Konzultant Simon končí u Hondy, ta nadále nezná příčinu svých potíží

Třetí den je pro McLaren podstatně příznivější než předchozí dva
Třetí den je pro McLaren podstatně příznivější než předchozí dva, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 6. března 2017 18:25
Sdílej:

Japonská automobilka v minulých letech vyjádřila určitou neochotu spolupracovat s odbornými poradci v oblasti pohonné jednotky. Pokud bychom chtěli použít starých dobrých přísloví, odříkaného chleba největší krajíc, stejně jako na každého jednou dojde.

Přesně tak bychom mohli popsat přítomnost konzultanta Gillese Simona s japonskou automobilkou. Osmapadesátiletý Francouz vystudoval École des Mines, studia ukončil v roce 1984 a poté čtyři roky pracoval ve výzkumném a vývojovém oddělení Renaultu. Jeho další kroky vedly k Peugeotu, kde se podílel na přípravě desetiválcového motoru pro Le Mans. V roce 1993 zamířil s Jeanem Todtem k Ferrari, kde asistoval Paolo Martinellimu v motorovém a elektronickém oddělení. V roce 2006 se stal vedoucím a po třech letech se s italskou značkou rozloučil. Následovaly dva roky práce pro FIA v rámci přípravy nových pohonných jednotek, pak se Simon připojil k programu Propulsion Universelle et Recuperation d´Engine (PURE). 

Jeho spolupráce s Hondou začala v roce 2013 a v době, kdy se neustále přetřásala neochota Japonců zaměstnávat externí konzultanty, byl Simonův příchod hodnocen jako klíčový bod v rychlém rozvoji pohonné jednotky pro F1. Byl to právě sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa, který byl mnohem otevřenější ohledně kontraktů s odborníky mimo Japonsko, což byl ostatně i záměr a určitý tlak ze strany McLarenu.

Proslýchalo se určitou dobu, že mezi Simonem a vedením Hondy vládne určité napětí a vše nejspíš vygradovalo po nepovedeném začátku letošních testů. Výsledkem byla dohoda o ukončení vzájemné spolupráce. Honda toto rozhodnutí potvrdila, i když neuvedla přesné důvody Simonova odchodu. Francouz se nyní nachází v půlroční "karanténě", po níž se může případně připojit k jinému výrobci motorů.

"Je pravdou, že jsme letos ukončili s panem Simonem kontrakt po vzájemné dohodě. Jak bylo obsaženo ve smlouvě mezi ním a Hondou, nebudeme zveřejňovat další podrobnosti. Honda velice oceňuje podporu pana Simona a jeho příspěvek k našemu čtvrtému působení v F1," praví se v oficiálním prohlášení automobilky.

Inovovaná specifikace

Simonův odchod přichází v období, kdy je pro Hondu důležité, aby se zotavila z částečného neúspěchu během testů v Barceloně. V zákulisí se proslýchá, že trpělivost McLarenu začíná mít své meze a je proto nesmírně důležité, aby tento týden prokázala japonská automobilka znatelný pokrok se specifikací motorů určenou pro Melbourne, kterou budou mít piloti k dispozici od zítřejšího dne. Ani jedné straně na klidu nepřidává skutečnost, že dosud nebyla oficiálně oznámena příčina potíží v minulém testovacím cyklu v Barceloně.

"Stále se šetří příčina, ale pracujeme na této skutečnosti každý den. Potřebujeme mnohem větší objem testů motorů s jistými změnami, aby nám tato fáze pomohla objasnit příčinu problémů," uvedl tiskový mluvčí Hondy. Inovovaná specifikace bude mít úpravy provedené právě na částečné analýze neúspěchů z prvních testovacích dnů, ale Honda odmítla uvést výčet konkrétních změn.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.