhodně se nevyvíjí podle představ, které tým z Wokingu předpokládal. Prozatím se nachází na posledním místě v Poháru konstruktérů s pouhými dvěma body.
Fernando Alonso už dal několikrát najevo svou nespokojenost, jako její součást někteří lidé vnímají i jeho kratičkou exkurzi na slavných 500 mil Indianapolis. Španělovi končí letošním rokem tříletý kontrakt a pilot, který 29. července oslaví 36. narozeniny opakovaně zdůrazňuje, že chce mít konkurenceschopný vůz. A protože zatím u McLarenu taková záruka není, naznačil Alonso i možnost, že bude hledat štěstí jinde než ve Wokingu.
K situaci se vyjádřil i Flavio Briatore, jehož osud v F1 je s Alonsem dlouhodobě spojen a momentálně je součástí Španělova manažerského týmu. Naznačil, že u McLarenu musí dojít k radikálním činům, jakési "revoluci", pokud si chce Fernanda udržet. Na druhou stranu připouští, že má-li Alonso změnit působiště, musí odejít k týmu jen tehdy, pokud mu nabídne patřičné podmínky.
"Nechcete určitě odejít do týmu, kde nebudete mít šanci vyhrávat závody. S tím se musí něco dělat. Pilot má být v týmu, kde je alespoň šance bojovat o stupně vítězů. Věřím tomu, že McLaren na podobné věci velmi tvrdě pracuje, aby v týmu byla lepší situace. Pokud bude konkurenceschopný... upřímně, Fernando se v týmu cítí opravdu dobře. V INDY byla spolupráce skutečně dobrá, za ni děkujeme. Za pár měsíců se uvidí. Před letní přestávkou už by se mělo něco stát, spolupracujeme s vedením týmu a pokoušíme se najít řešení. Vidět McLaren v této situaci není vůbec hezké, ale nejen z hlediska pilotů, ale i pracovníků a inženýrů. Potřebují revoluci, šok, potřebují mít budoucnost. Nejen pro Fernanda, ale pro všechny pracovníky. Jde o skvělý tým, má vynikající jméno, proto je smutné, že se nachází v této situaci," uvedl pro server motorsport.com Flavio Briatore.
Jak by hrál Messi bez klubu?Sedmašedesátiletý Ital nepochybuje o tom, že Alonso je stále jedním z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot ve Formuli 1. Někdejší šéf stájí Benetton a Renault dokonce při svém hodnocení sáhl do fotbalové oblasti a přirovnal úděl španělského pilota se situací, že by hvězda týmu FC Barcelona, argentinský útočník Lionel Messi, zůstal bez místa.
"Smlouvu s McLarenem určitě dodržíme, ale co bude dál, to ještě nevíme. Pro pilota je hodně frustrující, když ví, že od začátku závodu myslí jen na to, ve kterém kole předčasně zastaví. Fernando je tak trochu jako Messi, pořád je nejlepší. Umíte si představit, že by Leo neměl klub, ve kterém by mohl hrát? Bohužel nyní jsou v F1 jeden, dva týmy, které vyhrávají. Za mých časů to byly aspoň tři, někdy i čtyři. Fernando byl v mém týmu, změnili jsme se s ním, vyhráli jsme mistrovství. A nemůžeme opominout skutečnost, že šampionát s Renaultem jsme získali díky rozdílů, který nám zajistil právě Fernando," dodává Briatore.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.