Zprávy o návratu polského pilota Roberta Kubici do kokpitu vozu Formule 1 zvedly hladinu diskusí, jakou má šanci, že by se vrátil zpět na trati Grand Prix. Objevují se argumenty pro i proti, šance se pohybují někde na rovině 50:50.
Zranění, které na delší čas přeruší kariéru, může značně ovlivnit schopnosti pilota. Stačí připomenout fenomenálního Stirlinga Mosse, který už se po své těžké nehodě v Goodwoodu nemohl spolehnout na dřívější reakce. Za zmínku ale stojí také případ Alessandra Nanniniho. Ten díky své neuváženosti havaroval v závěru sezóny 1990 s vrtulníkem a utrpěl velmi těžké zranění pravé ruky. Jednalo se o hodně podobný úraz jako v případě Kubici, ale Ital přes několik testů v F1 znovu nezávodil, soustředil se pak na závody cestovních vozů.
Dalším mužem, který prožil opravdu tragickou zkušenost, je Nanniniho krajan Alessandro Leone Zanardi. Ten při závodě série IndyCar v Lausitzringu 2001 po kolizi s Kanaďanem Alexem Taglianim přišel o obě nohy. V jeho případě nebylo na F1 ani pomyšlení, ale nezlomný Alex dokázal znovu usednout do závodního vozu v méně náročných podnicích a především se soustředil na závody postižených sportovců. Kdo z pilotů F1 se může pochlubit zlatými medailemi, a nic tomu neubírá fakt, že jsou z paraolympijských soutěží?
Padesátiletý expilot, který si v F1 vyzkoušel značky Jordan, Minardi, Lotus a Williams samozřejmě Kubicovy snahy pečlivě sledoval a vyslovil názor, že jeho šance na návrat do Formule 1 je opravdu hodně vysoká. Zejména proto, že na rozdíl od Nanniniho se jednalo o poněkud lehčí zranění.
"Četl jsem, že najel více než 100 kol, takže by se k tomuto sportu rozhodně mohl vrátit. A dle mého názoru není určitě náhodou, že mu šanci otestovat vůz F1 poskytl právě Renault. Doufám, že se vrátí, protože je to hodně dobrý pilot, jako člověk je výborný, také mu to sluší - navíc by to byl opravdu velice silný příběh," uvedl Zanardi pro italský list Corriere della Sport.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.