Vypadalo to, že americký Haas přejde na brzdy značky Carbon Industrie, s nimi ale byly v Soči problémy a do budoucna to vypadá, že stáj Genea Haase bude jezdit na Brembu.
Po nezdařené implementaci CI v Rusku Haas nebude v Katalánsku riskovat. "Začali jsme na tom pracovat, hned jak jsme se vrátili z Ruska. Děláme softwarové analýzy a nadále pracujeme s CI. Pokud chcete přesně vědět, kdy je znovu nasadíme, tak to nevíme. Však víte, jak dlouho trvá veškeré ladění, co se týče brzd," řekl k situaci šéf stáje Steiner.
"U brzd je vždycky těžké cokoliv odhadovat. Navíc ani nevíme, kolik toho mají na skladě, takže k tomu nemohu nic říct. Prostě děláme co můžeme a snad se nám podaří najít uspokojivé řešení co nejdříve," dodal Steiner.
Stejně jako většina týmů i Haas do Barcelony přivezl řadu vylepšených komponent pro svůj monopost VF-17. I tak si ale Steiner není jistý, že se to nějak zásadně projeví.
"Doufám, že uděláme velký skok, ale realita je spíše taková, že to bude zhruba to samé. Důvod je prostý: všichni mají vylepšení. Můžou nastat malé změny, ale moc se toho dle mého názoru nezmění. Tyhle balíčky vám z nebe nepřinesou o vteřinu lepší časy. Nikdo není tak dobrý, aby to v tomto limitu zvládl," zakončil Steiner.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.