Stuttgartská automobilka rozhodně nepatří ke stájím Formule 1, které by vykazovaly nějakou extrémní nespolehlivost. Stačí se podívat na závodní "výkaz" za poslední roky a zjistíme, poruchovost Stříbrných šípů je de facto mizivá.
Za poslední tři roky plus část této sezóny odjely vozy Mercedes 64 Grand Prix a z těchto 128 možných výsledků zaznamenaly pouze 10 odstoupení: motor byl příčinou odstoupení ve čtyřech případech - dvakrát u Hamiltona, jednou u Rosberga a Bottase. Ovšem vedení týmu po posledním předčasném konci závodu uvedlo, že podobnou příčinu odstoupení ještě v minulosti tým nezaznamenal.
Mercedes do Barcelony přivezl pro oba vozy nové pohonné jednotky, aktualizované s ohledem na vyšší spolehlivost. U Bottasova agregátu však došlo k úniku vody a navíc po pátečních trénincích museli opravovat určité potíže s elektronikou. Proto dostal Fin k dispozici pohonnou jednotku, s níž odjel první čtyři závody této sezóny.
Valtteri Bottas přestál úvodní strkanici s Räikkönenem, poté absolvoval dramatický souboj s druhým vozem Ferrari, aby nakonec své putování po Circuit de Catalunya zakončil v 39. kole před zatáčkou La Caixa po selhání turba - tato porucha byla pro Mercedes novinkou.
"Hlavní příčina problému, kvůli kterému musel Bottas odstoupit, tkvěla v turbu. Ale s podobným případem jsme se ještě nesetkali, což nás jenom utvrzuje v názoru, že musíme všechno prověřovat dvojnásob pečlivě. Jsme součástí technického sportu a pokud překročíte nějaké limity, narazíte na technické problémy," obecně popsal selhání pohonné jednotky šéf týmu Toto Wolff.
Mercedes provedl pro zbytek sezóny významnou rekonstrukci své jednotky, včetně zcela nového provedení MGU-H a MGU-K. Vzhledem k tomu, že porucha se vyskytla ještě na staré verzi, mohl by být v klidu, jenže Wolff si je dobře vědom nové situace v boji o titul a také intenzivnějšího soupeření s Ferrari, které je dalším bodem tlaku na technická provedení.
"S Ferrari svádíme tvrdý souboj. Na jedné straně to je hodně náročné a vzrušující, na druhou nám to umožní se dostat až na samotné hranice. Každý víkend se k ní budeme přibližovat, taková je nová realita Formule 1 v ročníku 2017," tvrdí Wolff.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.