Aerodynamický prvek zvaný "žraločí ploutev" vzbudil prakticky ihned po představení nových vozů pro sezónu 2017 velké pozdvižení. Mezi odpůrce tohoto řešení patří i Ross Brawn, i když není zdaleka sám.
Po jeho bok se může zařadit i šéf Red Bullu Christian Horner, který dokonce vyzval k tomu, aby se začalo něco dělat, než estetika vozů Formule 1 bude docela minulostí. Sám Ross Brawn připustil, že tato otázka ještě určitě přijde na přetřes.
Přitom to není zase tak dávno, kdy byly týmy F1 tlačeny k tomu, aby jezdily s podobným prvkem, který by byl využíván také pro lepší zobrazení startovních čísel jednotlivých pilotů. Mělo k tomu dojít na popud prezidenta FIA Jeana Todta v roce 2012, ovšem tehdy se týmy jednoznačně proti takovému řešení postavily. Proto Brawn nechápe, že po pěti letech je situace obrácená o 180°, což Rosse značně "frustruje".
Dvaašedesátiletý Brit si je ale také dobře vědom, že zbavit vozy "ploutví" není vůbec jednoduché, ba spíše nemožné. Takový návrh by musel mít stoprocentní podporu týmů (a v tomto směru absolutní shoda rozhodně nepanuje), ledaže by do hry vstoupila FIA a označila by daný prvek jako neakceptovatelný z bezpečnostních důvodů.
"Součástí prodeje jistého prostoru v souvislosti s novými pravidly měla být lépe vypadající auta. Dosáhli jsme v tomto směru pouhé poloviny, protože se objevily všechny ty podivnosti - "žraločí ploutve", T-křídla a některé další prvky, je jich najednou o tolik víc, než jsem zaregistroval v předchozí poměrně dlouhé době. Je to pochopitelné, protože to přináší každá směna a nový soubor pravidel, ale v příštím výkladu se musíme ujistit, že se to nebude opakovat - a nejde tu jenom o oblast estetiky," svěřil se Brawn serveru motorsport.com.
"Víte, je pro mě zklamáním, když Todt přišel s myšlenkou udělat takové zařízení, na které by se z boku auta přesunulo startovní číslo, aby fanoušci na tribuně dobře viděli, na jaký vůz se vlastně dívají. Protože ne každý je přesně obeznámen s tím, jakou má přilbu a podobně. Tehdy padl nápad na »shark fin«, kterou by bylo snadné na vůz aplikovat. A polovina týmů tehdy opáčila: »Nic takového na našem autě nechceme, je to strašné!« Bylo to tehdy testováno, měli jsme dokonce fotografie. Tahle varianta neprošla," vzpomíná Brawn.
S nástupem Liberty Media do Formule 1 očekává Brawn jistou změnu k lepšímu. Předpokládá, že by se týmy mohly více otevřít některým myšlenkám, navzdory tomu, že by to mohlo do jisté míry být proti jejich vlastním zájmům, nevidí ale tuto eventualitu jako vysloveně nemožnou.
"Není žádný vypínač, který by stačilo přehodit, lidé snad pochopí, že mám leží na srdci zájem o tento sport. Nebuďme ale naivní, Liberty Media samozřejmě chtějí, aby Formule 1 vynášela. Nejsou tu kvůli dobročinnosti. Ale věří, že tato sportovní oblast může být mnohem lepší a větší ohledně investic a času. V tom je nová filozofie jiná. Nacházejí se v procesu budování. Když se ohlédnete do historie, mnoho obchodů mělo k dispozici nutný čas. Vytvořili operační tým a podporují ho, dali mu příležitost k růstu za pomoci vnitřních či vnějších investic. Proto doufám, že naše motivy lidem ukáží snahu o zlepšení F1. Žádné jiné v tom nejsou. Stejně jako jsme po dlouhou dobu neskončili v pasti narušení hospodářské soutěže (jen proto, že někdo vyhrává), by lidé neměli naše motivy zpochybňovat. Ať souhlasí s tím, co chceme udělat, ale nehledají hned pochyby. Ty se týkají úspěšnější, zábavnější, přitažlivější a komerčně rentabilnější Formule 1, protože všechno kráčí ruku v ruce," dodal Brawn.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.