Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu
Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 16. dubna 2017 22:15
Sdílej:

Týmová režie přes její někdejší zákazy je tématem dosti ožehavým, stačí vzpomenout na případy z minulosti, které dost zahýbaly světem F1. V Bahrajnu se opět dostala do popředí, a to hned dvakrát.

V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela. 

"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.

Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.

"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.

Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.

"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.