Indická stáj Formule 1 po Velké ceně uznává, že bude muset změnit svůj interní přístup k oběma pilotům.
Její jezdci Sergio Pérez a Esteban Ocon naháněli v závěrečné části závodu třetího Daniela Ricciarda. Rádiem řešili možnost, že by změnili pořadí svých pilotů, aby se dostali na pódium.
Mladší Ocon měl totiž o 13 kol čerstvější pneumatiky (přehled strategií najdete zde) a cítil, že je rychlejší, Pérez však s týmem vyjednával a odmítal svého týmového kolegu pustit před sebe. Tým mu slíbil, že jej Francouz pustí zpět na čtvrté místo, pokud se mu útok na Red Bull nezdaří, přesto chtěl raději čekat na Ricciardovu chybu. Ta však nepřišla a oba růžové vozy si nepolepšily - cílem nakonec projely za Vettelem na pátém a šestém místě.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley si poté byl vědom, že přišli o lepší šanci zabojovat o pódium, proto s vedením z toho hodlají vyvodit závěry a určit, jak se zachovají, pokud k podobným situacím dojde v budoucnu.
"To, co se stalo, má svá pozitiva a negativa. Zdůraznilo to jeden problém, který máme - a to je docela kompliment, že máme dva neuvěřitelně rychlé piloty. Možná tedy budeme muset přehodnotit naše stanoviska k tomu, jak to uděláme v budoucnu. Je to příjemný problém, a neměli bychom odbočit od toho, že pro tým šlo přesto o skvělý výsledek," popisuje pro motorsport.com Fernley.
Neštve ho, že tým přišel možná o své nejlepší umístění v této sezóně, pokud by Pérez před sebe pustil Ocona a ten by zdolal Ricciarda? "Opravdu nejsem frustrovaný. Myslím, že se na to zkrátka musíme podívat. Pokud budeme muset změnit politiku toho, jak fungujeme, to je jiná věc. Ale když jsme přijeli k tomuto závodu, tak jsme pilotům vždy umožňovali spolu závodit. Neměli bychom je poté vzájemně obviňovat," soudí Fernley.
"Z pohledu fanouška to můžete vnímat dvěma způsoby. Nemůžete si stěžovat, když lidé prohodí piloty a říct, že chtějí, aby spolu závodili. A když závodí, tak budete tvrdit opak. Naší politikou tedy bylo nechat je závodit, což jsme také dělali," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Její majitel Vijay Mallya po závodě uvedl: "Dobrá práce, Force Indie. Jsem na vás hrdý. Naší politikou je nepoužívat týmovou režii, určím však pravidla pro získání nejlepšího týmového výsledku," naznačuje změnu s ohledem na to, že zřejmě mohli dosáhnout více.
Ocon si byl poměrně jistý tím, že by se na pódium dostal, na tým se však po závodě nezlobil. Vadila mu spíše příliš tvrdá obrana, k níž v určitých chvílích Pérez před svým týmovým kolegou přistoupil.
Vedení indické stáje se na to ještě podívá: "Dostaneme video a přehrajeme ho oběma. Uvidíme, jaké to bude. Máme dva piloty, kteří jezdí absolutně skvěle. Teď se podíváme na to, jak je řídíme, abychom se pokračovali ve špičkových výkonech," dodává Fernley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.