Při středečním testu byl Max Verstappen nejpilnější a společně s Pérezem jediní, kteří se přehoupli přes hranici 100 kol na Circuit de Catalunya. Náladu mu evidentně nezkazil ani fakt, že 20 minut před koncem druhého dne musel nedobrovolně zastavit.
Holandský pilot musel strávit během středečních testovacích jízd nějaký čas v garáži kvůli výměně motoru, nakonec necelých dvacet minut před koncem zastavil na trati v zatáčce 12 v samém závěru své závodní simulace, což vedlo k vyvěšení druhé červené vlajky při středečních jízdách. Nicméně Verstappen i přes skutečnost, že spolehlivost ovlivnila počet najetých kilometrů, zůstává optimistický.
Problémy se spolehlivostí francouzské pohonné jednotky jsou zásadní otázkou jak pro vlastní tým, tak pro Red Bull i sesterský tým Toro Rosso. Verstappen pravděpodobnou příčinu svého odstoupení vidí v jednotce rekuperace kinetické energie (MGU-K) a předpokládá, že Renault tuto záležitost má dostatečně pod kontrolou.
"Bylo to při mé druhé simulaci, pouhá dvě kola od kompletní závodní vzdálenosti. Ale získal jsem hodně dat. Musel jsem zastavit ze stejného důvodu jako dnes dopoledne. Ale mám v Renault důvěru, protože jeho lidé už naplánovali změny, takže pro Melbourne už bude všechno v pořádku. Vědí co potřebují, už existuje řešení," prohlásil Verstappen.
Max bez ohledu na předčasný konec dnešních jízd konstatoval, že v něm závodní simulace zanechala velmi pozitivní dojem. Pochopitelně také následovala logická otázka, zda Holanďan v Red Bullu RB13 cítí vítězný vůz.
"Simulace probíhala dobře, i když byla trochu dlouhá, jedete sám a to je trochu nudné. Všechno ale šlo hladce, auto se chová s přibývajícími kilometry dobře. A co se týče vítězství? Předpokládám, že nikdo si tady nemůže schovat nějakou tu vteřinu před ostatními. Uvidíme. Je to dost těžké, protože nevíme, kolik paliva mají ostatní. Auta jsou zcela nová, musíte zkoušet spoustu nastavení, než se vám najednou povede to správné. Neotestovali jsme všechny možnosti co se nastavení vozu týče. Ale zatím všechno probíhá opravdu dobře," dodal Verstappen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.