Indická stáj Formule 1 po Velké ceně uznává, že bude muset změnit svůj interní přístup k oběma pilotům.
Její jezdci Sergio Pérez a Esteban Ocon naháněli v závěrečné části závodu třetího Daniela Ricciarda. Rádiem řešili možnost, že by změnili pořadí svých pilotů, aby se dostali na pódium.
Mladší Ocon měl totiž o 13 kol čerstvější pneumatiky (přehled strategií najdete zde) a cítil, že je rychlejší, Pérez však s týmem vyjednával a odmítal svého týmového kolegu pustit před sebe. Tým mu slíbil, že jej Francouz pustí zpět na čtvrté místo, pokud se mu útok na Red Bull nezdaří, přesto chtěl raději čekat na Ricciardovu chybu. Ta však nepřišla a oba růžové vozy si nepolepšily - cílem nakonec projely za Vettelem na pátém a šestém místě.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley si poté byl vědom, že přišli o lepší šanci zabojovat o pódium, proto s vedením z toho hodlají vyvodit závěry a určit, jak se zachovají, pokud k podobným situacím dojde v budoucnu.
"To, co se stalo, má svá pozitiva a negativa. Zdůraznilo to jeden problém, který máme - a to je docela kompliment, že máme dva neuvěřitelně rychlé piloty. Možná tedy budeme muset přehodnotit naše stanoviska k tomu, jak to uděláme v budoucnu. Je to příjemný problém, a neměli bychom odbočit od toho, že pro tým šlo přesto o skvělý výsledek," popisuje pro motorsport.com Fernley.
Neštve ho, že tým přišel možná o své nejlepší umístění v této sezóně, pokud by Pérez před sebe pustil Ocona a ten by zdolal Ricciarda? "Opravdu nejsem frustrovaný. Myslím, že se na to zkrátka musíme podívat. Pokud budeme muset změnit politiku toho, jak fungujeme, to je jiná věc. Ale když jsme přijeli k tomuto závodu, tak jsme pilotům vždy umožňovali spolu závodit. Neměli bychom je poté vzájemně obviňovat," soudí Fernley.
"Z pohledu fanouška to můžete vnímat dvěma způsoby. Nemůžete si stěžovat, když lidé prohodí piloty a říct, že chtějí, aby spolu závodili. A když závodí, tak budete tvrdit opak. Naší politikou tedy bylo nechat je závodit, což jsme také dělali," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Její majitel Vijay Mallya po závodě uvedl: "Dobrá práce, Force Indie. Jsem na vás hrdý. Naší politikou je nepoužívat týmovou režii, určím však pravidla pro získání nejlepšího týmového výsledku," naznačuje změnu s ohledem na to, že zřejmě mohli dosáhnout více.
Ocon si byl poměrně jistý tím, že by se na pódium dostal, na tým se však po závodě nezlobil. Vadila mu spíše příliš tvrdá obrana, k níž v určitých chvílích Pérez před svým týmovým kolegou přistoupil.
Vedení indické stáje se na to ještě podívá: "Dostaneme video a přehrajeme ho oběma. Uvidíme, jaké to bude. Máme dva piloty, kteří jezdí absolutně skvěle. Teď se podíváme na to, jak je řídíme, abychom se pokračovali ve špičkových výkonech," dodává Fernley.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.