Týmová režie přes její někdejší zákazy je tématem dosti ožehavým, stačí vzpomenout na případy z minulosti, které dost zahýbaly světem F1. V Bahrajnu se opět dostala do popředí, a to hned dvakrát.
V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela.
"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.
Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.
"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.
Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.
"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.