Určitě si mnozí ještě vzpomenete, že nedílnou součástí sezóny F1 byly nemistrovské závody. Postupně ale jejich počet klesal, nakonec zbyly jen tradiční Závody šampionů a BRDC Trophy.
I ty postupem času zanikaly a snaha vytvořit sérii závodů s humanitárním podtónem vzala také rychle zasvé (podařilo se zorganizovat jednu akci s cílem přispět na Nadaci boje proti rakovině, založenou pilotem Gunnarem Nilssonem, který v roce 1978 této nemoci podlehl). Vůbec poslední závod mimo šampionát se jel v roce 1983 jako Race of Champions a na trati v Brands Hatch ho tehdy vyhrál Keke Rosberg na Williamsu.
Ross Brawn, dobře známá postava z boxové zdi Formule 1, nově jmenovaný ředitel motorsportu se v úterý na Circuit de Catalunya vyjádřil o některých dalších možnostech, v nichž nevylučuje ani návrat k někdejším závodům „mimo šampionát“.
„Z objemu změny formátu jsem trochu nervózní. Pokud se do něčeho takového pustíme, musíme s tím být opravdu jistí. Mám takový sen – jednou za rok uspořádat nemistrovský závod, čímž bychom mohli vyzkoušet odlišný formát, prostě zkusit něco jiného a takovou myšlenku rozvíjet. Protože si nemůžeme dovolit měnit formát samotného šampionátu,“ uvedl v areálu barcelonského okruhu Ross Brawn.
Muž, který prošel namátkou týmy F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, Mercedes a vlastním týmem, se rovněž zabýval změnou pravidel pro letošní rok a zamýšlel se nad tím, zda Mercedes bude opět dominovat. Sice určitý posun sil předpokládá, ale nikterak zásadní.
„Sami sebe ujišťujeme, že tato změna k něčemu bude. Držíme si palce, aby to fungovalo, ale domnívám se, tohle možná nebude ten správný příklad, jak dosáhnout změn. Pokud bychom chtěli zastavit dominanci Mercedesu, měli bychom zvolit zcela jiný přístup. Velké a silné týmy s takovými zdroji tu změnu jenom přivítají. Bylo by naivní si myslet, že Mercedes nějak destabilizují. Mám za to, že jim změna přinese jenom další výhodu,“ dodává Brawn.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.