Nástup šestiválcových hybridních motorů provází dilema a názorové střety jejich zastánců a odpůrců. Ti první apelují na úžasný technický pokrok, druzí je označují za "zabijáka" Formule 1, protože jejich relativně tichý provoz leccos ubral z jejího DNA.
Páteční setkání výrobců pohonných jednotek s prezidentem FIA v Paříži naznačuje, že by se v této oblasti mohlo leccos změnit. Současný stav bude platit do roku 2020, takže není vyloučeno, že od následujícího roku budou hybridní motory "obětovány" levnější a hlučnější verzi. Setkání se účastnil i prezident FIA Jean Todt, který se nedávno opakovaně vyjádřil k budoucnosti agregátů, navíc proběhla diskuse se zástupci Volkswagenu - zatím nikoli o možném zapojení německé značky do F1, ale o budoucnosti motorů jako takových.
Širší dohoda, která z této schůzky vzešla, naznačuje novou cestu, na níž by už neměly "hřmět" šestiválcové 1,6 litrové hybridy, i když některé technologie spojené s tímto systémem mohou nadále v F1 zůstat. Přestože je běžné, že podobné debaty ohledně přesné specifikace motorů mohou trvat i několik let, právě dnes vydala FIA prohlášení, že bylo dosaženo dohody v orientačním nástinu (a nelze předpokládat, že by Automobilová federace chtěla s ohledem na 1. dubna někoho napálit).
Motory by se měly stále blížit silničnímu provedení, ale je eminentní zájem je udělat hlučnější a také dosáhnout menších nákladů na vývoj a výrobu. Přitom by ale agregáty měly nadále disponovat vysokým výkonem a provedením, které by pilotům umožňovalo dravější jízdu. Tento záměr souvisí s odklonem o omezení průměrné spotřeby paliva, které činí 105 kg během jedné Grand Prix.
"Jsem velmi spokojen s procesem a především se skutečností, že mnoho různých zainteresovaných stran bylo schopno se dohodnout na dalším postupu v nesmírně důležité technické sféře spadající pod šampionát F. Samozřejmě teď bude nutné si sednou a vypracovat jemné detaily, týkající se přesné podoby pohonné jednotky, jak by měla vypadat v roce 2021. Ale vykročili jsme pravou nohou a těším se na následující spolupráci s těmi nejlepšími zástupci v oboru na činnosti, která by Formuli 1 měla v budoucnu přinést to nejlepší," komentoval závěry setkání Jean Todt.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.