Vztah Hamilton-Rosberg sice byl mediálně zajímavý, sledovaný a patřičně komentovaný, ale pro Mercedes znamenal "negativní" pozornost. Prohlásil to Toto Wolff a dodal, že předpokládá zcela jinou úroveň přístupu mezi Hamiltonem a Bottasem.
Dva dravci v boji o jednu kořist, pro někoho může být podobný stav ideální, jiní se ho zase děsí. Už jsme se zmiňovali o tom, jak několikrát v historii F1 došlo na ono známé přísloví "dva se perou, třetí se směje", když týmoví kolegové bojovali mezi sebou bez ohledu na soupeře a ten jim pak vyfoukl titul...
Hodně spekulací se také neslo kolem nečekaného odchodu čerstvého šampiona Nico Rosberga. Rozhodně tím hodně zkřížil plány svého týmu, ale Toto Wolff na otázku, jaké pocity vůči německému expilotovi chová, zachoval dekórum a pro list Stuttgarter Zeitung uvedl, že opravdu nikdy neměl zlost.
"Vůbec ne. Okamžitě jsem se snažil vidět v té situaci pozitivum. Na jedné straně byl Nico pilotem, který svými výkony dokázal sebe i svého kolegu vytáhnout až na samotný vrcholek. Na druhou stranu tu byla rivalita mezi ním a Lewisem, která dosáhla takové intenzity, že to pro tým bylo negativní. Museli jsme se s tím vypořádat a určitá syntéza nepřátelství nás zaměstnávala více než abychom se starali o určité potíže s vozem, což rozhodně nebylo dobré," komentuje situaci Wolff.
Možná i to byl důvod, proč se Mercedes nerozhodl sáhnout po Fernandu Alonsovi. Španěl měl u McLarenu v roce 2007 s Lewisem nemalé půtky a naši čtenáři si určitě vzpomenou na skandál při tréninku na Grand Prix Maďarska. Šance se tedy otevřela pro Valtteri Bottase, jehož volbu Mercedes označuje za "klidné řešení".
"Očekávám opravdu jisté uklidnění. Ale jestli bude Valtteri opravdu dobrý a ti dva budou jezdit v těsné blízkosti, může to být stejně těžké, v tom si nedělám velké iluze. Bottas ví, že má relativně málo času dokázat své kvality. Nemůžeme si dovolit posadit do auta někoho, kdo nebude stačit a patřičně tlačit na Lewise. Ale roli hrála i i jeho osobnost. Valtteri je extrémně tichý, apolitický, nelze s ním manipulovat. Vytvoření páru s Lewisem je správná kombinace," pokračuje Wolff.
To jsou některé z důvodů, které v konečném důsledku zabránily tomu, aby svou velkou šanci dostal nesporný talent Pascal Wehrlein. Nelze mu upřít dobré výsledky a zejména výkony v Manoru ho pasovaly na velkou naději do budoucna. Což ale Wolffovi evidentně nestačilo.
"Jezdí velice dobře, ale je podobně výbušné povahy jako Mr. Hamilton. Takže je třeba brát v úvahu nejen jeho výkony za volantem, ale i povahové vlastnosti. A my si z minulosti moc dobře pamatujeme tu skutečnou povahovou explozi mezi dvěma piloty, z níž náš španělský přítel Fernando odešel s určitými jizvami na duši," připomněl i Wolff události z roku 2007. Ostatně z té doby máme i jednu velmi známou reklamu...
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.