Jedním z nejsledovanějších pilotů při předsezónních testech byl bezesporu Valtteri Bottas. Nebyl jediným, kdo měnil stáj, ale jeho přestup byl určitě mediálně nejvděčnější. Ačkoliv se několikrát vytáhl výbornými časy, plná spokojenost zatím nepanuje.
Bottas se sžívá s týmem a snaží se plně pochopit potenciál vozu. Proto také prohlásil, že v testovacích programech v Barceloně zdaleka neukázal všechno, čeho je schopen, protože bylo příliš brzy si plně zvyknout na nový vůz. Nevýkonný ředitel Niki Lauda uvedl, že v dlouhodobém horizontu to byl právě Bottas, kdo mírně zaostával za Hamiltonen, na což Fin reagoval vysvětlením, že na hodnocení formy je ještě brzy.
"Na to, že jsem seděl poprvé v novém voze, lze říci, že jsem si rychle zvykl. Mercedes se chová naprosto odlišně od auta, které jsem měl předtím k dispozici, ale každý den jsem se cítil lépe a registroval výrazný pokrok, pokud jde o dlouhé úseky a krátké výjezdy. Na samém konci testů jsem se už cítil velice komfortně. Jak to zatím vidím, zdá se být všechno dost těsné, ale bylo to pouze testování, jezdili jsme vlastně každý v jinou dobu, měli naplánované různé varianty a program, takže plně nelze srovnávat. Myslím, že velice záhy zjistíme, jak se moje tempo bude v průběhu sezóny lepšit. Pokaždé, když usednu do auta, cítím se být lepší," popsal své dojmy Bottas.
Možné číslo dvě? Bez obavBottas moc dobře ví, co je ve hře. Musí v sezóně přesvědčit, že je dobrým pilotem pro uzavření další smlouvy. Jak známo, má rok na to, aby si toto privilegium vybojoval. Sám Valtteri se necítí nijak znepokojen případným tlakem, ani potenciálním rizikem, že klesne na pozici týmové dvojky, pokud se mu hned na začátku šampionátu nepodaří zpochybnit Hamiltonovo výsostné postavení.
"Nemám pocit, že by Mercedes stanovil jedničku a dvojku, takže je jenom na mě, abych se příslušně uvedl. Dokud budu dělat svou práci, což znamená jezdit na úrovni, jaká našemu vozu přísluší, bude to dobré. A já vím, že to dokážu. Myslím, že to je pro mě obrovská příležitost, určitě velká výzva. Není pochyb, že budu muset mnoha lidem dokázat, a také týmu, že si svém místo zasloužím, ale... Sám vidím věci pozitivně, je to šance pro mou kariéru a bojovat o vítězství, možná i o mistrovský titul," domnívá se Bottas.
Něco k formě FerrariFerrari v testech dosáhlo nepřehlédnutelné výsledky a Bottase samotného pochopitelně zajímá, zda bude italská stáj schopná zopakovat svou silnou formu z Barcelony i o tomto víkendu v Grand Prix Austrálie - a zda bude silným soupeřem v boji o titul šampióna F1.
"Ferrari vypadá opravdu hodně silně. Zdá se, že prožili dobrou zimu. Jejich rychlost v předsezónních testech byla opravdu zajímavá, takže budou pro nás velmi tvrdou konkurencí. Jejich balíček změn je celkově dobrý - jak motor, tak auto - takže teď zbývá zjistit, jestli udělají jenom úpravy vhodné pro Melbourne, nebo jestli nasadí všechny aktualizace. Rozhodně čekáme těsný souboj - určitě v úvodu sezóny. Pak bude následovat dlouhý vývoj po celý rok...," pokračuje finský pilot.
Mercedes podle Bottase tvrdě pracovat na aktualizaci pro Melbourne, čímž také vysvětlil, proč některé díly nebyly začleněny do programu testování. Zdá se, že tempo vývoje v letošním roce bude tak intenzivní, že může docházet k častým změnám poměru sil.
"Tento rok bude jako vývojový závod pro nová pravidla. Očekávám masivní míru zlepšení, takže je skutečně moc těžké něco předvídat. Uvidíme, jestli se rozdíly opravdu tolik zmenší. Navíc to bude dlouhý rok. Proto situace, jaká nastane v Melbourne, nemusí nutně platit pro prvních pět závodů," uzavírá své myšlenky Bottas.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.