Vybrané směsi pro Grand Prix Španělska se jevily jako poněkud nevhodné. Tedy nic proti měkké a středně tvrdé specifikaci, ale od samého počátku bylo jasné, že tvrdá směs se vůbec k použití nedostane. Z toho důvodu Pirelli hodlá posoudit, zda nezmění svůj přístup.
Že tvrdá směs bude nejspíš k ničemu, dali piloti najevo Mario Isolovi, závodnímu manažerovi Pirelli, už v pátek. Což se nakonec potvrdilo, v závodě nikdo tuto specifikaci nepoužil. Pirelli proto iniciovalo ještě dnešního dne schůzku v Miláně, aby přehodnotilo svůj výběr pro Grand Prix Velké Británie, která se pojede 16. července.
Právě pro tento závod byla zvolena stejná kombinace jako ve Španělsku, piloti proto vznesli na Isolu dotaz, jestli po zkušenostech ze Circuit de Catalunya hodlá tuto konfiguraci dodržet. Jde o to, že už tento čtvrtek, tedy 18. května, mají týmy zvolit sloučeniny pro britský závod, nyní se ale bude čekat, jestli italský dodavatel pneumatik nezmění po dnešním setkání základní volbu pro Silverstone.
"Předpisy říkají, že vybereme tři směsi. Momentálně to jsou tvrdá/středně tvrdá/měkká. Probíhají diskuze o tom, zda volbu nezměnit na konfiguraci středně tvrdá/měkká/superměkká," vysvětlil serveru motorsport.com Mario Isola a zároveň připustil, že Pirelli k takovému kroku přiměl průběh závodu ve Španělsku.
"Na základě toho, co jsme na Circuit de Catalunya viděli, možná uděláme změnu v podobě kroku k měkčím směsím, které bychom použili na Silverstone, tedy pneumatiky od středně tvrdých po superměkké. V Británii bude svobodná volba, takže bude na týmech, aby si řádně vybraly a uvidíme. Pokud bychom se rozhodli pro měkčí variantu, budeme mít více zastávek v boxech," dodal Isola.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.