Americký tým se po loňské nováčkovské sezóně ve F1 etabloval a nadále hodlá svou pozici posilovat. Dokládá to i angažmá druhého testovacího pilota, který se zařadí po bok Američana Santina Ferrucciho.
Osmnáctiletý Santino Ferrucci už pro tým pracoval minulý rok a když testoval v ve dnech 12. a 13. července 2016 na okruhu v Silverstone Haas VF-16 Ferrari, byl po téměř čtyřiceti letech opět americkým pilotem v americkém voze. Před ním něco podobného provedl havajský "král oválů" Daniel "Danny" Ongais, když na Penske PC4 v barvách amerického týmu Interscope absolvoval Grand Prix Kanady na nepříliš oblíbené trati Mosport International Raceway v ontarijském Bowmanville.
Ferrucci 8. května letošního roku prodloužil smlouvu s týmem Haas, nadále bude závodit v GP3 s týmem DAMS, kde se z osmi závodu sedmkrát pojede ve stejném termínu jako Grand Prix - s výjimkou předposledního podniku, který GP3 pojede v Barceloně.
"Jsme velice rádi, že Santino u nás bude pokračovat a těšíme se na jeho další sbírání zkušeností v GP3. Nadchl nás loňskou zkouškou v Silverstone a jeho zrání v kokpitu i mimo něj je působivé. Má obrovský potenciál, který může u DAMS i u nás stále rozvíjet," ohodnotil kvality Ferrucciho manažer týmu Günther Steiner.
"Už jsem o tom hovořil v minulém roce, kdy jsem se přidal k týmu Haas - mým cílem od chvíle, kdy jsem začal závodit, bylo stát se pilotem F1, být Američanem, který je součástí amerického týmu, tomu jsem obětoval obrovské úsilí. Loni jsem se u týmu DAMS a ve spolupráci s Haas F1 naučil opravdu hodně. Díky provázání těchto kategorií se učím rychleji , cítím se mnohem jistěji," zhodnotil své postavení Ferrucci.
Čerstvý vítr z IndieFerrucciho kolegou i soupeřem bude devatenáctiletý Ind Arjun Maini, který podepsal s týmem Haas F1 smlouvu jako druhý testpilot. Své první závodní kroky absolvoval v britském šampionátu BRDC F1 (2014), kde jen těsně prohrál s pilotem juniorky Mercedesu Georgem Russelem. Poté se přesunul do evropské série F3, kde se mu však nedařilo, proto zkusil v loňském roce na začátku sezóny přechod do GP3.
Změna se mu vyplatila, protože už ve čtvrtém závodě na maďarském Hungaroringu dosáhl svého prvního pódiového umístění. I s ohledem na skutečnost, že v šampionátu nestartoval v prvních dvou závodech, si vyjel celkově desáté místo v GP3. Tam také bude pokračovat i letos jako člen týmu Jenzer Motorsport.
"Je pro mě čest být součástí vývojového programu pilotů u Haas F1 Team. Všechny mé dosavadní závody směřovaly k tomu, abych se dostal do Formule 1, tato příležitost je přiblížením k mému cíli. Jsem připraven se učit, abych pochopil a zažil si fungování týmu F1. Všechno, co se dozvím, mohu okamžitě aplikovat na GP3 a v další přípravě na postup do F1," prohlásil po podpisu smlouvy Maini.
"Vzhledem k tomu, že Haas pokračuje ve vývojovém procesu v F1, kde pomalu dozrává, musíme dbát na naši budoucnost a rozvíjet potenciální talenty. Arjun měl výborné výsledky na motokárách, úspěšně přešel do různých nižších formulových kategorií a následně do GP3. Letos budeme pečlivě jeho vývoj sledovat," prohlásil manažer Steiner s tím, že Maini bude při několika závodech F1 přítomen v garáži týmu a náplní jeho práce bude absolvování závodních simulací v Banbury.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.