Kolem „žraločích ploutví“ už se toho v letošním roce napsalo až až, nyní se zdá, že dalším vděčným tématem budou aerodynamické pomůcky, pro něž se vžil termín T-křidélka (T-wing). Bottas s ním měl problémy už v Číně, nyní se přidaly další v Bahrajnu.
Zařízení odpadlo z Bottasova vozu v druhém pátečním tréninku a následně poškodilo vůz Maxe Verstappena, který jel v závěsu za Finem. Jak už bylo řečeno, jedná se o druhý incident v krátké době, což vedlo vedení Mercedesu k zásahu. Toto Wolff oznámil, že tým T-křidélko přes noc značně posílil – oprava byla provedena po přímé intervenci FIA, aby byla záruka, že se podobný problém nebude před třetím tréninkem opakovat, jinak by tým byl požádán, aby ze svého vozu problematické zařízení odstranil.
„Problém jsme odstranili, křidélko bylo posíleno. Teď už byste ho neurazili ani baseballovou pálkou, takže by to mělo být v pořádku,“ zhodnotil zásah Toto Wolff a zároveň s humorem zareagoval na připomínku Christiana Hornera, který incident značně rozhořčeně komentoval. „Je jasné, že to Christian musel udělat. Pokouší se dosáhnout odstranění tohoto prvku z ostatních aut, na kterých funguje!“
V Číně upadla Bottasovi pouze vrchní vodorovná část, pilot poté mohl pokračovat jenom s pilířem, aniž by se to nějak zásadně projevilo na jízdě. FIA nicméně deklarovala, že od roku 2018 hodlá jak „žraločí ploutve“, tak i T-křidélka zakázat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.