Fanouškovská obec je nevyzpytatelná a obliba krajně pomíjivá záležitost. Někdy je hodně těžko pochopitelné, jak se tento prvek vyvíjí, ale znáte to - co hlava, to názor. Jisté ale je, že momentálně vede co do obliby mezi fanoušky Lewis Hamilton.
Obecně jsou všemožné průzkumy a názorové ankety týkající se obliby velice zavádějící, protože pokud nevyzpovídáte všechny zainteresované osoby (což je prakticky nemožné), vždy získáte jen určitý vzorek. Nicméně jak bylo uvedeno v rámci Grand Prix Monaka během dnešního, tedy pátečního dopoledne, Lewis Hamilton se momentálně těší největší oblibě u fanoušků F1.
Nebylo sice přesně uvedeno, jaké množství respondentů se svými hlasy zapojilo, nicméně dvaatřicetiletý trojnásobný šampion má na svém kontě 20,7% podporu. Pokud tento údaj porovnáme s rokem 2015, tak za necelých 24 měsíců nasbíral téměř dvojnásobek procentuální přízně. Pro někoho je možná nečekaným údajem, že největší podpora pochází z jeho vlasti, tedy z Velké Británie, činí celých 47 %.
Překonání hranice 20 % se bere jako výjimečný počin. Hamiltonovi sice do obliby Michaela Schumachera stále něco chybí, neboť před jedenácti lety se těšil sedminásobný šampion zisku 28 %. Ovšem po svém návratu na závodní trati obliba klesla na 19,5 %. U Hamiltona se dá po prvním zdolání dvacetiprocentního limitu předpokládat, že jeho ohlas ještě poroste. Jak si vedou ostatní piloti se dozvíte z následující tabulky.
1. Lewis HAMILTON Mercedes 20,7 % 2. Fernando ALONSO McLaren 18,3 % 3. Kimi RÄIKKÖNEN Ferrari 14,3 % 4. Sebastian VETTEL Ferrari 13,4 % 5. Daniel RICCIARDO Red Bull 12,1 % 6. Max VERSTAPPEN Red Bull 7,4 % 7. Felipe MASSA Williams 1,8 % 8. Romain GROSJEAN Haas 1,1 % 9. Valtteri BOTTAS Mercedes 1,0 % 10. Nico HÜLKENBERG Renault 0,8 %Pro někoho bude možná překvapením druhá příčka, ale všeobecně se soudí, že si ji Fernando Alonso zasloužil především díky své účasti ve slavných 500 mil Indianapolis a trpělivosti, s jakou snáší nepříznivou situaci u McLarenu. Překvapením asi není, že tři nejúspěšnější týmy mají v TOP 10 oba zástupce, i když Bottas figuruje až na jejím konci.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.