V rámci dohody uzavřené mezi výrobci vozů F1 a FIA před 12 měsíci a platné do roku 2020 byl zakomponován i plán, který by měl zajistit konkurenceschopnost a přibližně stejnou úroveň všech zúčastněných motorů v F1.
Automobilová federace FIA uvedla, že po prvních třech závodech sezóny 2017 provede analýzu potenciálu každé pohonné jednotky a pokud bude rozdíl mezi nimi při simulaci na barcelonském okruhu větší než 0,3 vteřiny, bude požádána Strategická skupina, aby zasáhla.
"Prověříme každý vůz v každém kole v prvních třech závodech, vytěžíme tak nejlepší informace té které pohonné jednotky a poté stanovíme průměr. To nám poskytne index výkonu pohonné jednotky každého výrobce. Pak tento index převedeme na okruh Circuit de Catalunya a porovnáním získáme rozdíl na jedno kolo barcelonské trati," uvedl před rokem šéf motorové sekce FIA Fabrice Lom u příležitosti španělské Grand Prix.
Zdá se, že nyní může nastat takový případ "pomoci" u Hondy, která má od prvních testů potíže s výkonem a spolehlivostí, nepodařilo se jí dosáhnout očekávaného pokroku spojeného s novou koncepcí vozů. Před nejnovějším zasedáním Strategické skupiny v pondělí tak může dojít k debatě, zda a jakou pomoc Hondě poskytnout. Hovořit o této oblasti hodlá i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, ačkoliv on sám je ohledně jakékoli pomoci japonskému výrobci motorů skeptický.
"Je to něco, co musíme pozvednout. Jsme dnes v pozici, kdy si vůbec nejsem jistý, zda si ostatní přejí, abychom vytěžili z pohonné jednotky větší výkon, ale domnívám se, že pro F1 by bylo spravedlivější, aby podmínky byly vyrovnané. Nemíním tím pomoci někomu tak, aby porážel nejlepší motory, ale abychom se dostali do onoho okénka 0,3 vteřinového odstupu. Pro F1 by to bylo rozhodně lepší a spravedlivější. I pro další výrobce vozů a motorů F1 to bude atraktivnější, pro jejich případné zapojení do F1, stejně tak pro fanoušky, protože to přinese větší závodění. Takže pomoc by se sama nabízela, jenže jsme ve světě tvrdé konkurence a hodně lidí možná nebude chtít, abychom byli její součástí," medituje Boullier.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.