Mercedes opanoval opět Soči, jeho nadvláda v bývalém olympijském komplexu trvá. Jenže na stupních vítězů nestál Hamilton, aby znovu dotáhl Sebastiana Vettela, nýbrž Valtteri Bottas. A okamžitě se rozjel vláček spekulací, jaká situace nyní u Mercedesu panuje.
Není třeba připomínat krajně napjatý vztah mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem, který přinesl "ovoce" v podobě několika vyhrocených situacích, i když řadit mezi ně ty na závodní dráze by bylo až příliš úzkostlivé. Tři roky se ti dva bili o titul, označovali své vztahy za korektní, údajně jeden druhého navzájem respektovali, ovšem podle mnohých to byla jen úporná snaha Mercedesu zachovat zdání, že jde o profesionální tým.
Ačkoliv Hamilton při předsezónních testech tvrdil, že Bottase hodnotí jako nejlepšího týmového partnera v F1. Poslední týdny však naznačují, že i tady došlo k určitému posunu a ono nadšení zčásti vyprchalo. Zatím může být příčinou pouhé rozladění, že Hamilton v boji o titul ztrácí důležité body. Navíc vedení Mercedesu nemá pocit, že by se opakovalo napětí, jaké vládlo mezi Hamiltonem a Rosbergem. Nabízí se dodatek - co jiného jim po marketingové stránce zbývá.
"Dosud to není tak horké. Jsou na sebe hodní, protože Valtteri moc nemluví. Není tu žádné zhoršování vztahů, jaké jsme prožívali minulý rok. Lewis je profesionál, Valtteri také, takže jenom proto, že vyhrál v tomto závodě ještě nenastávají nějaké problémy. Vzájemně se respektují, což je ta nejdůležitější věc," komentoval situaci nevýkonný ředitel Mercedesu a někdejší pilot Niki Lauda.
Šéf Mercedesu Toto Wolff očekává intenzivní souboj mezi oběma svými piloty, ale také trvá na tom, že jejich soupeření je diametrálně odlišné od toho, které tým prožíval v předchozích letech.
"Asi bychom měli mít zvláštní přístup jak k jednomu, tak ke druhému. Lewis měl tentokrát opravdu hodně špatný víkend a potřebuje, aby byla dořešena interakce mezi vozem, pilotem a pneumatikami. Ale vztah mezi oběma piloty je stále výborný. Lewis byl jedním z prvních, kteří Valtterimu gratulovali a myslím, že to jenom prokazuje úctu, kterou k sobě navzájem chovají. Což ale nevylučuje, že to budou nelítostní soupeři. Chtějí závody vyhrávat, bojovat o titul, ale nemyslím, že by to ovlivnilo vztah a dynamiku týmu, jak tomu bylo v posledních letech mezi Nicem a Lewisem. Nynější vztah je na docela jiné úrovni," tvrdí Wolff.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.