Pascal Wehrlein se konečně dočkal testovacích jízd, které se mu vzdalovaly kvůli jeho zranění ze Závodu šampionů v Miami. Ale jak se zdá, ani téměř dvouměsíční pauza nebyla dostatečná.
Dvaadvacetiletý mladík, který strávil loňský rok v barvách Manoru a postaral se o malou senzaci v Grand Prix Rakouska ziskem mistrovského bodu, prodělal nepříjemnou nehodu 21. ledna letošního roku. Po několika lékařských vyšetřeních mu konečně bylo povoleno usednout do kokpitu a absolvovat první testovací kilometry, ale oproti plánovanému rozpisu za něj do odpoledních jízd nastoupil Marcus Ericsson. Wehrlein dopoledne absolvoval 47 kol a jeho nejlepší výkon 1:23,336 stačil dopoledne na předposlední místo. Za ním zůstal jen technickými problémy sužovaný Palmer.
Pokud se Sauber nerozhodl svého pilota šetřit, jediným rozumným vysvětlením by mohly být další zdravotní problémy. V tomto směru musíme čekat na vyjádření týmu - ten zatím poskytl médiím docela jinou, neméně zajímavou informaci.
Už minulý týden si švýcarská stáj "půjčila" pro testování Itala Antonia Giovinazziho, který byl předtím jmenován třetím a testovacím pilotem Ferrari. Nyní Sauber zkouší zajistit si jako případnou rezervu dalšího pilota z oblasti Maranella, konkrétně úřadujícího šampiona GP3 Charlese Leclerca. Devatenáctiletý rodák z Monte Carla si loni čtyřikrát vyzkoušel kokpitu Haasu a ve hře je stále možnost, že se mladík k americkému týmu připojí rovněž na pozici testpilota, ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí.
Pokud by se potvrdily Wehrleinovy zdravotní, nebo jakékoli jiné problémy, mohl byl Leclerc dostat příležitost ve čtvrtek, i když to by měl v Barceloně zrovna probíhat "mokrý" test. Není vyloučeno, že reprezentant Monaka, který si na Silverstone minulý rok vyzkoušel i Ferrari, bude v případě dohody k dispozici ještě v jednom ze zbývajících dní.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.