Stuttgartská automobilka rozhodně nepatří ke stájím Formule 1, které by vykazovaly nějakou extrémní nespolehlivost. Stačí se podívat na závodní "výkaz" za poslední roky a zjistíme, poruchovost Stříbrných šípů je de facto mizivá.
Za poslední tři roky plus část této sezóny odjely vozy Mercedes 64 Grand Prix a z těchto 128 možných výsledků zaznamenaly pouze 10 odstoupení: motor byl příčinou odstoupení ve čtyřech případech - dvakrát u Hamiltona, jednou u Rosberga a Bottase. Ovšem vedení týmu po posledním předčasném konci závodu uvedlo, že podobnou příčinu odstoupení ještě v minulosti tým nezaznamenal.
Mercedes do Barcelony přivezl pro oba vozy nové pohonné jednotky, aktualizované s ohledem na vyšší spolehlivost. U Bottasova agregátu však došlo k úniku vody a navíc po pátečních trénincích museli opravovat určité potíže s elektronikou. Proto dostal Fin k dispozici pohonnou jednotku, s níž odjel první čtyři závody této sezóny.
Valtteri Bottas přestál úvodní strkanici s Räikkönenem, poté absolvoval dramatický souboj s druhým vozem Ferrari, aby nakonec své putování po Circuit de Catalunya zakončil v 39. kole před zatáčkou La Caixa po selhání turba - tato porucha byla pro Mercedes novinkou.
"Hlavní příčina problému, kvůli kterému musel Bottas odstoupit, tkvěla v turbu. Ale s podobným případem jsme se ještě nesetkali, což nás jenom utvrzuje v názoru, že musíme všechno prověřovat dvojnásob pečlivě. Jsme součástí technického sportu a pokud překročíte nějaké limity, narazíte na technické problémy," obecně popsal selhání pohonné jednotky šéf týmu Toto Wolff.
Mercedes provedl pro zbytek sezóny významnou rekonstrukci své jednotky, včetně zcela nového provedení MGU-H a MGU-K. Vzhledem k tomu, že porucha se vyskytla ještě na staré verzi, mohl by být v klidu, jenže Wolff si je dobře vědom nové situace v boji o titul a také intenzivnějšího soupeření s Ferrari, které je dalším bodem tlaku na technická provedení.
"S Ferrari svádíme tvrdý souboj. Na jedné straně to je hodně náročné a vzrušující, na druhou nám to umožní se dostat až na samotné hranice. Každý víkend se k ní budeme přibližovat, taková je nová realita Formule 1 v ročníku 2017," tvrdí Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.