První závod sezóny se blíží, očekávání a napětí roste. Fanoušci F1 si kladou otázky, nakolik se nová pravidla promítnou do dramatičnosti závodů. Optimistická slova střídají pesimistické názory, že navzdory nadějným testům budeme opět svědky dominance jednoho týmu.
Šéf stáje Toro Rosso Franz Tost je jedním z těch, který se domnívá, že výrazně lepší prostředí v F1 může nastat pouze tehdy, pokud budou mít všichni účastníci startovního pole možnost pracovat na " podobné finanční úrovni". Sice se domnívá, že tolik kritizovaný model přerozdělování finančních prostředků se příchodem nového majitele F1 Liberty Media může změnit, ale rovněž dodává, že opravdu zásadní změnu můžeme čekat až v roce 2020, kdy vyprší smlouvy týmů s vlastníky komerčních práv.
"Je to neodůvodnitelný postup, dávat týmům jako Toro Rosso či dalším mnohem méně peněz než těm ostatním. Ano, lze říci, že lidé chodí na F1, protože chtějí vidět Ferrari, Red Bull, zkrátka všechny špičkové týmy. To je pravda, ale pokud zde nebudou i soukromé týmy, lidé na závody přestanou chodit, protože se stanou nudnými. Fanoušci si přejí vidět F1 s deseti až dvanácti týmy. Proto si myslím, že přerozdělení peněz by se mělo změnit v mnohem spravedlivější systém. Musíme zlepšit show, přijít se zajímavějšími, více napínavými závody, více předjíždět. Ale to je možné pouze tehdy, pokud budou všechny týmy pracovat na podobné finanční úrovni," nastínil svou vizi šéf týmu z Faenzy.
Nová pravidla nestačíVšeobecně se uvádí, že nová pravidla přijatá před touto sezónou, představí divákům rychlejší vozy, které budou co do pilotování obtížnější. Ozývají se ale také hlasy, že kvalita závodění především díky sníženému opotřebování pneumatik utrpí a potenciální předjíždění se naopak sníží. Tost je jedním z těch, kteří se domnívají, že přijaté předpisy kvalitu závodění nijak neovlivní.
Přestože předsezónní testy v Barceloně naznačily, že dříve dominantní Mercedes by mohl čelit těsnější výzvě dalších týmů, rodák z rakouského Trinsu, který před dvěma měsíci oslavil 61. narozeniny, je přesvědčen o tom, že Stříbrné šípy jsou opět "jasně vpředu" a varuje, že opět bude při závodech málo zábavy.
"Vypadá to, že Mercedes má nadále výhodu - a pokud tomu tak bude i v průběhu roku, tak zažijeme stejně nudný šampionát jako předtím. Jejich převaha nemá nic společného s novými pravidly, s vyšším přítlakem v zatáčkách. Jsou-li napřed, tak také budou a kvůli silnému motoru bude ještě obtížnější je dohnat," varuje Tost.
Příliš drahé motoryTost také znovu zopakoval myšlenku prosazení parity ohledně pohonných jednotek až ke zmrazení jejich vývoje. Podle jeho názoru je i v tomto případě vynakládáno zbytečně moc peněz, což je další bod, který vede k rozdílům mezi první a druhou garniturou týmů F1.
"Už nemáme systém vývojových žetonů - nyní stojí vývoj konkrétní částky a zákazník - tedy týmy - je musí uhradit. A platíme za ně opravdu moc. I pouhá polovina stávající částky by byla příliš vysoká. Proto by bylo dobré vývoj motorů dříve nebo později zmrazit. Až budou výrobci na stejné úrovni, poklesnou i náklady. Máme teď krásné monoposty s pneumatikami, které by mohly něco vydržet, což je fantastické. Ale ještě to chce zajímavé závody. Musí existovat boje na trati. To chtějí lidé vidět, aby se šampionát rozhodl v posledním závodě, pokud to je možné, nebo aspoň v předposledním. V loňské sezóně jsme měli štěstí, protože na konci byl v Abú Zabí úžasný závod, ale chtělo by to, aby se do něj zapojilo více týmů, ne jenom jeden," přeje si Tost.
Tým zveřejnil plán testůToro Rosso rovněž v minulých dnech oznámilo, že indonéský pilot Sean Gelael absolvuje testy v Maďarsku před letní přestávkou a rovněž se objeví po sezóně 2017 při tradičních jízdách v Abú Zabí. Ale svůj program u Toro Rosso začne už ve dnech 18. a 19. dubna v Bahrajnu při prvních testech v průběhu sezóny.
Dvacetiletý mladík má za sebou dvě sezóny v F3 (2013 a 2014), kdy dosáhl 28. resp. 18. místa. Předtím debutoval ve Formuli Renault 3.5. V roce 2016 absolvoval svou první sezónu v GP2, v níž skončil na 15. místě celkové klasifikace. Letos pojede v přejmenované F2 v týmu Arden.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.