FIA po Číně zváží úpravy DRS zón

Sauber C36 - Ferrari za použití DRS v druhých předsezonních testech v Barceloně, den druhý
Sauber C36 - Ferrari za použití DRS v druhých předsezonních testech v Barceloně, den druhý, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 27. března 2017 13:30
Sdílej:

Po Grand Prix Austrálie jsme se měli dočkat revize předpisů týkající se použití zařízení DRS. Charlie Whiting ale hodlá tuto otázku poněkud odložit, spekuluje se, že jedním z důvodů je nepříliš zajímavý průběh prvního závodu sezóny.

Závodní ředitel Formule 1 Charlie Whiting proto uvedl, že FIA se bude zabývat přezkoumáním DRS, ke kterému mělo dojít dnes, tedy 27. března, až po absolvování druhé Grand Prix v letošní sezóně, tedy závodu v Číně. Vozy používají zařízení Drag Reduction System (systém pro snížení aerodynamického odporu) od roku 2011 za účelem snadnějšího předjíždění ve chvíli, kdy jsou vozy na detekční zóně v odstupu menším 1 vteřiny.

Jak ukázala australská Grand Prix, větší vozy se širšími pneumatikami v důsledku zvýšené hladiny přítlaku lze obtížněji předjíždět, čímž se začínají naplňovat pesimistické hlasy. Proto se FIA zabývá možností v průběhu letošní sezóny provést test se zaměřením na úpravu DRS zón. To potvrdil Charlie Whiting už v průběhu melbournského závodu, ale dle vlastních slov chce ještě s pevným rozhodnutím počkat po Grand Prix Číny.

"Posoudit plně funkci DRS při testech je poněkud obtížné. Nějaké informace máme a v současné době nevidíme nějaké zásadní rozdíly. To je také důvod, proč jsme se rozhodli záležitost vyhodnotit až po dvou závodech, ale ten první ve skutečnosti nebyl pro naše potřeby dostatečně dlouhý, proto jsme tu také před několika lety zavedli druhou aktivační zónu. Jinými slovy, v první zóně se můžete vozu vpředu přiblížit a ve druhé se o něco pokusit. Zdá se, že to funguje celkem dobře, ale na rozhodnutí tady by bylo ještě brzy, proto jsme se dohodli, že finální posouzení uděláme až po druhém závodě," vysvětluje své pohnutky Whiting.

Piloti otázku předjíždění v Austrálii popisovali jako "tvrdší než kdykoli jindy", což potvrdil jak Lewis Hamilton, který po tři kola po výměně pneumatik marně útočil na Maxe Verstappena, tak i pozdější vítěz Sebastian Vettel.

"I v předchozích letech bylo dost obtížné jet za někým v závěsu s odstupem jedné a půl či jedné vteřiny, protože turbulence za vozem naruší aerodynamiku. Takže si nemůžete být jisti mírou přilnavosti, navíc nyní naše vozy jsou na aerodynamice postavené, má větší efekt. Jsou navíc širší, takže myslím, že těch turbulencí je víc, čímž se odstup posunul na dvě až dvě a půl vteřiny, ve kterém zažíváme podobné jevy. V této vzdálenosti už cítíte vliv vozu před sebou a v zatáčkách je mnohem obtížnější se ho držet. Na rovinkách bude větrný pytel asi větší, ale nebude možné se udržet v závětří v zatáčkách, což je základ tohoto problému," komentuje situaci Vettel.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.