Nico Rosberg navštívil Circuit de Catalunya už jenom jako „formulový důchodce“. O to pozorněji si mohl prohlédnout novinky, před kterými po zisku titulu de facto utekl. Zda toho lituje a jak nové monoposty vnímá, o to se nyní dělí se čtenáři.
Navštívil garáž Mercedesu, zapózoval s mechaniky, popovídal si s Valtteri Bottasem a poskytl rozhovor televizi. Především ale velice důkladně pozoroval nové vozy a zejména Mercedes W08.
„Je to opravdu masivní pokrok, takže jsem ho chtěl vidět z první ruky. Nové vozy vypadají velké, velmi, velmi agresivně. Každý je jimi nadšen, piloti je milují a já doufám, že v nich budou letos skutečnými gladiátory, protože nové monoposty je dostanou na hranici jejich fyzických možností. Vůbec není vyloučeno, že právě kvůli fyzickému vypětí někdo může prohrát závod,“ prohlásil Rosberg.
Úřadujícího mistra světa, třebaže už ne aktivního závodníka, nijak zvlášť nepřekvapuje skutečnost, že Mercedes dokáže v testech najet velké množství kilometrů a překonávat nejlepší časy, navzdory zavedeným změnám.
„Očekával jsem, že Mercedes bude nadále nejlepší, protože je prostě úžasným týmem. Neříkám, že tomu tak skutečně je, musíme ještě počkat a uvidíme, ale je téměř jisté, že opět vytvořili výborné auto – což není žádným překvapením,“ pokračuje Nico.
Otázka, která jednoduše přijít musela: lituje Rosberg svého odchodu z F1, zvláště po prvních ohlasech pilotů na nové vozy? Na to měl nynější ambasador Mercedesu jasnou odpověď: „Ne, nelituji. Jsem spokojený s tím, jak se věci vyvinuly…“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.