Dle šéfa i pilot stáje americké stáje Haas jsou na tom brzdy Carbon Industrie lépe než jimi současně používané Bremba. V Rusku tak Carbone Industrie poprvé vyzkoušejí naostro.
Haas a brzdy je asi stejná pohádka jako McLaren a Honda. Americký bažant seriálu se s nimi trápí již od loňska a již dříve avizoval, že situaci bude možná řešit změnou dodavatele. Volba padla na Carbon Industrie, které Haas již párkrát testoval, a to i během posledních testů po VC Bahrajnu.
V Rusku to ale bude poprvé, co je Haas nasadí pro závodní víkend a nahradí tak současné brzdy od firmy Brembo. Zatím ale není jasné, zda na nich tým odjede i závod. Vše dle šéfa stáje bude záležet na prvním volném tréninku.
"V současné chvíli je to ještě otevřené. Uvidíme, jak to půjde v prvním volném tréninku, a následně se rozhodneme. Snad na nich budeme moci zůstat, jelikož při testování se chovaly dobře. Jezdci s nimi byli také spokojení. Hlavní je, že jsou konzistentní. Teď je naší prioritou dostat se do bodu, kdy brzdy nebudou problém," okomentoval situaci šéf stáje Steiner.
S přechodem na Carbone Industrie je spokojen i Kevin Magnussen: "Budeme pokračovat s tím, co jsme zkoušeli v Bahrajnu a uvidíme, jak to půjde. Je vždycky dobré čas od času vyzkoušet něco nového. S brzdami CI jsme se cítili dobře, takže s nimi budeme pokračovat. Vrátit se můžeme vždycky."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.