Grand Prix Malajsie bude dalším z "nových" okruhů, ze kterého po letošní sezóně zmizí Formule 1. Skončí tak osmnáctileté období, kdy se po trati Sepang International Circuit proháněly monoposty nejprestižnější kategorie.
Pořadatelé Grand Prix Malajsie se cítí "napáleni až podvedeni" zvláště poté, co si vyslechli prohlášení Bernie Ecclestonea, který nedávno přiznal, že požadované poplatky za pořádání Grand Prix byly příliš vysoké. Finanční potíže kromě Malajsie měly i další lokality, například v Koreji a Indii, kde mělo trvání závodů F1 krátkodobý charakter. Ecclestone uvedl, že za podmínek, které byly dříve vyžadovány, tyto závody neměly šanci dlouho fungovat.
Promotéry v Malajsii toto prohlášení krajně rozladilo. Jejich závod po letošní sezóně z kalendáře Grand Prix F1 zmizí právě kvůli vysokým nákladům, ale na trati v Kuala Lumpur se nadále budou pořádat závody série MotoGP.
"Připadáme si napálení, i když nás samozřejmě k podpisu smlouvy nikdo nenutil. Ale přijít s takovým prohlášením - jak se teď máme cítit? Museli jsme přeplácet a nedostali jsme za to, co jsme chtěli, dobré závody a přístup k týmům a pilotům. Jistě, nikdo nám nedával pistoli ke spánku kvůli podpisu, ale sdělit světu něco podobného, to nás opravdu rozhořčilo. Vyvolává to v nás dojem, že jsme za své peníze nedostali to, co nám náleželo," vyjádřil mínění zástupců GP Malajsie vedoucí představenstva okruhu Razlan Razali.
"Nikdo z nich nedělal hlupáky, protože něco takového je nesmírně těžké. Jiná věc je, pokud jimi opravdu jsou. S motocykly dosáhli velice dobrých výsledků, zamilovali si je a je zřejmé, že na nich vydělávají až dost. S F1 to u nich nefunguje. Řekl jsem jim, že není naše chyba, že údajně nedostali to, co si koupili. My neděláme show. Pokud teď Ferrari udrží svou pozici a ostatní udělají totéž, budeme mít velmi dobré závody a pak by to mělo být pro samotné pořadatele mnohem lepší, budou schopni prodávat vstupenky," reagoval na Razaliho výtky Bernie Ecclestone.
Jak bylo uvedeno, postupný pokles diváků i televizních přenosů vedl vládu Malajsie, která závod finančně podporovala, k žádosti o předčasné ukončení kontraktu, který měl vypršet v roce 2018. Na otázku, zda Razali a jeho tým zkusili navázat kontakt s Liberty Media, dostali zástupci serveru motorsport.com následující odpověď.
"Základní jednání jsme navázali, ale nemá smysl mluvit o minulosti. Usilovali jsme o setrvání v kalendáři, vedli jsme dlouhé rozhovory v Bahrajnu, ale nenašli jsme způsob, jak pokračovat. Liberty Media byla ochotna snížit poplatky, ale nabídka nebyla natolik atraktivní, abychom udrželi závod i pro rok 2018," vysvětlil Razali.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.