Na okruhu Circuit de Catalunya se toho dělo poměrně dost, i když to bylo dost často za hranicí tratě a výsledkem byly škody na materiálu. Komisaři byli většinou shovívaví a přímo v průběhu závodu deklarovali, že žádné potrestání nenastane.
Těch možností k projednání bylo poměrně hodně, stačí si vzpomenout na úvodní zničená přední kola Verstappena a Räikkönena, poté duel mezi Massou a Alonsem, dohady také byly ohledně tvrdého boje při výjezdu z boxů mezi Magnussenem a Sainzem jr. ve 14. kole, kdy se Španěl pokoušel prodrat před Dána a využil k tomu i travnatého pásu na vnitřní straně.
Tyhle souboje skončily prohlášením v grafice závodu "není třeba dalších postihů". To samé platilo i pro nesmírně tvrdý duel mezi Vettelem a Hamiltonem ve 38. kole, kdy se oba vozy v první zatáčce opřely o sebe koly, ale bez dalšího vlivu na setrvání v závodě. A tak se zdálo, že jediným potrestaným bude Pascal Wehrlein, jehož nepovedený nájezd do boxů stál pět trestných vteřin, což ho v konečném důsledku připravilo o sedmé místo - i tak ale pilot Sauberu zaznamenal své nejlepší umístění v kariéře.
Ovšem po závodě se dostal na přetřes incident - jak jinak než ze zatáčky číslo 1 - mezi Massou a Vandoornem, který vedl k vyslání virtuálního safety caru na trať. Zdálo se, jako by Vandoorne vůbec Brazilcův williams neviděl, následoval náraz a opět vyvrácené přední kolo, v tomto případě pravé. Ačkoliv se během závodu objevilo sdělení, že po této kolizi žádný trest udělen nebude, po závodě byli komisaři jiného mínění - Vandoorne se v následujícím závodě na startovním roštu posune o tři místa zpátky a navíc si do své závodní licence připíše dva trestné body. Spolu s postihem v Grand Prix Ruska se tak součet "černých puntíků" vyšplhal na číslo 3.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.