Americký tým se po loňské nováčkovské sezóně ve F1 etabloval a nadále hodlá svou pozici posilovat. Dokládá to i angažmá druhého testovacího pilota, který se zařadí po bok Američana Santina Ferrucciho.
Osmnáctiletý Santino Ferrucci už pro tým pracoval minulý rok a když testoval v ve dnech 12. a 13. července 2016 na okruhu v Silverstone Haas VF-16 Ferrari, byl po téměř čtyřiceti letech opět americkým pilotem v americkém voze. Před ním něco podobného provedl havajský "král oválů" Daniel "Danny" Ongais, když na Penske PC4 v barvách amerického týmu Interscope absolvoval Grand Prix Kanady na nepříliš oblíbené trati Mosport International Raceway v ontarijském Bowmanville.
Ferrucci 8. května letošního roku prodloužil smlouvu s týmem Haas, nadále bude závodit v GP3 s týmem DAMS, kde se z osmi závodu sedmkrát pojede ve stejném termínu jako Grand Prix - s výjimkou předposledního podniku, který GP3 pojede v Barceloně.
"Jsme velice rádi, že Santino u nás bude pokračovat a těšíme se na jeho další sbírání zkušeností v GP3. Nadchl nás loňskou zkouškou v Silverstone a jeho zrání v kokpitu i mimo něj je působivé. Má obrovský potenciál, který může u DAMS i u nás stále rozvíjet," ohodnotil kvality Ferrucciho manažer týmu Günther Steiner.
"Už jsem o tom hovořil v minulém roce, kdy jsem se přidal k týmu Haas - mým cílem od chvíle, kdy jsem začal závodit, bylo stát se pilotem F1, být Američanem, který je součástí amerického týmu, tomu jsem obětoval obrovské úsilí. Loni jsem se u týmu DAMS a ve spolupráci s Haas F1 naučil opravdu hodně. Díky provázání těchto kategorií se učím rychleji , cítím se mnohem jistěji," zhodnotil své postavení Ferrucci.
Čerstvý vítr z IndieFerrucciho kolegou i soupeřem bude devatenáctiletý Ind Arjun Maini, který podepsal s týmem Haas F1 smlouvu jako druhý testpilot. Své první závodní kroky absolvoval v britském šampionátu BRDC F1 (2014), kde jen těsně prohrál s pilotem juniorky Mercedesu Georgem Russelem. Poté se přesunul do evropské série F3, kde se mu však nedařilo, proto zkusil v loňském roce na začátku sezóny přechod do GP3.
Změna se mu vyplatila, protože už ve čtvrtém závodě na maďarském Hungaroringu dosáhl svého prvního pódiového umístění. I s ohledem na skutečnost, že v šampionátu nestartoval v prvních dvou závodech, si vyjel celkově desáté místo v GP3. Tam také bude pokračovat i letos jako člen týmu Jenzer Motorsport.
"Je pro mě čest být součástí vývojového programu pilotů u Haas F1 Team. Všechny mé dosavadní závody směřovaly k tomu, abych se dostal do Formule 1, tato příležitost je přiblížením k mému cíli. Jsem připraven se učit, abych pochopil a zažil si fungování týmu F1. Všechno, co se dozvím, mohu okamžitě aplikovat na GP3 a v další přípravě na postup do F1," prohlásil po podpisu smlouvy Maini.
"Vzhledem k tomu, že Haas pokračuje ve vývojovém procesu v F1, kde pomalu dozrává, musíme dbát na naši budoucnost a rozvíjet potenciální talenty. Arjun měl výborné výsledky na motokárách, úspěšně přešel do různých nižších formulových kategorií a následně do GP3. Letos budeme pečlivě jeho vývoj sledovat," prohlásil manažer Steiner s tím, že Maini bude při několika závodech F1 přítomen v garáži týmu a náplní jeho práce bude absolvování závodních simulací v Banbury.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.