Americká stáj Haas na Francouzskou riviéru přiveze nově zbarvené monoposty. Zmizí červená a bude dominovat šedá.
Haas je v současné době nejmladší stájí fungující ve Formuli 1. Navíc se jedná o jedinou stáj, která nemá hlavní sídlo v Evropě. Stáj Genea Haase totiž sídlí za oceánem - a to konkrétně v Kannapolis, Severní Karolína. Své zázemí má ale i v Evropě, v britském Banbury. Tam operoval i dnes již neexistující Manor.
Při své premiérové sezóně Haas ukázal červeno-bílé auto s černými detaily. Pro letošek přibyla šedá a v tomto trendu bude tým pokračovat i na dále. Pro šestý závod sezóny totiž Haas změní barvy a z auta takřka zmizí veškerá červená.
NEWS: Haas F1 Team is bringing an updated livery to its already quick and ever-improving Haas #VF17. More: https://t.co/shLNE8SNa5 pic.twitter.com/j2VniU3YtK
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 19, 2017Šéf stáje G. Steiner navíc dodal, že změna zbarvení bude pro celou letošní sezónu. "Bude to pro celou sezónu. Přišla změna velikosti čísel a jejich umístění. Chtěli jsme auto o něco více zviditelnit," řekl Steiner.
Haas je letos již druhou stájí, která mění zbarvení. Svou barvu na poslední chvíli změnila i Force India, a to kvůli partnerství s BWT, díky kterému si stáj přilepšila o 16 miliónů eur (cca 400 miliónů korun).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.