Oznámení účasti dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa při závodě v legendárních 500 mil Indianapolis vyvolalo různé odezvy. Od oslavných přes uštěpačné, že si Fernando aspoň jednou v sezóně zajede na slušném voze, až po docela odmítavé.
Nejdále v posledním případě šla editorka magazínu Associated Press Jenny Fryer, která v článku What that Alonso is racing the INDY 500? uvádí, že mnohem rozumnější nebo výhodnější by bylo angažovat někoho z pilotů jako Tony Stewart, Danica Patrick, Ricky Taylor nebo Jordan Taylor. Na článek záhy reagoval Mario Gabriele Andretti, který už minulý týden vysvětlit, co od Alonsa jako nováčka na Indianapolis Motor Speedway očekává. Svůj názor sdělil serveru motorsport.com s tím, že jde ze strany editorky o základní nepochopení motivů všech účastníků této akce.
"Opravdu se mi nelíbí skutečnost, ze které by snad mělo vyplývat, že jde o nějaký reklamní kousek. Nesmíte mě špatně pochopit, INDY 500 je pochopitelně skvělou publicitou, ale to samo o sobě je jen vedlejší produkt zcela legitimní a vážné snahy jedinečného šampiona Fernanda Alonsa, aby se pokusil získat druhou ze tří nejuznávanějších trofejí," uvedl Andretti, který má na kontě 29 startů v INDY a v roce 1969 zvítězil na voze Hawk Ford. Jel tu v letech 1966 - 1994, vynechal pouze v roce 1979.
"Můj syn Michael Andretti a generální ředitel McLaren Zak Brown by s tímto projektem nikdy nesouhlasili, kdyby nebyli stoprocentně přesvědčeni, že Alonso bude kvalitním soupeřem. Myslím, že Jenna dluží Alonsovi omluvu, protože prvotní motivace pro start vzešla od něj: stojí o start a nikdy by o něj neusiloval jen proto, aby pomohl jakékoli sérii nebo sám sobě udělat publicitu. On to nepotřebuje. Přistupuje k závodu jako skvělý pilot a následuje tradici mnoha nejlepších kolegů F1, kteří se 500 mil INDY pokoušeli vyhrát - někomu se to povedlo, většině ně - a je potěšitelné, že tento závod má pořád onu úžasnou auru," pokračuje Andretti s tím, že z mistrů světa F1 evropského původu tu vyhráli pouze Jim Clark (1966) a Graham Hill (1967). Šampioni z amerického kontinentu zvítězili ve "staré cihelně" v letech 1969 - už zmíněný Andretti, 1989 a 1993 Emerson Fittipaldi a 1995 Jacques Villeneuve.
Zeptejte se jeho soupeřůPodle sedmasedmdesátiletého veleúspěšného pilota se právě v této době sešla vzácná shoda okolností, která umožnila aktivnímu pilotovi F1 zasednout do monopostu F1. Podle Andrettiho je svým způsobem logické, že se Fernando chce etablovat i v USA.
"Fernandovi se tato příležitost nenabízí v době, kdy je na vrcholu. Ale také neodešel z F1, není to ani situace, kdy by měl problém najít v F1 angažmá. K jeho útoku na 500 mil INDY dochází v pravý čas, protože je pořád jedním z nejlepších. Jistě, statistiky ukazují, že už tři roky nevyhrál. Tak pojď! Každý ví, jak to v F1 funguje - pokud nemáte jedno z nejlepších aut, tak vyhrát nemůžete, a právě takové auto Alonso nemá. Ale vsadím se, že každý z jeho kolegů v F1 by dnes řekl, že Fernando je jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot Formule 1. Teď má příležitost jet za nejlepší tým v Indianapolis díky svému přístupu a umění sdílet data. Za tým, který vyhrál dva z posledních tří závodu 500 mil INDY.
Jak se vyvíjí situace v F1, zdá se, že tato sezóna je pro Fernanda passé, on i jeho tým deklarují: »Pojďme z našeho partnerství něco vytěžit a pokračujme v další práci společně«. Tak seriózní je Alonsův přístup - podpora ze strany Hondy, ale i McLarenu. Lituji každého, kdo zpochybňuje cíl a motivaci této dohody," hájí Alonsa i jeho současný tým Andretti.
Pořád je šampionemMario Andretti, který se marně pokusil napodobit Grahama Hilla, jenž jako jediný doposud získal jak titul F1, tak vítězství v 500 mil INDY a 24 hodinách Le Mans (nejblíž byl v roce 1995, kdy s Éricem Hélarym a Bobem Wollekem vyhráli třídu a celkově skončili druzí), je přesvědčen, že Alonso v následujících pěti týdnech přesvědčí své kritiky, že jejich pochybnosti jsou neopodstatněné.
"Fernando je nadšený, že tento víkend stráví v Barberu, aby se dobře integroval do týmu a dozvěděl se, co vlastně IndyCar obnáší a podobně. Jak už jsem řekl, je odhodlán vytěžit z této příležitosti maximum. Nechce jenom »přijet a jet«. Pokud by to měla být jen reklamní záležitost, nechopil by se jí tak profesionálně. Nelze popřít, že kdyby se vrátil Tony Stewart, byla by to velká událost. Kdyby si mohl Jeff Gordon zajet pětistovku, bylo by to skvělé. Danica Patrick by určitě také přilákala fanoušky. Ale znevažovat to, co se snaží Alonso dosáhnout, je naprosto nevhodné a zcela to ignoruje fakta. On tam nebude »jenom prodávat vstupenky na Indianapolis Motor Speedway«, jak se snaží článek naznačit. Je naprosto nespravedlivé a neupřímné klást otázky jako »Kdo je? Co na oválu bude dělat?« Má určitě lepší schopnosti závodit v Indianapolis než kdejaký nováček za posledních několik desítek let. Dejme tomuto velkému šampionovi odpovídající kredit než abychom zpochybňovali jeho cíl nebo rozhodnutí," uzavírá své úvahy Mario Andretti.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.