Verstappena problém s motorem Renault nijak neznepokojil

Max Verstappen se chystá vyjet na trať
Max Verstappen se chystá vyjet na trať, foto: Red Bull Racing
Robert RoBertino Pavelka 8. března 2017 21:30
Sdílej:

Při středečním testu byl Max Verstappen nejpilnější a společně s Pérezem jediní, kteří se přehoupli přes hranici 100 kol na Circuit de Catalunya. Náladu mu evidentně nezkazil ani fakt, že 20 minut před koncem druhého dne musel nedobrovolně zastavit.

Holandský pilot musel strávit během středečních testovacích jízd nějaký čas v garáži kvůli výměně motoru, nakonec necelých dvacet minut  před koncem zastavil na trati v zatáčce 12 v samém závěru své závodní simulace, což vedlo k vyvěšení druhé červené vlajky při středečních jízdách. Nicméně Verstappen i přes skutečnost, že spolehlivost ovlivnila počet najetých kilometrů, zůstává optimistický.

Problémy se spolehlivostí francouzské pohonné jednotky jsou zásadní otázkou jak pro vlastní tým, tak pro Red Bull i sesterský tým Toro Rosso. Verstappen pravděpodobnou příčinu svého odstoupení vidí v jednotce rekuperace kinetické energie (MGU-K) a předpokládá, že Renault tuto záležitost má dostatečně pod kontrolou.

"Bylo to při mé druhé simulaci, pouhá dvě kola od kompletní závodní vzdálenosti. Ale získal jsem hodně dat. Musel jsem zastavit ze stejného důvodu jako dnes dopoledne. Ale mám v Renault důvěru, protože jeho lidé už naplánovali změny, takže pro Melbourne už bude všechno v pořádku. Vědí co potřebují, už existuje řešení," prohlásil Verstappen.

Max bez ohledu na předčasný konec dnešních jízd konstatoval, že v něm závodní simulace zanechala velmi pozitivní dojem. Pochopitelně také následovala logická otázka, zda Holanďan v Red Bullu RB13 cítí vítězný vůz.

"Simulace probíhala dobře, i když byla trochu dlouhá, jedete sám a to je trochu nudné. Všechno ale šlo hladce, auto se chová s přibývajícími kilometry dobře. A co se týče vítězství? Předpokládám, že nikdo si tady nemůže schovat nějakou tu vteřinu před ostatními. Uvidíme. Je to dost těžké, protože nevíme, kolik paliva mají ostatní. Auta jsou zcela nová, musíte zkoušet spoustu nastavení, než se vám najednou povede to správné. Neotestovali jsme všechny možnosti co se nastavení vozu týče. Ale zatím všechno probíhá opravdu dobře," dodal Verstappen.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.