První dva dny testů musely být pro McLaren doslova očistcem. Alonso toho první den najezdil pouhých 29 kol, Vandoorne o den později sice čtyřicet, ale podstatnou část testů strávili piloti McLarenu v boxech. Honda se jim za tuto nepříjemnost hluboce omlouvá
První den deklarovala Honda závadu v olejovém systému, který kvůli složitému přístupu nebylo možné včas vyměnit. V úterý pak nově nainstalovaná jednotka PU selhala, takže bylo nutné ji vyměnit za původní, kterou dávali mechanici přes noc dohromady. Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy, ve svém prohlášení uvedl, že se cítí před piloty McLarenu provinile.
"Samozřejmě nejsme nadšeni, že máme poruchy, ale i to je test - litujeme ale obou pilotů. Musíme pečlivě zjistit, co se v motoru stalo, zvláště v druhém testovacím dni," zdůraznil Hasegawa s tím, že jakmile bude známá příčina včerejšího selhání, rozhodne se o tom, zda bude nutné udělat případnou specifikaci pro Melbourne. "Zatím nám nejsou známé přesné důvody selhání, proto jsme doposud nic nezměnili. Dokud tohle nebudeme vědět, nemůžeme říci, co se stane. Ale jsem si jist, že tento problém budeme do Melbourne schopni vyřešit," ujišťuje příznivce McLarenu Hasegawa. Ti se na sociálních sítích pustili do velké kritiky a připomínali minuloroční testy, kdy měl McLaren rovněž problémy.
Na otázku, jakou specifikaci Honda použije pro druhou řadu testů od příštího pondělí do čtvrtka Hasegawa odpověděl: "To opravdu závisí na problému, který se odehrál včera. Ale předpokládám, že bychom měli použit opět stejnou specifikaci jaká byla připravena pro Melbourne," dodal Hasegawa.
Rozladění v týmuVelice zklamán byl i Eric Boullier, šéf McLarenu. Věřil ve zlepšení a byl nemile překvapen, jak rychle Honda s přepracovaným motorem selhala. Přesto se snaží najít pozitiva a po dnešních testech mohla být jeho tvář o něco jasnější, i když nejistota stále přetrvává.
"Máme mnoho potíží. Žádná z nich není zásadní, ale ještě nevíme, ani pan Hasegawa, nikdo z nich, co se stalo. Motor byl včera odeslán do Japonska. Dnes už jsme mohli pracovat lépe, měli jsme pár drobných zádrhelů, podobných jako v první den. Honda připravila nový layout, takže se nějaké problémy daly čekat, ale zatím nic elementárního," zachovával Boullier klidný výraz.
Problém s olejovou nádržíPodle Hasegawy byla závada, týkající se olejového systému snadno odstranitelná a dala se vyřešit přímo na místě, jenom přístup byl velice komplikovaný a stál mnoho času. Podle jeho slov je nyní potřeba zmírnit neopodstatněné obavy.
"Zatím je možné pokračovat s aktuálně modifikovanou olejovou nádrží, ale pochopitelně že během sezóny se budeme systém snažit nadále zlepšovat. Takže pokud to bude možné a naskytne se příležitost, představíme některé další modifikace olejové nádrže, ale zatím si nemyslím, že by pro to nastal správný čas," dodal Hasegawa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.