Vztah Hamilton-Rosberg sice byl mediálně zajímavý, sledovaný a patřičně komentovaný, ale pro Mercedes znamenal "negativní" pozornost. Prohlásil to Toto Wolff a dodal, že předpokládá zcela jinou úroveň přístupu mezi Hamiltonem a Bottasem.
Dva dravci v boji o jednu kořist, pro někoho může být podobný stav ideální, jiní se ho zase děsí. Už jsme se zmiňovali o tom, jak několikrát v historii F1 došlo na ono známé přísloví "dva se perou, třetí se směje", když týmoví kolegové bojovali mezi sebou bez ohledu na soupeře a ten jim pak vyfoukl titul...
Hodně spekulací se také neslo kolem nečekaného odchodu čerstvého šampiona Nico Rosberga. Rozhodně tím hodně zkřížil plány svého týmu, ale Toto Wolff na otázku, jaké pocity vůči německému expilotovi chová, zachoval dekórum a pro list Stuttgarter Zeitung uvedl, že opravdu nikdy neměl zlost.
"Vůbec ne. Okamžitě jsem se snažil vidět v té situaci pozitivum. Na jedné straně byl Nico pilotem, který svými výkony dokázal sebe i svého kolegu vytáhnout až na samotný vrcholek. Na druhou stranu tu byla rivalita mezi ním a Lewisem, která dosáhla takové intenzity, že to pro tým bylo negativní. Museli jsme se s tím vypořádat a určitá syntéza nepřátelství nás zaměstnávala více než abychom se starali o určité potíže s vozem, což rozhodně nebylo dobré," komentuje situaci Wolff.
Možná i to byl důvod, proč se Mercedes nerozhodl sáhnout po Fernandu Alonsovi. Španěl měl u McLarenu v roce 2007 s Lewisem nemalé půtky a naši čtenáři si určitě vzpomenou na skandál při tréninku na Grand Prix Maďarska. Šance se tedy otevřela pro Valtteri Bottase, jehož volbu Mercedes označuje za "klidné řešení".
"Očekávám opravdu jisté uklidnění. Ale jestli bude Valtteri opravdu dobrý a ti dva budou jezdit v těsné blízkosti, může to být stejně těžké, v tom si nedělám velké iluze. Bottas ví, že má relativně málo času dokázat své kvality. Nemůžeme si dovolit posadit do auta někoho, kdo nebude stačit a patřičně tlačit na Lewise. Ale roli hrála i i jeho osobnost. Valtteri je extrémně tichý, apolitický, nelze s ním manipulovat. Vytvoření páru s Lewisem je správná kombinace," pokračuje Wolff.
To jsou některé z důvodů, které v konečném důsledku zabránily tomu, aby svou velkou šanci dostal nesporný talent Pascal Wehrlein. Nelze mu upřít dobré výsledky a zejména výkony v Manoru ho pasovaly na velkou naději do budoucna. Což ale Wolffovi evidentně nestačilo.
"Jezdí velice dobře, ale je podobně výbušné povahy jako Mr. Hamilton. Takže je třeba brát v úvahu nejen jeho výkony za volantem, ale i povahové vlastnosti. A my si z minulosti moc dobře pamatujeme tu skutečnou povahovou explozi mezi dvěma piloty, z níž náš španělský přítel Fernando odešel s určitými jizvami na duši," připomněl i Wolff události z roku 2007. Ostatně z té doby máme i jednu velmi známou reklamu...
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.