Přístup Mercedesu k závodu v Bahrajnu v jeho poslední třetině vyvolal vášnivé debaty, zda se od začátku - ač tým před sezónou naznačoval něco jiného - stal protěžovaným trojnásobný šampion Lewis Hamilton. Většinou lidé vnímají rozhodnutí týmu jako nefér vůči Bottasovi.
Jenže po třech závodech nemá Mercedes v Poháru konstruktérů na svém kontě 129 bodů a jeho piloti nejsou v průběžném hodnocení na první a druhé pozici. Takže vedení opatrně dává najevo, že bude muset zejména s ohledem na formu Ferrari v úvodu šampionátu přehodnotit svůj přístup k týmové režii. Jinými slovy, nelze připustit, aby se Hamilton s Bottasem prali mezi sebou a Ferrari jim uzmulo vítězství.
Mercedes už přiznal, že pokud by příkaz pro Bottase, aby před sebe Hamiltona pustil už po prvním zastávkách v boxech a ukončení fáze safety caru, mohl by Hamilton ohrozit Vettela mnohem víc, ale dlouho váhal s tím, aby jeden z jeho mužů byl znevýhodněn. Když ale Vettel podruhé ze tří úvodních závodů triumfoval, Toto Wolff připustil, že jeho tým bude muset řešit situaci jinak.
"Vůbec se nám to nelíbí, ani trochu ne. Není to způsob, který jsme v posledních letech uplatňovali, ale situace se nyní podstatně změnila, takže musíme udělat řádnou analýzu toho, co to pro nás znamená a něco z toho vyvodit. Byli bychom rádi, kdyby naši piloti měli od začátku závodu stejné podmínky, myslím, že jim to dlužíme. Sami jste viděli závod, dvakrát jsme vedli a dvakrát jsme o vedení přišli, byla to pak jediná šance, jak vyhrát závod," tvrdí Wolff.
Šéf Mercedesu si zatím nepřipouští, že by bylo nutné jmenovat vyslovenou jedničku, tak daleko rozhodně jít nechce, domnívá se však, že bude nyní nutné větší a otevřenější upřednostňování jednoho ze svých pilotů, pokud bude evidentní, že bude v jeho silách Ferrari porazit. Nehodlá ovšem tento výběr stanovit podle toho, kdo zajete v kvalifikaci pole-position, nebo prostě lepší výsledek.
"Ne, to by bylo příliš kruté. Postavili bychom tím na hlavu všechno, co jsme dělali v minulých sezónách. Důležité je jak začneme závod, dát jim stejné podmínky. Nejspíš bychom v Bahrajnu takové rozhodnutí neudělali, kdyby Valtteri, trápící se pneumatikami, jel první a Lewis byl za ním. Vettel mezi nimi to celé zkomplikoval. Až do této chvíle jsme měli způsob myšlení a závodní filozofii týkající se stejných příležitostí. Naše auta v první řadě a pokud pojedou na prvním a druhém místě, nechme je závodit. Jestliže se na jednom z vozů objeví určitý nedostatek, musíme ho řešit, i za cenu výměny pořadí. Je to ale pořád třetí závod sezóny, není třeba se znepokojovat," uzavírá Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.