Grand Prix Malajsie bude dalším z "nových" okruhů, ze kterého po letošní sezóně zmizí Formule 1. Skončí tak osmnáctileté období, kdy se po trati Sepang International Circuit proháněly monoposty nejprestižnější kategorie.
Pořadatelé Grand Prix Malajsie se cítí "napáleni až podvedeni" zvláště poté, co si vyslechli prohlášení Bernie Ecclestonea, který nedávno přiznal, že požadované poplatky za pořádání Grand Prix byly příliš vysoké. Finanční potíže kromě Malajsie měly i další lokality, například v Koreji a Indii, kde mělo trvání závodů F1 krátkodobý charakter. Ecclestone uvedl, že za podmínek, které byly dříve vyžadovány, tyto závody neměly šanci dlouho fungovat.
Promotéry v Malajsii toto prohlášení krajně rozladilo. Jejich závod po letošní sezóně z kalendáře Grand Prix F1 zmizí právě kvůli vysokým nákladům, ale na trati v Kuala Lumpur se nadále budou pořádat závody série MotoGP.
"Připadáme si napálení, i když nás samozřejmě k podpisu smlouvy nikdo nenutil. Ale přijít s takovým prohlášením - jak se teď máme cítit? Museli jsme přeplácet a nedostali jsme za to, co jsme chtěli, dobré závody a přístup k týmům a pilotům. Jistě, nikdo nám nedával pistoli ke spánku kvůli podpisu, ale sdělit světu něco podobného, to nás opravdu rozhořčilo. Vyvolává to v nás dojem, že jsme za své peníze nedostali to, co nám náleželo," vyjádřil mínění zástupců GP Malajsie vedoucí představenstva okruhu Razlan Razali.
"Nikdo z nich nedělal hlupáky, protože něco takového je nesmírně těžké. Jiná věc je, pokud jimi opravdu jsou. S motocykly dosáhli velice dobrých výsledků, zamilovali si je a je zřejmé, že na nich vydělávají až dost. S F1 to u nich nefunguje. Řekl jsem jim, že není naše chyba, že údajně nedostali to, co si koupili. My neděláme show. Pokud teď Ferrari udrží svou pozici a ostatní udělají totéž, budeme mít velmi dobré závody a pak by to mělo být pro samotné pořadatele mnohem lepší, budou schopni prodávat vstupenky," reagoval na Razaliho výtky Bernie Ecclestone.
Jak bylo uvedeno, postupný pokles diváků i televizních přenosů vedl vládu Malajsie, která závod finančně podporovala, k žádosti o předčasné ukončení kontraktu, který měl vypršet v roce 2018. Na otázku, zda Razali a jeho tým zkusili navázat kontakt s Liberty Media, dostali zástupci serveru motorsport.com následující odpověď.
"Základní jednání jsme navázali, ale nemá smysl mluvit o minulosti. Usilovali jsme o setrvání v kalendáři, vedli jsme dlouhé rozhovory v Bahrajnu, ale nenašli jsme způsob, jak pokračovat. Liberty Media byla ochotna snížit poplatky, ale nabídka nebyla natolik atraktivní, abychom udrželi závod i pro rok 2018," vysvětlil Razali.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.