Jedním z nejsledovanějších pilotů při předsezónních testech byl bezesporu Valtteri Bottas. Nebyl jediným, kdo měnil stáj, ale jeho přestup byl určitě mediálně nejvděčnější. Ačkoliv se několikrát vytáhl výbornými časy, plná spokojenost zatím nepanuje.
Bottas se sžívá s týmem a snaží se plně pochopit potenciál vozu. Proto také prohlásil, že v testovacích programech v Barceloně zdaleka neukázal všechno, čeho je schopen, protože bylo příliš brzy si plně zvyknout na nový vůz. Nevýkonný ředitel Niki Lauda uvedl, že v dlouhodobém horizontu to byl právě Bottas, kdo mírně zaostával za Hamiltonen, na což Fin reagoval vysvětlením, že na hodnocení formy je ještě brzy.
"Na to, že jsem seděl poprvé v novém voze, lze říci, že jsem si rychle zvykl. Mercedes se chová naprosto odlišně od auta, které jsem měl předtím k dispozici, ale každý den jsem se cítil lépe a registroval výrazný pokrok, pokud jde o dlouhé úseky a krátké výjezdy. Na samém konci testů jsem se už cítil velice komfortně. Jak to zatím vidím, zdá se být všechno dost těsné, ale bylo to pouze testování, jezdili jsme vlastně každý v jinou dobu, měli naplánované různé varianty a program, takže plně nelze srovnávat. Myslím, že velice záhy zjistíme, jak se moje tempo bude v průběhu sezóny lepšit. Pokaždé, když usednu do auta, cítím se být lepší," popsal své dojmy Bottas.
Možné číslo dvě? Bez obavBottas moc dobře ví, co je ve hře. Musí v sezóně přesvědčit, že je dobrým pilotem pro uzavření další smlouvy. Jak známo, má rok na to, aby si toto privilegium vybojoval. Sám Valtteri se necítí nijak znepokojen případným tlakem, ani potenciálním rizikem, že klesne na pozici týmové dvojky, pokud se mu hned na začátku šampionátu nepodaří zpochybnit Hamiltonovo výsostné postavení.
"Nemám pocit, že by Mercedes stanovil jedničku a dvojku, takže je jenom na mě, abych se příslušně uvedl. Dokud budu dělat svou práci, což znamená jezdit na úrovni, jaká našemu vozu přísluší, bude to dobré. A já vím, že to dokážu. Myslím, že to je pro mě obrovská příležitost, určitě velká výzva. Není pochyb, že budu muset mnoha lidem dokázat, a také týmu, že si svém místo zasloužím, ale... Sám vidím věci pozitivně, je to šance pro mou kariéru a bojovat o vítězství, možná i o mistrovský titul," domnívá se Bottas.
Něco k formě FerrariFerrari v testech dosáhlo nepřehlédnutelné výsledky a Bottase samotného pochopitelně zajímá, zda bude italská stáj schopná zopakovat svou silnou formu z Barcelony i o tomto víkendu v Grand Prix Austrálie - a zda bude silným soupeřem v boji o titul šampióna F1.
"Ferrari vypadá opravdu hodně silně. Zdá se, že prožili dobrou zimu. Jejich rychlost v předsezónních testech byla opravdu zajímavá, takže budou pro nás velmi tvrdou konkurencí. Jejich balíček změn je celkově dobrý - jak motor, tak auto - takže teď zbývá zjistit, jestli udělají jenom úpravy vhodné pro Melbourne, nebo jestli nasadí všechny aktualizace. Rozhodně čekáme těsný souboj - určitě v úvodu sezóny. Pak bude následovat dlouhý vývoj po celý rok...," pokračuje finský pilot.
Mercedes podle Bottase tvrdě pracovat na aktualizaci pro Melbourne, čímž také vysvětlil, proč některé díly nebyly začleněny do programu testování. Zdá se, že tempo vývoje v letošním roce bude tak intenzivní, že může docházet k častým změnám poměru sil.
"Tento rok bude jako vývojový závod pro nová pravidla. Očekávám masivní míru zlepšení, takže je skutečně moc těžké něco předvídat. Uvidíme, jestli se rozdíly opravdu tolik zmenší. Navíc to bude dlouhý rok. Proto situace, jaká nastane v Melbourne, nemusí nutně platit pro prvních pět závodů," uzavírá své myšlenky Bottas.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.