Mistr světa 2009 a vítěz 15 Grand Prix už o tomto víkendu rozšíří počet svých absolvovaných Grand Prix díky exkursi Fernanda Alonsa na slavnou trať 500 mil INDY. Sedmatřicetiletý Brit věří, že to může být comeback velice úspěšný.
Už první aktualizační balíček použitý McLarenem před Grand Prix Španělska znamenal pro Alonsa velice sympatické sedmé místo na startu, i když se během tréninků tým tradičně trápil. Právě dokončení těchto úprav dává Buttonovi naději, že se v ulicích Monte Carla může dočkat velice slibného výsledku.
"Bylo skvělé v Barceloně vidět kvalifikační výkon Fernanda. Sedmé místo, to je opravdu velký skok vpřed. Je zřejmé, že se mu povedlo výjimečné kvalifikační kolo, ale také to naznačuje, jak se tým dokázal zlepšit. Je to masivní, nevím o kolik byl větší přítlak, ale zároveň to byl i dobrý krok pro Monako. Jestliže Fonzy (Alonso) dokázal v Barceloně zajet sedmý čas, mohlo by nám Monako hodně zesládnout," uvedl Button při pondělní promo akci World's Fastest Gamer v McLaren's Technology Centre.
Pro někoho možná překvapivě zvolil Button netradiční přípravu na svůj sólový start - odmítl možnost otestovat si letošní McLaren při testech v Bahrajnu, realizovaných v uplynulém měsíci, a dal přednost přípravě na simulátoru. Žertem podotkl, že o novém voze už ví své a simulátor navíc funguje bez problémů.
"Když jsem do něj usedl, neměl jsem z vozu dobrý pocit, to bylo před aktualizací. Pak jsme udělali nějaké změny nastavení, bylo to podstatně lepší a mnohem víc to odpovídalo mému stylu - pak už bylo opravdu skvělé ten vůz pilotovat. Už jsem byl v simulátoru dvakrát v přístavu, tak doufám, že ve skutečnosti k tomu nedojde. Po zatáčce Sainte Dévote jedete do kopce, vzal jsem to moc doprava, spadl a koulel se až do vody. Na simulátoru se mi to doposud nestalo, až teď. Pád není tak strašný jako ve skutečnosti, ale pořád je to náraz a nějaké přetížení," svěřil se se svými pocity Button.
Britský exmistr světa byl vždy hodnocen jako jeden z nejsympatičtějších pilotů, nejen pro svou otevřenou povahu, konstrastující s avizovanou britskou rezervovaností, ale i schopností zažertovat, třeba i na svůj vlastní účet. Tak tomu bylo i při otázce, na kterou musel odpovídat už několikrát.
"Kdybych vjel do zatáčky Massenet a cítil se totálně na dně svých sil, zamířím do západu slunce a už se nikdy nevrátím! Ale to je v pořádku, cítím se fajn a bez problémů. Žádný tlak si nepřipouštím," uvedl Button týden před svým návratem do světa F1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.