Vstup do nové sezóny se Pascalu Wehrleinovi příliš nevydařil. Po dlouhé nejistotě, zda vůbec bude v letošním roce ve Formuli 1 figurovat přišla havárie v Závodu šampionů v Miami. Incident zpočátku nevypadal tak dramaticky, ale mladý Němec musí testy vynechat.
O tom, že dvaadvacetiletý Pascal do vozu při první testovací sérii, která začíná v pondělí, nebude moci usednout, už se nějakou dobu vědělo. Poranění zad a krku, které utrpěl 21. ledna ve zmíněním závodě po dojezdu jedné z rozjížděk při kolizi s vozem Felipe Massy, vyhodnotili lékaři jako natolik vážné, že od nich Wehrlein nedostal požehnání.
"Došli jsme k rozhodnutí, že Pascal první testy v Barceloně neabsolvuje. Budeme sledovat jeho zdravotní progres a poté se rozhodneme o dalších krocích," odůvodnila Wehrleinovu nepřítomnost vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Už v polovině února nejspíš věděla, co bude následovat, proto oslovila stáj Ferrari a zažádala o zapůjčení testovacího pilota Antonia Giovinazziho.
Bylo potvrzeno, že třiadvacetiletý Ital bude týmu Sauber příští týden k dispozici - poprvé si tak vyzkouší aktuální vůz, protože doposud měl možnost na testovacím okruhu Ferrari ve Fioranu pilotovat pouze dva roky starý typ. Není tajemstvím, že Giovinazziho by Sauber rád získal na post testpilota.
Pascal Wehrlein je sice smutný, že se do vozu neposadí, ale neklesá na mysli. "Je škoda, že nemohu řídit auto při prvních testech, ale do Barcelony pojedu, abych se mohl seznámit s postupem týmu a sledovat nový Sauber C36 Ferrari na trati," komentoval situaci Němec s tím, že doufá v brzké plné zotavení.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.