Bývalý šéf F1 týmu Giancarlo Minardi hodnotí úvod letošní sezóny, zábavnost závodů i piloty Ferrari a Mercedesu.
Po posledním závodu v Rusku říká: "Analyzuji velkou cenu pomocí časů, které piloti zajíždějí. Za povšimnutí stálo to, jak vyrovnaná byla. Měla tři protagonisty - Bottase, Vettela a Räikkönen, ale také Verstappena, jenž se kolo za kolem zlepšoval. Byl to krásný souboj," pochvaluje si Minardi pro Autosprint letošní závodění.
Vítězství se v Soči dočkal Valtteri Bottas, který zastínil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona. "Hlavně si myslím, že Hamilton Bottase podcenil. Hamilton je silný jezdec, ale lehce se zhroutí," všímá si bývalý týmový šéf u trojnásobného mistra světa.
Pak se zaměřuje na Ferrari, které letos překvapuje svými výbornými výkony: "Léta jsem tvrdil, že nemusíme vyhledávat lidi v zahraničí. Nyní tým nesmí pozvedat své hlavy, ale pracovat a věřit ve vytvoření nového vítězného cyklu po éře Schumiho s Todtem."
A zatímco pochválil Sebastiana Vettela, který po čtyřech závodech vede šampionát jezdců, tak kritizuje jeho týmového kolegu Kimiho Räikkönena: "Nechápu ta poslední rychlá kola, která Kimi zajíždí ke konci závodu. Co dělá před tím?"
Finský pilot zajel nejrychlejší kolo Velké ceny Austrálie i Ruska a Vettela v této statistice předčil i v Bahrajnu. "I tam si stěžoval na pneumatiky, a pak zajede dvě kola před koncem rychlé kolo. Pro mě zůstává Kimi záhadou. Je to nešťastné, protože kdyby jezdil tak, jak má, tak by Ferrari mělo na titul mezi konstruktéry."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.