Sergio Pérez i přes spory kvůli jeho počínání ve Velké ceně Kanady tvrdí, že by si nikdy nedovolil neuposlechnout pokyn z boxové zídky.
Mexický pilot v Montrealu roznítil diskuse a přivedl vedení Force Indie k přemýšlení o tom, jak ke svým pilotům přistoupí v příštích závodech, pokud dojde k situaci, že budou jezdit vedle sebe a ten druhý bude o něco rychlejší.
Tým po Pérezovi chtěl, aby před sebe pustil Estebana Ocona na čerstvějších pneumatikách, jenž měl větší šanci na předjetí Daniela Ricciarda a na zisk pódiového umístění. Sergio mu však cestu neuvolnil a tvrdě se před svým týmovým kolegou bránil.
Nyní své počínání hájí slovy: "Problémem je, že tyto příběhy vytvořila média - protože se nikdy nestalo, že bych neuposlechl pokyn týmu. Došlo jen k tomu, že jsme diskutovali o tom, jestli nechat Ocona, aby mě předjel. Já jsem však zrychlil a dotáhl se na Ricciarda, toť vše."
"V žádném okamžiku nedošlo k tomu, že bych ignoroval svůj tým. Jsem tady kvůli tomu, abych pro Force Indii dosahoval ty nejlepší výsledky. A pokud dostanu pokyn, uposlechnu ho. Ale zde žádné pokyny nepadly," tvrdí Pérez.
I když Ocon po závodě tvrdil, že mohl skončit třetí, tak podle jeho týmového kolegy si ještě v neděli večer vše vyříkali a nemají spolu problém: "Jo, mezi mnou a Oconem je vše v pořádku. Myslím, že všichni v týmu vnímají dobrou atmosféru - obzvlášť po výtečném výsledku a víkendu, kdy jsme byli tak konkurenceschopní."
"Měli bychom mít radost, protože jsme získali dalších 18 bodů - stejně jako Ferrari. Naši soupeři jich tolik nepřidali, proto bychom měli být spokojeni, a ne se soustřeďovat na příběhy o tom, že jsem nerespektoval týmovou režii - protože na žádnou nedošlo," pokračuje mexický pilot.
Pro výkony svého mladého týmového kolegy má slova uznání: "Myslím, že to je dobré, že je Esteban rychlý. Podle mě to je pro tým důležité, že pokračuje v odvádění dobré práce. Já budu pokračovat v té své."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.