Určitě si mnozí ještě vzpomenete, že nedílnou součástí sezóny F1 byly nemistrovské závody. Postupně ale jejich počet klesal, nakonec zbyly jen tradiční Závody šampionů a BRDC Trophy.
I ty postupem času zanikaly a snaha vytvořit sérii závodů s humanitárním podtónem vzala také rychle zasvé (podařilo se zorganizovat jednu akci s cílem přispět na Nadaci boje proti rakovině, založenou pilotem Gunnarem Nilssonem, který v roce 1978 této nemoci podlehl). Vůbec poslední závod mimo šampionát se jel v roce 1983 jako Race of Champions a na trati v Brands Hatch ho tehdy vyhrál Keke Rosberg na Williamsu.
Ross Brawn, dobře známá postava z boxové zdi Formule 1, nově jmenovaný ředitel motorsportu se v úterý na Circuit de Catalunya vyjádřil o některých dalších možnostech, v nichž nevylučuje ani návrat k někdejším závodům „mimo šampionát“.
„Z objemu změny formátu jsem trochu nervózní. Pokud se do něčeho takového pustíme, musíme s tím být opravdu jistí. Mám takový sen – jednou za rok uspořádat nemistrovský závod, čímž bychom mohli vyzkoušet odlišný formát, prostě zkusit něco jiného a takovou myšlenku rozvíjet. Protože si nemůžeme dovolit měnit formát samotného šampionátu,“ uvedl v areálu barcelonského okruhu Ross Brawn.
Muž, který prošel namátkou týmy F.O.R.C.E. Haas-Lola, Benetton, Ferrari, Mercedes a vlastním týmem, se rovněž zabýval změnou pravidel pro letošní rok a zamýšlel se nad tím, zda Mercedes bude opět dominovat. Sice určitý posun sil předpokládá, ale nikterak zásadní.
„Sami sebe ujišťujeme, že tato změna k něčemu bude. Držíme si palce, aby to fungovalo, ale domnívám se, tohle možná nebude ten správný příklad, jak dosáhnout změn. Pokud bychom chtěli zastavit dominanci Mercedesu, měli bychom zvolit zcela jiný přístup. Velké a silné týmy s takovými zdroji tu změnu jenom přivítají. Bylo by naivní si myslet, že Mercedes nějak destabilizují. Mám za to, že jim změna přinese jenom další výhodu,“ dodává Brawn.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.