Zdůrazňovat opětovně kolorit předsezónních prohlášení je možná zbytečné, ale určitě je zajímavé si některé výroky zapamatovat a později porovnat se skutečností. Což samozřejmě neznamená, že vše vyřčené je jenom honosná fasáda.
Při dnešním představení nového McLarenu MCL32 - Honda se nechal slyšet zástupce Hondy pan Jusuke Hasegawa, že plánovaný vývoj současné specifikace může zajistit Alonsovi a Vandoorneovi velice slibné časy už v prvním závodě v Melbourne. Že by Honda dokonce zvažovala přímé ohrožení Mercedesu už v Austrálii?
"Myslím, že ne, momentálně ně... Nevím, jak velký pokrok Mercedes s motorem pro rok 2017 učinil. Samozřejmě je naším cílem dosáhnout v oblasti pohonné jednotky co nejvyšší úrovně, takové, na jaké se v současnosti nachází Merceces. Ale netušíme, jaký výkon v současnosti má. Přesto cítím, že za nimi zdaleka nezaostáváme tak, jako na konci sezóny 2016. Jsem přesvědčen, že s nimi na začátku letošního ročníku budeme držet krok," pronesl smělá slova Jusuke Hasegawa.
Je to v podstatě pár hodin, kdy technický ředitel Force Indie Andrew Green zveřejnil své mínění o "bezprecedentním" kroku Mercedesu s pohonnou jednotkou pro letošní rok. Hasegawa na to nezapomíná a je si vědom, že na Hondu ještě čeká pořádná kupa práce.
"Ano, slyšel jsem, že Mercedes odvedl velice dobrou práci, což je pro nás svým způsobem nešťastné. Nicméně opravdu doufám, že jsme schopni onu mezeru zacelit, ale nevím přesná čísla, dokud se motory nerozběhnou. Dosáhli jsme však určitého pokroku, proto jsem oprávněn za svým tvrzením stát," pokračuje Hasegawa.
Přes zimu se Honda věnovala přepracování svého pojetí agregátu, protože její původní koncepce byla odlišná od té, kterou využíval Mercedes. Ačkoliv Hasegawa vysloveně nepotvrdil nový směr, je nanejvýš pravděpodobné, že se současný směr bude podobat tomu, který nastoupily i ostatní výrobci.
"Všichni cítíme, že máme koncepci motoru zaměřenou správným směrem, schopnou nám otevřít dveře k vyšším výkonům. Kde se budeme pohybovat při absolutním výkonu je nyní těžké říci - můžeme se hned od začátku přiblížit k motoru, kterým disponuje Mercedes? Pravděpodobně ne. Ale pokud se nám podaří výrazně stáhnout mezeru, kterou jsme na ně měli v posledních dvou letech, pak to je dobrý krok kupředu. Máme proč se těšit na tento rok, odstranění vývojových žetonů nám umožní vyvíjet motor v průběhu sezóny, takže jsem si jist, že co začneme už příští týden v Barceloně nebude stejné s posledním závodem sezóny. Bude to náročná vývojová perioda, pokud budeme mít dobrý základ v motoru, stejně jako s dobrým šasi, pak lze stavět na výkonu. A doufáme, že ho budeme mít dost po celou dobu sezóny," dodal k otázce agregátu technický ředitel McLarenu Matt Morris.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.