Mistr světa 2009 a vítěz 15 Grand Prix už o tomto víkendu rozšíří počet svých absolvovaných Grand Prix díky exkursi Fernanda Alonsa na slavnou trať 500 mil INDY. Sedmatřicetiletý Brit věří, že to může být comeback velice úspěšný.
Už první aktualizační balíček použitý McLarenem před Grand Prix Španělska znamenal pro Alonsa velice sympatické sedmé místo na startu, i když se během tréninků tým tradičně trápil. Právě dokončení těchto úprav dává Buttonovi naději, že se v ulicích Monte Carla může dočkat velice slibného výsledku.
"Bylo skvělé v Barceloně vidět kvalifikační výkon Fernanda. Sedmé místo, to je opravdu velký skok vpřed. Je zřejmé, že se mu povedlo výjimečné kvalifikační kolo, ale také to naznačuje, jak se tým dokázal zlepšit. Je to masivní, nevím o kolik byl větší přítlak, ale zároveň to byl i dobrý krok pro Monako. Jestliže Fonzy (Alonso) dokázal v Barceloně zajet sedmý čas, mohlo by nám Monako hodně zesládnout," uvedl Button při pondělní promo akci World's Fastest Gamer v McLaren's Technology Centre.
Pro někoho možná překvapivě zvolil Button netradiční přípravu na svůj sólový start - odmítl možnost otestovat si letošní McLaren při testech v Bahrajnu, realizovaných v uplynulém měsíci, a dal přednost přípravě na simulátoru. Žertem podotkl, že o novém voze už ví své a simulátor navíc funguje bez problémů.
"Když jsem do něj usedl, neměl jsem z vozu dobrý pocit, to bylo před aktualizací. Pak jsme udělali nějaké změny nastavení, bylo to podstatně lepší a mnohem víc to odpovídalo mému stylu - pak už bylo opravdu skvělé ten vůz pilotovat. Už jsem byl v simulátoru dvakrát v přístavu, tak doufám, že ve skutečnosti k tomu nedojde. Po zatáčce Sainte Dévote jedete do kopce, vzal jsem to moc doprava, spadl a koulel se až do vody. Na simulátoru se mi to doposud nestalo, až teď. Pád není tak strašný jako ve skutečnosti, ale pořád je to náraz a nějaké přetížení," svěřil se se svými pocity Button.
Britský exmistr světa byl vždy hodnocen jako jeden z nejsympatičtějších pilotů, nejen pro svou otevřenou povahu, konstrastující s avizovanou britskou rezervovaností, ale i schopností zažertovat, třeba i na svůj vlastní účet. Tak tomu bylo i při otázce, na kterou musel odpovídat už několikrát.
"Kdybych vjel do zatáčky Massenet a cítil se totálně na dně svých sil, zamířím do západu slunce a už se nikdy nevrátím! Ale to je v pořádku, cítím se fajn a bez problémů. Žádný tlak si nepřipouštím," uvedl Button týden před svým návratem do světa F1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.