Mladý pilot Mercedesu Pascal Wehrlein uvádí, že chápe, proč se sportovní ředitel Toto Wolff rozhodl zaplnit uvolněné místo zkušenějším Valtterim Bottasem z Mercedesu a jej poslat sbírat zkušenosti k Sauberu.
Když Rosberg po zisku titulu všechny zaskočil oznámením o odchodu z Formule 1, naskytla se Wehrleinovi úžasná možnost postoupit z Manoru rovnou do mistrovského týmu. Wolff však váhal - podle něj na takový skok bylo příliš brzy.
"Tohle řekl. Jeden rok zkušeností nestačí. Bylo to celkem jasné. Prohlásil: 'Myslíme si, že pro tebe bude lepší získat více zkušenosti - jeden rok nestačí a obzvlášť v tom druhém dělají piloti vždy velké pokroky,'" popisuje mladý talent Mercedesu, jenž bude letos závodit za Sauber.
"Myslím, že Mercedes chce připraveného a perfektního pilota, který je na svém limitu. Já momentálně kvůli zkušenostem nejsem na tom svém limitu, kde bych mohl být, a to je docela zřejmé," uznává Wehrlein.
Sám dodává, že i přes tuto situaci by místo u Mercedesu po boku Lewise Hamiltona bral, pokud by mu bylo nabídnuto: "Když se objeví šance, musíte ji využít. Myslím, že to nebylo příliš. Samozřejmě, že po jednom roce nejste na svém limitu a děláte chyby. Někdy ujedete v nastavení, protože vám schází zkušenosti. Je to normální, že po pěti či více letech zkušeností v F1 děláte mnohem méně chyb než po roce."
Se zklamáním se ale velmi rychle vyrovnal: "Vím, že jsem byl jedním z kandidátů, jedním z možných jezdců, ale nesoustředil jsem se na to. Nejsem ten, kdo rozhoduje, proto jsem se soustředil na svůj trénink a na věci, které jsem mohl před letošním rokem zlepšit, a pak jsem čekal na rozhodnutí."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.