Zatímco v Číně i v Bahrajnu americký tým bodoval, ze Soči tentokrát odjel s prázdnou. To šéfa týmu rozladilo, šanci podle něj měli.
V pátek přestavěli své vozy na brzdy Carbone Industrie, které se snaží prosadit Romain Grosjean. Nejde však o jednoduchý krok jako o výměnu dílů, s novými brzdami je třeba vyladit chlazení, elektronický systém brake-by-wire, a protože se přes zadní nápravu při brzdění rekuperuje také kinetická energie pomocí motorgenerátoru MGU-K, jde o velmi náročný úkol.
"Stále ještě úplně ty brzdy úplně špičkově nezvládáme, proto šlo pro nás spíše o test. Viděli jste, jak z brzd vychází brzdový prach. Ale to jsme tušili po testu v Bahrajnu. Pracujeme na více možnostech pro chlazení," potvrdil šéf týmu Steiner.
Haas se tedy rozhodl před závodem vrátit k brzdovému systému Bremba. Francouzský jezdec si pak dále stěžoval na ovladatelnost svého vozu a Steiner nad tím už jen mával rukou.
Průběh nedělního závodu ho však pořádně naštval: Grosjean narazil do Palmera už v druhé zatáčce po startu, ten se dostal do smyku a trefil jej ještě jednou - pro oba tím závod hned skončil. Romain si stěžoval, že mu zavřel zatáčku, Jolyon zase poukazoval na to, že v klubku vozu po startu neměl kam uhnout, protože měl vedle sebe Sauber, a že měl být jeho soupeř zkrátka v úvodu opatrnější.
Kevin Magnussen s druhým Haasem jezdil na desáté pozici, pak ale dostal pětisekundovou penalizaci za porušení limitů dráhy v zatáčce č. 2, a bylo po nadějích na body - dojel až 13. za Lancem Strollem, jenž se poprvé v kariéře dostal do cíle, a za domácím Daniilem Kvjatem.
"Jsem po takovém průběhu víkendu naštvaný. Pokazilo se skoro všechno, co se pokazit mohlo," přiznává Steiner, který nechce polemizovat, zda by bez penalizace Dán na body dosáhl či nikoliv.
"Nesnažím se trest zpochybnit. Něco nám bylo řečeno a nedrželi jsme se toho. Žijete se svými rozhodnutími. Bez penalizace bylo možné dosáhnout na body, ale nevím - byla by to náročná bitva. Strategie by mohla být úplně jiná, takže těžko říct. Bez penalizace byla šance vyšší," dodává šéf Haasu, kterému v šampionátu s osmi body patří sedmá příčka.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.