Fanouškovská obec je nevyzpytatelná a obliba krajně pomíjivá záležitost. Někdy je hodně těžko pochopitelné, jak se tento prvek vyvíjí, ale znáte to - co hlava, to názor. Jisté ale je, že momentálně vede co do obliby mezi fanoušky Lewis Hamilton.
Obecně jsou všemožné průzkumy a názorové ankety týkající se obliby velice zavádějící, protože pokud nevyzpovídáte všechny zainteresované osoby (což je prakticky nemožné), vždy získáte jen určitý vzorek. Nicméně jak bylo uvedeno v rámci Grand Prix Monaka během dnešního, tedy pátečního dopoledne, Lewis Hamilton se momentálně těší největší oblibě u fanoušků F1.
Nebylo sice přesně uvedeno, jaké množství respondentů se svými hlasy zapojilo, nicméně dvaatřicetiletý trojnásobný šampion má na svém kontě 20,7% podporu. Pokud tento údaj porovnáme s rokem 2015, tak za necelých 24 měsíců nasbíral téměř dvojnásobek procentuální přízně. Pro někoho je možná nečekaným údajem, že největší podpora pochází z jeho vlasti, tedy z Velké Británie, činí celých 47 %.
Překonání hranice 20 % se bere jako výjimečný počin. Hamiltonovi sice do obliby Michaela Schumachera stále něco chybí, neboť před jedenácti lety se těšil sedminásobný šampion zisku 28 %. Ovšem po svém návratu na závodní trati obliba klesla na 19,5 %. U Hamiltona se dá po prvním zdolání dvacetiprocentního limitu předpokládat, že jeho ohlas ještě poroste. Jak si vedou ostatní piloti se dozvíte z následující tabulky.
1. Lewis HAMILTON Mercedes 20,7 % 2. Fernando ALONSO McLaren 18,3 % 3. Kimi RÄIKKÖNEN Ferrari 14,3 % 4. Sebastian VETTEL Ferrari 13,4 % 5. Daniel RICCIARDO Red Bull 12,1 % 6. Max VERSTAPPEN Red Bull 7,4 % 7. Felipe MASSA Williams 1,8 % 8. Romain GROSJEAN Haas 1,1 % 9. Valtteri BOTTAS Mercedes 1,0 % 10. Nico HÜLKENBERG Renault 0,8 %Pro někoho bude možná překvapením druhá příčka, ale všeobecně se soudí, že si ji Fernando Alonso zasloužil především díky své účasti ve slavných 500 mil Indianapolis a trpělivosti, s jakou snáší nepříznivou situaci u McLarenu. Překvapením asi není, že tři nejúspěšnější týmy mají v TOP 10 oba zástupce, i když Bottas figuruje až na jejím konci.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.