Indická stáj Formule 1 po Velké ceně uznává, že bude muset změnit svůj interní přístup k oběma pilotům.
Její jezdci Sergio Pérez a Esteban Ocon naháněli v závěrečné části závodu třetího Daniela Ricciarda. Rádiem řešili možnost, že by změnili pořadí svých pilotů, aby se dostali na pódium.
Mladší Ocon měl totiž o 13 kol čerstvější pneumatiky (přehled strategií najdete zde) a cítil, že je rychlejší, Pérez však s týmem vyjednával a odmítal svého týmového kolegu pustit před sebe. Tým mu slíbil, že jej Francouz pustí zpět na čtvrté místo, pokud se mu útok na Red Bull nezdaří, přesto chtěl raději čekat na Ricciardovu chybu. Ta však nepřišla a oba růžové vozy si nepolepšily - cílem nakonec projely za Vettelem na pátém a šestém místě.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley si poté byl vědom, že přišli o lepší šanci zabojovat o pódium, proto s vedením z toho hodlají vyvodit závěry a určit, jak se zachovají, pokud k podobným situacím dojde v budoucnu.
"To, co se stalo, má svá pozitiva a negativa. Zdůraznilo to jeden problém, který máme - a to je docela kompliment, že máme dva neuvěřitelně rychlé piloty. Možná tedy budeme muset přehodnotit naše stanoviska k tomu, jak to uděláme v budoucnu. Je to příjemný problém, a neměli bychom odbočit od toho, že pro tým šlo přesto o skvělý výsledek," popisuje pro motorsport.com Fernley.
Neštve ho, že tým přišel možná o své nejlepší umístění v této sezóně, pokud by Pérez před sebe pustil Ocona a ten by zdolal Ricciarda? "Opravdu nejsem frustrovaný. Myslím, že se na to zkrátka musíme podívat. Pokud budeme muset změnit politiku toho, jak fungujeme, to je jiná věc. Ale když jsme přijeli k tomuto závodu, tak jsme pilotům vždy umožňovali spolu závodit. Neměli bychom je poté vzájemně obviňovat," soudí Fernley.
"Z pohledu fanouška to můžete vnímat dvěma způsoby. Nemůžete si stěžovat, když lidé prohodí piloty a říct, že chtějí, aby spolu závodili. A když závodí, tak budete tvrdit opak. Naší politikou tedy bylo nechat je závodit, což jsme také dělali," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Její majitel Vijay Mallya po závodě uvedl: "Dobrá práce, Force Indie. Jsem na vás hrdý. Naší politikou je nepoužívat týmovou režii, určím však pravidla pro získání nejlepšího týmového výsledku," naznačuje změnu s ohledem na to, že zřejmě mohli dosáhnout více.
Ocon si byl poměrně jistý tím, že by se na pódium dostal, na tým se však po závodě nezlobil. Vadila mu spíše příliš tvrdá obrana, k níž v určitých chvílích Pérez před svým týmovým kolegou přistoupil.
Vedení indické stáje se na to ještě podívá: "Dostaneme video a přehrajeme ho oběma. Uvidíme, jaké to bude. Máme dva piloty, kteří jezdí absolutně skvěle. Teď se podíváme na to, jak je řídíme, abychom se pokračovali ve špičkových výkonech," dodává Fernley.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.