Nico Rosberg navštívil Circuit de Catalunya už jenom jako „formulový důchodce“. O to pozorněji si mohl prohlédnout novinky, před kterými po zisku titulu de facto utekl. Zda toho lituje a jak nové monoposty vnímá, o to se nyní dělí se čtenáři.
Navštívil garáž Mercedesu, zapózoval s mechaniky, popovídal si s Valtteri Bottasem a poskytl rozhovor televizi. Především ale velice důkladně pozoroval nové vozy a zejména Mercedes W08.
„Je to opravdu masivní pokrok, takže jsem ho chtěl vidět z první ruky. Nové vozy vypadají velké, velmi, velmi agresivně. Každý je jimi nadšen, piloti je milují a já doufám, že v nich budou letos skutečnými gladiátory, protože nové monoposty je dostanou na hranici jejich fyzických možností. Vůbec není vyloučeno, že právě kvůli fyzickému vypětí někdo může prohrát závod,“ prohlásil Rosberg.
Úřadujícího mistra světa, třebaže už ne aktivního závodníka, nijak zvlášť nepřekvapuje skutečnost, že Mercedes dokáže v testech najet velké množství kilometrů a překonávat nejlepší časy, navzdory zavedeným změnám.
„Očekával jsem, že Mercedes bude nadále nejlepší, protože je prostě úžasným týmem. Neříkám, že tomu tak skutečně je, musíme ještě počkat a uvidíme, ale je téměř jisté, že opět vytvořili výborné auto – což není žádným překvapením,“ pokračuje Nico.
Otázka, která jednoduše přijít musela: lituje Rosberg svého odchodu z F1, zvláště po prvních ohlasech pilotů na nové vozy? Na to měl nynější ambasador Mercedesu jasnou odpověď: „Ne, nelituji. Jsem spokojený s tím, jak se věci vyvinuly…“
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.