Vybrané směsi pro Grand Prix Španělska se jevily jako poněkud nevhodné. Tedy nic proti měkké a středně tvrdé specifikaci, ale od samého počátku bylo jasné, že tvrdá směs se vůbec k použití nedostane. Z toho důvodu Pirelli hodlá posoudit, zda nezmění svůj přístup.
Že tvrdá směs bude nejspíš k ničemu, dali piloti najevo Mario Isolovi, závodnímu manažerovi Pirelli, už v pátek. Což se nakonec potvrdilo, v závodě nikdo tuto specifikaci nepoužil. Pirelli proto iniciovalo ještě dnešního dne schůzku v Miláně, aby přehodnotilo svůj výběr pro Grand Prix Velké Británie, která se pojede 16. července.
Právě pro tento závod byla zvolena stejná kombinace jako ve Španělsku, piloti proto vznesli na Isolu dotaz, jestli po zkušenostech ze Circuit de Catalunya hodlá tuto konfiguraci dodržet. Jde o to, že už tento čtvrtek, tedy 18. května, mají týmy zvolit sloučeniny pro britský závod, nyní se ale bude čekat, jestli italský dodavatel pneumatik nezmění po dnešním setkání základní volbu pro Silverstone.
"Předpisy říkají, že vybereme tři směsi. Momentálně to jsou tvrdá/středně tvrdá/měkká. Probíhají diskuze o tom, zda volbu nezměnit na konfiguraci středně tvrdá/měkká/superměkká," vysvětlil serveru motorsport.com Mario Isola a zároveň připustil, že Pirelli k takovému kroku přiměl průběh závodu ve Španělsku.
"Na základě toho, co jsme na Circuit de Catalunya viděli, možná uděláme změnu v podobě kroku k měkčím směsím, které bychom použili na Silverstone, tedy pneumatiky od středně tvrdých po superměkké. V Británii bude svobodná volba, takže bude na týmech, aby si řádně vybraly a uvidíme. Pokud bychom se rozhodli pro měkčí variantu, budeme mít více zastávek v boxech," dodal Isola.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.