Vstup do nové sezóny se Pascalu Wehrleinovi příliš nevydařil. Po dlouhé nejistotě, zda vůbec bude v letošním roce ve Formuli 1 figurovat přišla havárie v Závodu šampionů v Miami. Incident zpočátku nevypadal tak dramaticky, ale mladý Němec musí testy vynechat.
O tom, že dvaadvacetiletý Pascal do vozu při první testovací sérii, která začíná v pondělí, nebude moci usednout, už se nějakou dobu vědělo. Poranění zad a krku, které utrpěl 21. ledna ve zmíněním závodě po dojezdu jedné z rozjížděk při kolizi s vozem Felipe Massy, vyhodnotili lékaři jako natolik vážné, že od nich Wehrlein nedostal požehnání.
"Došli jsme k rozhodnutí, že Pascal první testy v Barceloně neabsolvuje. Budeme sledovat jeho zdravotní progres a poté se rozhodneme o dalších krocích," odůvodnila Wehrleinovu nepřítomnost vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Už v polovině února nejspíš věděla, co bude následovat, proto oslovila stáj Ferrari a zažádala o zapůjčení testovacího pilota Antonia Giovinazziho.
Bylo potvrzeno, že třiadvacetiletý Ital bude týmu Sauber příští týden k dispozici - poprvé si tak vyzkouší aktuální vůz, protože doposud měl možnost na testovacím okruhu Ferrari ve Fioranu pilotovat pouze dva roky starý typ. Není tajemstvím, že Giovinazziho by Sauber rád získal na post testpilota.
Pascal Wehrlein je sice smutný, že se do vozu neposadí, ale neklesá na mysli. "Je škoda, že nemohu řídit auto při prvních testech, ale do Barcelony pojedu, abych se mohl seznámit s postupem týmu a sledovat nový Sauber C36 Ferrari na trati," komentoval situaci Němec s tím, že doufá v brzké plné zotavení.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.