V rámci dohody uzavřené mezi výrobci vozů F1 a FIA před 12 měsíci a platné do roku 2020 byl zakomponován i plán, který by měl zajistit konkurenceschopnost a přibližně stejnou úroveň všech zúčastněných motorů v F1.
Automobilová federace FIA uvedla, že po prvních třech závodech sezóny 2017 provede analýzu potenciálu každé pohonné jednotky a pokud bude rozdíl mezi nimi při simulaci na barcelonském okruhu větší než 0,3 vteřiny, bude požádána Strategická skupina, aby zasáhla.
"Prověříme každý vůz v každém kole v prvních třech závodech, vytěžíme tak nejlepší informace té které pohonné jednotky a poté stanovíme průměr. To nám poskytne index výkonu pohonné jednotky každého výrobce. Pak tento index převedeme na okruh Circuit de Catalunya a porovnáním získáme rozdíl na jedno kolo barcelonské trati," uvedl před rokem šéf motorové sekce FIA Fabrice Lom u příležitosti španělské Grand Prix.
Zdá se, že nyní může nastat takový případ "pomoci" u Hondy, která má od prvních testů potíže s výkonem a spolehlivostí, nepodařilo se jí dosáhnout očekávaného pokroku spojeného s novou koncepcí vozů. Před nejnovějším zasedáním Strategické skupiny v pondělí tak může dojít k debatě, zda a jakou pomoc Hondě poskytnout. Hovořit o této oblasti hodlá i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, ačkoliv on sám je ohledně jakékoli pomoci japonskému výrobci motorů skeptický.
"Je to něco, co musíme pozvednout. Jsme dnes v pozici, kdy si vůbec nejsem jistý, zda si ostatní přejí, abychom vytěžili z pohonné jednotky větší výkon, ale domnívám se, že pro F1 by bylo spravedlivější, aby podmínky byly vyrovnané. Nemíním tím pomoci někomu tak, aby porážel nejlepší motory, ale abychom se dostali do onoho okénka 0,3 vteřinového odstupu. Pro F1 by to bylo rozhodně lepší a spravedlivější. I pro další výrobce vozů a motorů F1 to bude atraktivnější, pro jejich případné zapojení do F1, stejně tak pro fanoušky, protože to přinese větší závodění. Takže pomoc by se sama nabízela, jenže jsme ve světě tvrdé konkurence a hodně lidí možná nebude chtít, abychom byli její součástí," medituje Boullier.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.