V rámci dohody uzavřené mezi výrobci vozů F1 a FIA před 12 měsíci a platné do roku 2020 byl zakomponován i plán, který by měl zajistit konkurenceschopnost a přibližně stejnou úroveň všech zúčastněných motorů v F1.
Automobilová federace FIA uvedla, že po prvních třech závodech sezóny 2017 provede analýzu potenciálu každé pohonné jednotky a pokud bude rozdíl mezi nimi při simulaci na barcelonském okruhu větší než 0,3 vteřiny, bude požádána Strategická skupina, aby zasáhla.
"Prověříme každý vůz v každém kole v prvních třech závodech, vytěžíme tak nejlepší informace té které pohonné jednotky a poté stanovíme průměr. To nám poskytne index výkonu pohonné jednotky každého výrobce. Pak tento index převedeme na okruh Circuit de Catalunya a porovnáním získáme rozdíl na jedno kolo barcelonské trati," uvedl před rokem šéf motorové sekce FIA Fabrice Lom u příležitosti španělské Grand Prix.
Zdá se, že nyní může nastat takový případ "pomoci" u Hondy, která má od prvních testů potíže s výkonem a spolehlivostí, nepodařilo se jí dosáhnout očekávaného pokroku spojeného s novou koncepcí vozů. Před nejnovějším zasedáním Strategické skupiny v pondělí tak může dojít k debatě, zda a jakou pomoc Hondě poskytnout. Hovořit o této oblasti hodlá i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, ačkoliv on sám je ohledně jakékoli pomoci japonskému výrobci motorů skeptický.
"Je to něco, co musíme pozvednout. Jsme dnes v pozici, kdy si vůbec nejsem jistý, zda si ostatní přejí, abychom vytěžili z pohonné jednotky větší výkon, ale domnívám se, že pro F1 by bylo spravedlivější, aby podmínky byly vyrovnané. Nemíním tím pomoci někomu tak, aby porážel nejlepší motory, ale abychom se dostali do onoho okénka 0,3 vteřinového odstupu. Pro F1 by to bylo rozhodně lepší a spravedlivější. I pro další výrobce vozů a motorů F1 to bude atraktivnější, pro jejich případné zapojení do F1, stejně tak pro fanoušky, protože to přinese větší závodění. Takže pomoc by se sama nabízela, jenže jsme ve světě tvrdé konkurence a hodně lidí možná nebude chtít, abychom byli její součástí," medituje Boullier.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.