Vstup do nové sezóny se Pascalu Wehrleinovi příliš nevydařil. Po dlouhé nejistotě, zda vůbec bude v letošním roce ve Formuli 1 figurovat přišla havárie v Závodu šampionů v Miami. Incident zpočátku nevypadal tak dramaticky, ale mladý Němec musí testy vynechat.
O tom, že dvaadvacetiletý Pascal do vozu při první testovací sérii, která začíná v pondělí, nebude moci usednout, už se nějakou dobu vědělo. Poranění zad a krku, které utrpěl 21. ledna ve zmíněním závodě po dojezdu jedné z rozjížděk při kolizi s vozem Felipe Massy, vyhodnotili lékaři jako natolik vážné, že od nich Wehrlein nedostal požehnání.
"Došli jsme k rozhodnutí, že Pascal první testy v Barceloně neabsolvuje. Budeme sledovat jeho zdravotní progres a poté se rozhodneme o dalších krocích," odůvodnila Wehrleinovu nepřítomnost vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Už v polovině února nejspíš věděla, co bude následovat, proto oslovila stáj Ferrari a zažádala o zapůjčení testovacího pilota Antonia Giovinazziho.
Bylo potvrzeno, že třiadvacetiletý Ital bude týmu Sauber příští týden k dispozici - poprvé si tak vyzkouší aktuální vůz, protože doposud měl možnost na testovacím okruhu Ferrari ve Fioranu pilotovat pouze dva roky starý typ. Není tajemstvím, že Giovinazziho by Sauber rád získal na post testpilota.
Pascal Wehrlein je sice smutný, že se do vozu neposadí, ale neklesá na mysli. "Je škoda, že nemohu řídit auto při prvních testech, ale do Barcelony pojedu, abych se mohl seznámit s postupem týmu a sledovat nový Sauber C36 Ferrari na trati," komentoval situaci Němec s tím, že doufá v brzké plné zotavení.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.