Nástup šestiválcových hybridních motorů provází dilema a názorové střety jejich zastánců a odpůrců. Ti první apelují na úžasný technický pokrok, druzí je označují za "zabijáka" Formule 1, protože jejich relativně tichý provoz leccos ubral z jejího DNA.
Páteční setkání výrobců pohonných jednotek s prezidentem FIA v Paříži naznačuje, že by se v této oblasti mohlo leccos změnit. Současný stav bude platit do roku 2020, takže není vyloučeno, že od následujícího roku budou hybridní motory "obětovány" levnější a hlučnější verzi. Setkání se účastnil i prezident FIA Jean Todt, který se nedávno opakovaně vyjádřil k budoucnosti agregátů, navíc proběhla diskuse se zástupci Volkswagenu - zatím nikoli o možném zapojení německé značky do F1, ale o budoucnosti motorů jako takových.
Širší dohoda, která z této schůzky vzešla, naznačuje novou cestu, na níž by už neměly "hřmět" šestiválcové 1,6 litrové hybridy, i když některé technologie spojené s tímto systémem mohou nadále v F1 zůstat. Přestože je běžné, že podobné debaty ohledně přesné specifikace motorů mohou trvat i několik let, právě dnes vydala FIA prohlášení, že bylo dosaženo dohody v orientačním nástinu (a nelze předpokládat, že by Automobilová federace chtěla s ohledem na 1. dubna někoho napálit).
Motory by se měly stále blížit silničnímu provedení, ale je eminentní zájem je udělat hlučnější a také dosáhnout menších nákladů na vývoj a výrobu. Přitom by ale agregáty měly nadále disponovat vysokým výkonem a provedením, které by pilotům umožňovalo dravější jízdu. Tento záměr souvisí s odklonem o omezení průměrné spotřeby paliva, které činí 105 kg během jedné Grand Prix.
"Jsem velmi spokojen s procesem a především se skutečností, že mnoho různých zainteresovaných stran bylo schopno se dohodnout na dalším postupu v nesmírně důležité technické sféře spadající pod šampionát F. Samozřejmě teď bude nutné si sednou a vypracovat jemné detaily, týkající se přesné podoby pohonné jednotky, jak by měla vypadat v roce 2021. Ale vykročili jsme pravou nohou a těším se na následující spolupráci s těmi nejlepšími zástupci v oboru na činnosti, která by Formuli 1 měla v budoucnu přinést to nejlepší," komentoval závěry setkání Jean Todt.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.