Zvláště v minulém roce byla činnost sportovních komisařů kritizována. Někomu přišlo, že rozhodují příliš přísně, jinému zase, že některé prohřešky procházejí bez povšimnutí. Zdá se, že tento trend bude pokračovat i letos, každopádně tu máme první komentář.
Připomeňme si situaci - v 1. kole vjíždějí bok po boku do zatáčky Marcus Ericsson a Kevin Magnussen. Švéd je o dvě třetiny vozu vpředu, když do něj vráží Dánův Haas poté, co poněkud poskočil na vnitřním obrubníku zmíněné zatáčky. Oba vozy končí mimo trať ve štěrkovém poli, Magnussen si navíc poškodí přední spoiler. Ericsson se dokáže otočit po směru jízdy, Magnussen ho následuje. Pilot Sauberu však ve 24. kole musí kvůli kolizí poškozené hydraulice odstoupit, Magnussen ho následuje o 22 kol později kvůli problémům se zavěšením. Po Grosjeanovi, jehož vozu byl diagnostikován únik vody, se tím naplňuje černý den Haasu.
FIA pro letošní rok pozměnila způsob hodnocení incidentů - postihovat piloty bude pouze tehdy, jestli zavinění kolize bude "zcela jasné nebo půjde o převážnou vinu na kolizi". Vedoucí týmu Sauber Moniša Kaltenbornová je však přesvědčena, že v případě Magnussena šlo o "zcela jasný" podíl na kolizi, která zhatila Ericssonovy šance v závodě.
"Nechápu, proč FIA v tomto případě nereagovala. Vyjasnili pravidla v tom směru, aby vina pilota byla zřejmá, tak nevím, co by se ještě mělo stát, protože tohle byl zcela jasný případ," domnívá se vedoucí Sauberu.
Kaltenbornová rovněž vyslovila po závodě domněnku, zda si sportovní komise nenechává tento případ k projednání před dalším závodem v Číně, trvá ale na tom, že se nikdo nemůže vymlouvat na skutečnost, že šlo o kolizi v rané fázi závodu.
"Možná to chtějí projednat na příštím setkání manažerů nebo tak něco, ale rozhodně by se neměl dělat rozdíl v tom, kdy se kolize stala. Žádná diferenciace, jestli jde o první kolo nebo pozdější fázi by neměla hrát roli. To by se vůbec nemělo zvažovat, přijde mi to jako výmluva," dodává Kaltenbornová.
Sám Kevin Magnussen se k incidentu vyjádřil poměrně lakonicky. Spíš se věnoval hodnocení svého vozu. "Měl jsem Ericssona na vnější straně a narazil jsem do jeho boku kvůli nedotáčivosti svého vozu. Byla to spíš nešťastná náhoda, poškodil jsem si přední spoiler, který jsme pak vyměnili a já mohl po delší dobu sbírat data a blíže se seznámit s vozem. Vypadal jako velmi rychlý. To je asi ta nejvíc pozitivní věc z tohoto víkendu," komentoval situaci Magnussen.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.