Určitě si mnozí ještě vzpomenete, že nedílnou součástí sezóny F1 byly nemistrovské závody. Postupně ale jejich počet klesal, nakonec zbyly jen tradiční Závody šampionů a BRDC Trophy.
I ty postupem času zanikaly a snaha vytvořit sérii závodů s humanitárním podtónem vzala také rychle zasvé (podařilo se zorganizovat jednu akci s cílem přispět na Nadaci boje proti rakovině, založenou pilotem Gunnarem Nilssonem, který v roce 1978 této nemoci podlehl). Vůbec poslední závod mimo šampionát se jel v roce 1983 jako Race of Champions a na trati v Brands Hatch ho tehdy vyhrál Keke Rosberg na Williamsu.
Ross Brawn, dobře známá postava z boxové zdi Formule 1, nově jmenovaný ředitel motorsportu se v úterý na Circuit de Catalunya vyjádřil o některých dalších možnostech, v nichž nevylučuje ani návrat k někdejším závodům „mimo šampionát“.
„Z objemu změny formátu jsem trochu nervózní. Pokud se do něčeho takového pustíme, musíme s tím být opravdu jistí. Mám takový sen – jednou za rok uspořádat nemistrovský závod, čímž bychom mohli vyzkoušet odlišný formát, prostě zkusit něco jiného a takovou myšlenku rozvíjet. Protože si nemůžeme dovolit měnit formát samotného šampionátu,“ uvedl v areálu barcelonského okruhu Ross Brawn.
Muž, který prošel namátkou týmy F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, Mercedes a vlastním týmem, se rovněž zabýval změnou pravidel pro letošní rok a zamýšlel se nad tím, zda Mercedes bude opět dominovat. Sice určitý posun sil předpokládá, ale nikterak zásadní.
„Sami sebe ujišťujeme, že tato změna k něčemu bude. Držíme si palce, aby to fungovalo, ale domnívám se, tohle možná nebude ten správný příklad, jak dosáhnout změn. Pokud bychom chtěli zastavit dominanci Mercedesu, měli bychom zvolit zcela jiný přístup. Velké a silné týmy s takovými zdroji tu změnu jenom přivítají. Bylo by naivní si myslet, že Mercedes nějak destabilizují. Mám za to, že jim změna přinese jenom další výhodu,“ dodává Brawn.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.