Zprávy o návratu polského pilota Roberta Kubici do kokpitu vozu Formule 1 zvedly hladinu diskusí, jakou má šanci, že by se vrátil zpět na trati Grand Prix. Objevují se argumenty pro i proti, šance se pohybují někde na rovině 50:50.
Zranění, které na delší čas přeruší kariéru, může značně ovlivnit schopnosti pilota. Stačí připomenout fenomenálního Stirlinga Mosse, který už se po své těžké nehodě v Goodwoodu nemohl spolehnout na dřívější reakce. Za zmínku ale stojí také případ Alessandra Nanniniho. Ten díky své neuváženosti havaroval v závěru sezóny 1990 s vrtulníkem a utrpěl velmi těžké zranění pravé ruky. Jednalo se o hodně podobný úraz jako v případě Kubici, ale Ital přes několik testů v F1 znovu nezávodil, soustředil se pak na závody cestovních vozů.
Dalším mužem, který prožil opravdu tragickou zkušenost, je Nanniniho krajan Alessandro Leone Zanardi. Ten při závodě série IndyCar v Lausitzringu 2001 po kolizi s Kanaďanem Alexem Taglianim přišel o obě nohy. V jeho případě nebylo na F1 ani pomyšlení, ale nezlomný Alex dokázal znovu usednout do závodního vozu v méně náročných podnicích a především se soustředil na závody postižených sportovců. Kdo z pilotů F1 se může pochlubit zlatými medailemi, a nic tomu neubírá fakt, že jsou z paraolympijských soutěží?
Padesátiletý expilot, který si v F1 vyzkoušel značky Jordan, Minardi, Lotus a Williams samozřejmě Kubicovy snahy pečlivě sledoval a vyslovil názor, že jeho šance na návrat do Formule 1 je opravdu hodně vysoká. Zejména proto, že na rozdíl od Nanniniho se jednalo o poněkud lehčí zranění.
"Četl jsem, že najel více než 100 kol, takže by se k tomuto sportu rozhodně mohl vrátit. A dle mého názoru není určitě náhodou, že mu šanci otestovat vůz F1 poskytl právě Renault. Doufám, že se vrátí, protože je to hodně dobrý pilot, jako člověk je výborný, také mu to sluší - navíc by to byl opravdu velice silný příběh," uvedl Zanardi pro italský list Corriere della Sport.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.