Indická stáj Formule 1 po Velké ceně uznává, že bude muset změnit svůj interní přístup k oběma pilotům.
Její jezdci Sergio Pérez a Esteban Ocon naháněli v závěrečné části závodu třetího Daniela Ricciarda. Rádiem řešili možnost, že by změnili pořadí svých pilotů, aby se dostali na pódium.
Mladší Ocon měl totiž o 13 kol čerstvější pneumatiky (přehled strategií najdete zde) a cítil, že je rychlejší, Pérez však s týmem vyjednával a odmítal svého týmového kolegu pustit před sebe. Tým mu slíbil, že jej Francouz pustí zpět na čtvrté místo, pokud se mu útok na Red Bull nezdaří, přesto chtěl raději čekat na Ricciardovu chybu. Ta však nepřišla a oba růžové vozy si nepolepšily - cílem nakonec projely za Vettelem na pátém a šestém místě.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley si poté byl vědom, že přišli o lepší šanci zabojovat o pódium, proto s vedením z toho hodlají vyvodit závěry a určit, jak se zachovají, pokud k podobným situacím dojde v budoucnu.
"To, co se stalo, má svá pozitiva a negativa. Zdůraznilo to jeden problém, který máme - a to je docela kompliment, že máme dva neuvěřitelně rychlé piloty. Možná tedy budeme muset přehodnotit naše stanoviska k tomu, jak to uděláme v budoucnu. Je to příjemný problém, a neměli bychom odbočit od toho, že pro tým šlo přesto o skvělý výsledek," popisuje pro motorsport.com Fernley.
Neštve ho, že tým přišel možná o své nejlepší umístění v této sezóně, pokud by Pérez před sebe pustil Ocona a ten by zdolal Ricciarda? "Opravdu nejsem frustrovaný. Myslím, že se na to zkrátka musíme podívat. Pokud budeme muset změnit politiku toho, jak fungujeme, to je jiná věc. Ale když jsme přijeli k tomuto závodu, tak jsme pilotům vždy umožňovali spolu závodit. Neměli bychom je poté vzájemně obviňovat," soudí Fernley.
"Z pohledu fanouška to můžete vnímat dvěma způsoby. Nemůžete si stěžovat, když lidé prohodí piloty a říct, že chtějí, aby spolu závodili. A když závodí, tak budete tvrdit opak. Naší politikou tedy bylo nechat je závodit, což jsme také dělali," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Její majitel Vijay Mallya po závodě uvedl: "Dobrá práce, Force Indie. Jsem na vás hrdý. Naší politikou je nepoužívat týmovou režii, určím však pravidla pro získání nejlepšího týmového výsledku," naznačuje změnu s ohledem na to, že zřejmě mohli dosáhnout více.
Ocon si byl poměrně jistý tím, že by se na pódium dostal, na tým se však po závodě nezlobil. Vadila mu spíše příliš tvrdá obrana, k níž v určitých chvílích Pérez před svým týmovým kolegou přistoupil.
Vedení indické stáje se na to ještě podívá: "Dostaneme video a přehrajeme ho oběma. Uvidíme, jaké to bude. Máme dva piloty, kteří jezdí absolutně skvěle. Teď se podíváme na to, jak je řídíme, abychom se pokračovali ve špičkových výkonech," dodává Fernley.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.