Přístup Mercedesu k závodu v Bahrajnu v jeho poslední třetině vyvolal vášnivé debaty, zda se od začátku - ač tým před sezónou naznačoval něco jiného - stal protěžovaným trojnásobný šampion Lewis Hamilton. Většinou lidé vnímají rozhodnutí týmu jako nefér vůči Bottasovi.
Jenže po třech závodech nemá Mercedes v Poháru konstruktérů na svém kontě 129 bodů a jeho piloti nejsou v průběžném hodnocení na první a druhé pozici. Takže vedení opatrně dává najevo, že bude muset zejména s ohledem na formu Ferrari v úvodu šampionátu přehodnotit svůj přístup k týmové režii. Jinými slovy, nelze připustit, aby se Hamilton s Bottasem prali mezi sebou a Ferrari jim uzmulo vítězství.
Mercedes už přiznal, že pokud by příkaz pro Bottase, aby před sebe Hamiltona pustil už po prvním zastávkách v boxech a ukončení fáze safety caru, mohl by Hamilton ohrozit Vettela mnohem víc, ale dlouho váhal s tím, aby jeden z jeho mužů byl znevýhodněn. Když ale Vettel podruhé ze tří úvodních závodů triumfoval, Toto Wolff připustil, že jeho tým bude muset řešit situaci jinak.
"Vůbec se nám to nelíbí, ani trochu ne. Není to způsob, který jsme v posledních letech uplatňovali, ale situace se nyní podstatně změnila, takže musíme udělat řádnou analýzu toho, co to pro nás znamená a něco z toho vyvodit. Byli bychom rádi, kdyby naši piloti měli od začátku závodu stejné podmínky, myslím, že jim to dlužíme. Sami jste viděli závod, dvakrát jsme vedli a dvakrát jsme o vedení přišli, byla to pak jediná šance, jak vyhrát závod," tvrdí Wolff.
Šéf Mercedesu si zatím nepřipouští, že by bylo nutné jmenovat vyslovenou jedničku, tak daleko rozhodně jít nechce, domnívá se však, že bude nyní nutné větší a otevřenější upřednostňování jednoho ze svých pilotů, pokud bude evidentní, že bude v jeho silách Ferrari porazit. Nehodlá ovšem tento výběr stanovit podle toho, kdo zajete v kvalifikaci pole-position, nebo prostě lepší výsledek.
"Ne, to by bylo příliš kruté. Postavili bychom tím na hlavu všechno, co jsme dělali v minulých sezónách. Důležité je jak začneme závod, dát jim stejné podmínky. Nejspíš bychom v Bahrajnu takové rozhodnutí neudělali, kdyby Valtteri, trápící se pneumatikami, jel první a Lewis byl za ním. Vettel mezi nimi to celé zkomplikoval. Až do této chvíle jsme měli způsob myšlení a závodní filozofii týkající se stejných příležitostí. Naše auta v první řadě a pokud pojedou na prvním a druhém místě, nechme je závodit. Jestliže se na jednom z vozů objeví určitý nedostatek, musíme ho řešit, i za cenu výměny pořadí. Je to ale pořád třetí závod sezóny, není třeba se znepokojovat," uzavírá Wolff.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.