Indická stáj Formule 1 po Velké ceně uznává, že bude muset změnit svůj interní přístup k oběma pilotům.
Její jezdci Sergio Pérez a Esteban Ocon naháněli v závěrečné části závodu třetího Daniela Ricciarda. Rádiem řešili možnost, že by změnili pořadí svých pilotů, aby se dostali na pódium.
Mladší Ocon měl totiž o 13 kol čerstvější pneumatiky (přehled strategií najdete zde) a cítil, že je rychlejší, Pérez však s týmem vyjednával a odmítal svého týmového kolegu pustit před sebe. Tým mu slíbil, že jej Francouz pustí zpět na čtvrté místo, pokud se mu útok na Red Bull nezdaří, přesto chtěl raději čekat na Ricciardovu chybu. Ta však nepřišla a oba růžové vozy si nepolepšily - cílem nakonec projely za Vettelem na pátém a šestém místě.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley si poté byl vědom, že přišli o lepší šanci zabojovat o pódium, proto s vedením z toho hodlají vyvodit závěry a určit, jak se zachovají, pokud k podobným situacím dojde v budoucnu.
"To, co se stalo, má svá pozitiva a negativa. Zdůraznilo to jeden problém, který máme - a to je docela kompliment, že máme dva neuvěřitelně rychlé piloty. Možná tedy budeme muset přehodnotit naše stanoviska k tomu, jak to uděláme v budoucnu. Je to příjemný problém, a neměli bychom odbočit od toho, že pro tým šlo přesto o skvělý výsledek," popisuje pro motorsport.com Fernley.
Neštve ho, že tým přišel možná o své nejlepší umístění v této sezóně, pokud by Pérez před sebe pustil Ocona a ten by zdolal Ricciarda? "Opravdu nejsem frustrovaný. Myslím, že se na to zkrátka musíme podívat. Pokud budeme muset změnit politiku toho, jak fungujeme, to je jiná věc. Ale když jsme přijeli k tomuto závodu, tak jsme pilotům vždy umožňovali spolu závodit. Neměli bychom je poté vzájemně obviňovat," soudí Fernley.
"Z pohledu fanouška to můžete vnímat dvěma způsoby. Nemůžete si stěžovat, když lidé prohodí piloty a říct, že chtějí, aby spolu závodili. A když závodí, tak budete tvrdit opak. Naší politikou tedy bylo nechat je závodit, což jsme také dělali," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Její majitel Vijay Mallya po závodě uvedl: "Dobrá práce, Force Indie. Jsem na vás hrdý. Naší politikou je nepoužívat týmovou režii, určím však pravidla pro získání nejlepšího týmového výsledku," naznačuje změnu s ohledem na to, že zřejmě mohli dosáhnout více.
Ocon si byl poměrně jistý tím, že by se na pódium dostal, na tým se však po závodě nezlobil. Vadila mu spíše příliš tvrdá obrana, k níž v určitých chvílích Pérez před svým týmovým kolegou přistoupil.
Vedení indické stáje se na to ještě podívá: "Dostaneme video a přehrajeme ho oběma. Uvidíme, jaké to bude. Máme dva piloty, kteří jezdí absolutně skvěle. Teď se podíváme na to, jak je řídíme, abychom se pokračovali ve špičkových výkonech," dodává Fernley.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.