Šéf Haasu je po víkendu v Rusku naštvaný

Kevin Magnussen během pátečního tréninku v Soči
Kevin Magnussen během pátečního tréninku v Soči, foto: Haas F1 Team
Petr Hlawiczka 2. května 2017 06:20
Sdílej:

Zatímco v Číně i v Bahrajnu americký tým bodoval, ze Soči tentokrát odjel s prázdnou. To šéfa týmu rozladilo, šanci podle něj měli.

V pátek přestavěli své vozy na brzdy Carbone Industrie, které se snaží prosadit Romain Grosjean. Nejde však o jednoduchý krok jako o výměnu dílů, s novými brzdami je třeba vyladit chlazení, elektronický systém brake-by-wire, a protože se přes zadní nápravu při brzdění rekuperuje také kinetická energie pomocí motorgenerátoru MGU-K, jde o velmi náročný úkol.

"Stále ještě úplně ty brzdy úplně špičkově nezvládáme, proto šlo pro nás spíše o test. Viděli jste, jak z brzd vychází brzdový prach. Ale to jsme tušili po testu v Bahrajnu. Pracujeme na více možnostech pro chlazení," potvrdil šéf týmu Steiner.

Haas se tedy rozhodl před závodem vrátit k brzdovému systému Bremba. Francouzský jezdec si pak dále stěžoval na ovladatelnost svého vozu a Steiner nad tím už jen mával rukou.

Průběh nedělního závodu ho však pořádně naštval: Grosjean narazil do Palmera už v druhé zatáčce po startu, ten se dostal do smyku a trefil jej ještě jednou - pro oba tím závod hned skončil. Romain si stěžoval, že mu zavřel zatáčku, Jolyon zase poukazoval na to, že v klubku vozu po startu neměl kam uhnout, protože měl vedle sebe Sauber, a že měl být jeho soupeř zkrátka v úvodu opatrnější.

Kevin Magnussen s druhým Haasem jezdil na desáté pozici, pak ale dostal pětisekundovou penalizaci za porušení limitů dráhy v zatáčce č. 2, a bylo po nadějích na body - dojel až 13. za Lancem Strollem, jenž se poprvé v kariéře dostal do cíle, a za domácím Daniilem Kvjatem.

"Jsem po takovém průběhu víkendu naštvaný. Pokazilo se skoro všechno, co se pokazit mohlo," přiznává Steiner, který nechce polemizovat, zda by bez penalizace Dán na body dosáhl či nikoliv.

"Nesnažím se trest zpochybnit. Něco nám bylo řečeno a nedrželi jsme se toho. Žijete se svými rozhodnutími. Bez penalizace bylo možné dosáhnout na body, ale nevím - byla by to náročná bitva. Strategie by mohla být úplně jiná, takže těžko říct. Bez penalizace byla šance vyšší," dodává šéf Haasu, kterému v šampionátu s osmi body patří sedmá příčka.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.