Aerodynamický prvek zvaný "žraločí ploutev" vzbudil prakticky ihned po představení nových vozů pro sezónu 2017 velké pozdvižení. Mezi odpůrce tohoto řešení patří i Ross Brawn, i když není zdaleka sám.
Po jeho bok se může zařadit i šéf Red Bullu Christian Horner, který dokonce vyzval k tomu, aby se začalo něco dělat, než estetika vozů Formule 1 bude docela minulostí. Sám Ross Brawn připustil, že tato otázka ještě určitě přijde na přetřes.
Přitom to není zase tak dávno, kdy byly týmy F1 tlačeny k tomu, aby jezdily s podobným prvkem, který by byl využíván také pro lepší zobrazení startovních čísel jednotlivých pilotů. Mělo k tomu dojít na popud prezidenta FIA Jeana Todta v roce 2012, ovšem tehdy se týmy jednoznačně proti takovému řešení postavily. Proto Brawn nechápe, že po pěti letech je situace obrácená o 180°, což Rosse značně "frustruje".
Dvaašedesátiletý Brit si je ale také dobře vědom, že zbavit vozy "ploutví" není vůbec jednoduché, ba spíše nemožné. Takový návrh by musel mít stoprocentní podporu týmů (a v tomto směru absolutní shoda rozhodně nepanuje), ledaže by do hry vstoupila FIA a označila by daný prvek jako neakceptovatelný z bezpečnostních důvodů.
"Součástí prodeje jistého prostoru v souvislosti s novými pravidly měla být lépe vypadající auta. Dosáhli jsme v tomto směru pouhé poloviny, protože se objevily všechny ty podivnosti - "žraločí ploutve", T-křídla a některé další prvky, je jich najednou o tolik víc, než jsem zaregistroval v předchozí poměrně dlouhé době. Je to pochopitelné, protože to přináší každá směna a nový soubor pravidel, ale v příštím výkladu se musíme ujistit, že se to nebude opakovat - a nejde tu jenom o oblast estetiky," svěřil se Brawn serveru motorsport.com.
"Víte, je pro mě zklamáním, když Todt přišel s myšlenkou udělat takové zařízení, na které by se z boku auta přesunulo startovní číslo, aby fanoušci na tribuně dobře viděli, na jaký vůz se vlastně dívají. Protože ne každý je přesně obeznámen s tím, jakou má přilbu a podobně. Tehdy padl nápad na »shark fin«, kterou by bylo snadné na vůz aplikovat. A polovina týmů tehdy opáčila: »Nic takového na našem autě nechceme, je to strašné!« Bylo to tehdy testováno, měli jsme dokonce fotografie. Tahle varianta neprošla," vzpomíná Brawn.
S nástupem Liberty Media do Formule 1 očekává Brawn jistou změnu k lepšímu. Předpokládá, že by se týmy mohly více otevřít některým myšlenkám, navzdory tomu, že by to mohlo do jisté míry být proti jejich vlastním zájmům, nevidí ale tuto eventualitu jako vysloveně nemožnou.
"Není žádný vypínač, který by stačilo přehodit, lidé snad pochopí, že mám leží na srdci zájem o tento sport. Nebuďme ale naivní, Liberty Media samozřejmě chtějí, aby Formule 1 vynášela. Nejsou tu kvůli dobročinnosti. Ale věří, že tato sportovní oblast může být mnohem lepší a větší ohledně investic a času. V tom je nová filozofie jiná. Nacházejí se v procesu budování. Když se ohlédnete do historie, mnoho obchodů mělo k dispozici nutný čas. Vytvořili operační tým a podporují ho, dali mu příležitost k růstu za pomoci vnitřních či vnějších investic. Proto doufám, že naše motivy lidem ukáží snahu o zlepšení F1. Žádné jiné v tom nejsou. Stejně jako jsme po dlouhou dobu neskončili v pasti narušení hospodářské soutěže (jen proto, že někdo vyhrává), by lidé neměli naše motivy zpochybňovat. Ať souhlasí s tím, co chceme udělat, ale nehledají hned pochyby. Ty se týkají úspěšnější, zábavnější, přitažlivější a komerčně rentabilnější Formule 1, protože všechno kráčí ruku v ruce," dodal Brawn.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.