Dočkáme se levnějších a hlučnějších motorů? Nic není nemožné

Krátí se čas hybridních motorů? FIA rokovala v Paříži
Krátí se čas hybridních motorů? FIA rokovala v Paříži, foto: Mercedes AMG F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 1. dubna 2017 14:50 1. dubna 2017 15:50
Sdílej:

Nástup šestiválcových hybridních motorů provází dilema a názorové střety jejich zastánců a odpůrců. Ti první apelují na úžasný technický pokrok, druzí je označují za "zabijáka" Formule 1, protože jejich relativně tichý provoz leccos ubral z jejího DNA.

Páteční setkání výrobců pohonných jednotek s prezidentem FIA v Paříži naznačuje, že by se v této oblasti mohlo leccos změnit. Současný stav bude platit do roku 2020, takže není vyloučeno, že od následujícího roku budou hybridní motory "obětovány" levnější a hlučnější verzi. Setkání se účastnil i prezident FIA Jean Todt, který se nedávno opakovaně vyjádřil k budoucnosti agregátů, navíc proběhla diskuse se zástupci Volkswagenu - zatím nikoli o možném zapojení německé značky do F1, ale o budoucnosti motorů jako takových.

Širší dohoda, která z této schůzky vzešla, naznačuje novou cestu, na níž by už neměly "hřmět" šestiválcové 1,6 litrové hybridy, i když některé technologie spojené s tímto systémem mohou nadále v F1 zůstat. Přestože je běžné, že podobné debaty ohledně přesné specifikace motorů mohou trvat i několik let, právě dnes vydala FIA prohlášení, že bylo dosaženo dohody v orientačním nástinu (a nelze předpokládat, že by Automobilová federace chtěla s ohledem na 1. dubna někoho napálit).

Motory by se měly stále blížit silničnímu provedení, ale je eminentní zájem je udělat hlučnější a také dosáhnout menších nákladů na vývoj a výrobu. Přitom by ale agregáty měly nadále disponovat vysokým výkonem a provedením, které by pilotům umožňovalo dravější jízdu. Tento záměr souvisí s odklonem o omezení průměrné spotřeby paliva, které činí 105 kg během jedné Grand Prix.

"Jsem velmi spokojen s procesem a především se skutečností, že mnoho různých zainteresovaných stran bylo schopno se dohodnout na dalším postupu v nesmírně důležité technické sféře spadající pod šampionát F. Samozřejmě teď bude nutné si sednou a vypracovat jemné detaily, týkající se přesné podoby pohonné jednotky, jak by měla vypadat v roce 2021. Ale vykročili jsme pravou nohou a těším se na následující spolupráci s těmi nejlepšími zástupci v oboru na činnosti, která by Formuli 1 měla v budoucnu přinést to nejlepší," komentoval závěry setkání Jean Todt.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.