Mladý pilot Mercedesu Pascal Wehrlein uvádí, že chápe, proč se sportovní ředitel Toto Wolff rozhodl zaplnit uvolněné místo zkušenějším Valtterim Bottasem z Mercedesu a jej poslat sbírat zkušenosti k Sauberu.
Když Rosberg po zisku titulu všechny zaskočil oznámením o odchodu z Formule 1, naskytla se Wehrleinovi úžasná možnost postoupit z Manoru rovnou do mistrovského týmu. Wolff však váhal - podle něj na takový skok bylo příliš brzy.
"Tohle řekl. Jeden rok zkušeností nestačí. Bylo to celkem jasné. Prohlásil: 'Myslíme si, že pro tebe bude lepší získat více zkušenosti - jeden rok nestačí a obzvlášť v tom druhém dělají piloti vždy velké pokroky,'" popisuje mladý talent Mercedesu, jenž bude letos závodit za Sauber.
"Myslím, že Mercedes chce připraveného a perfektního pilota, který je na svém limitu. Já momentálně kvůli zkušenostem nejsem na tom svém limitu, kde bych mohl být, a to je docela zřejmé," uznává Wehrlein.
Sám dodává, že i přes tuto situaci by místo u Mercedesu po boku Lewise Hamiltona bral, pokud by mu bylo nabídnuto: "Když se objeví šance, musíte ji využít. Myslím, že to nebylo příliš. Samozřejmě, že po jednom roce nejste na svém limitu a děláte chyby. Někdy ujedete v nastavení, protože vám schází zkušenosti. Je to normální, že po pěti či více letech zkušeností v F1 děláte mnohem méně chyb než po roce."
Se zklamáním se ale velmi rychle vyrovnal: "Vím, že jsem byl jedním z kandidátů, jedním z možných jezdců, ale nesoustředil jsem se na to. Nejsem ten, kdo rozhoduje, proto jsem se soustředil na svůj trénink a na věci, které jsem mohl před letošním rokem zlepšit, a pak jsem čekal na rozhodnutí."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.