Přístup Mercedesu k závodu v Bahrajnu v jeho poslední třetině vyvolal vášnivé debaty, zda se od začátku - ač tým před sezónou naznačoval něco jiného - stal protěžovaným trojnásobný šampion Lewis Hamilton. Většinou lidé vnímají rozhodnutí týmu jako nefér vůči Bottasovi.
Jenže po třech závodech nemá Mercedes v Poháru konstruktérů na svém kontě 129 bodů a jeho piloti nejsou v průběžném hodnocení na první a druhé pozici. Takže vedení opatrně dává najevo, že bude muset zejména s ohledem na formu Ferrari v úvodu šampionátu přehodnotit svůj přístup k týmové režii. Jinými slovy, nelze připustit, aby se Hamilton s Bottasem prali mezi sebou a Ferrari jim uzmulo vítězství.
Mercedes už přiznal, že pokud by příkaz pro Bottase, aby před sebe Hamiltona pustil už po prvním zastávkách v boxech a ukončení fáze safety caru, mohl by Hamilton ohrozit Vettela mnohem víc, ale dlouho váhal s tím, aby jeden z jeho mužů byl znevýhodněn. Když ale Vettel podruhé ze tří úvodních závodů triumfoval, Toto Wolff připustil, že jeho tým bude muset řešit situaci jinak.
"Vůbec se nám to nelíbí, ani trochu ne. Není to způsob, který jsme v posledních letech uplatňovali, ale situace se nyní podstatně změnila, takže musíme udělat řádnou analýzu toho, co to pro nás znamená a něco z toho vyvodit. Byli bychom rádi, kdyby naši piloti měli od začátku závodu stejné podmínky, myslím, že jim to dlužíme. Sami jste viděli závod, dvakrát jsme vedli a dvakrát jsme o vedení přišli, byla to pak jediná šance, jak vyhrát závod," tvrdí Wolff.
Šéf Mercedesu si zatím nepřipouští, že by bylo nutné jmenovat vyslovenou jedničku, tak daleko rozhodně jít nechce, domnívá se však, že bude nyní nutné větší a otevřenější upřednostňování jednoho ze svých pilotů, pokud bude evidentní, že bude v jeho silách Ferrari porazit. Nehodlá ovšem tento výběr stanovit podle toho, kdo zajete v kvalifikaci pole-position, nebo prostě lepší výsledek.
"Ne, to by bylo příliš kruté. Postavili bychom tím na hlavu všechno, co jsme dělali v minulých sezónách. Důležité je jak začneme závod, dát jim stejné podmínky. Nejspíš bychom v Bahrajnu takové rozhodnutí neudělali, kdyby Valtteri, trápící se pneumatikami, jel první a Lewis byl za ním. Vettel mezi nimi to celé zkomplikoval. Až do této chvíle jsme měli způsob myšlení a závodní filozofii týkající se stejných příležitostí. Naše auta v první řadě a pokud pojedou na prvním a druhém místě, nechme je závodit. Jestliže se na jednom z vozů objeví určitý nedostatek, musíme ho řešit, i za cenu výměny pořadí. Je to ale pořád třetí závod sezóny, není třeba se znepokojovat," uzavírá Wolff.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.