Zdůrazňovat opětovně kolorit předsezónních prohlášení je možná zbytečné, ale určitě je zajímavé si některé výroky zapamatovat a později porovnat se skutečností. Což samozřejmě neznamená, že vše vyřčené je jenom honosná fasáda.
Při dnešním představení nového McLarenu MCL32 - Honda se nechal slyšet zástupce Hondy pan Jusuke Hasegawa, že plánovaný vývoj současné specifikace může zajistit Alonsovi a Vandoorneovi velice slibné časy už v prvním závodě v Melbourne. Že by Honda dokonce zvažovala přímé ohrožení Mercedesu už v Austrálii?
"Myslím, že ne, momentálně ně... Nevím, jak velký pokrok Mercedes s motorem pro rok 2017 učinil. Samozřejmě je naším cílem dosáhnout v oblasti pohonné jednotky co nejvyšší úrovně, takové, na jaké se v současnosti nachází Merceces. Ale netušíme, jaký výkon v současnosti má. Přesto cítím, že za nimi zdaleka nezaostáváme tak, jako na konci sezóny 2016. Jsem přesvědčen, že s nimi na začátku letošního ročníku budeme držet krok," pronesl smělá slova Jusuke Hasegawa.
Je to v podstatě pár hodin, kdy technický ředitel Force Indie Andrew Green zveřejnil své mínění o "bezprecedentním" kroku Mercedesu s pohonnou jednotkou pro letošní rok. Hasegawa na to nezapomíná a je si vědom, že na Hondu ještě čeká pořádná kupa práce.
"Ano, slyšel jsem, že Mercedes odvedl velice dobrou práci, což je pro nás svým způsobem nešťastné. Nicméně opravdu doufám, že jsme schopni onu mezeru zacelit, ale nevím přesná čísla, dokud se motory nerozběhnou. Dosáhli jsme však určitého pokroku, proto jsem oprávněn za svým tvrzením stát," pokračuje Hasegawa.
Přes zimu se Honda věnovala přepracování svého pojetí agregátu, protože její původní koncepce byla odlišná od té, kterou využíval Mercedes. Ačkoliv Hasegawa vysloveně nepotvrdil nový směr, je nanejvýš pravděpodobné, že se současný směr bude podobat tomu, který nastoupily i ostatní výrobci.
"Všichni cítíme, že máme koncepci motoru zaměřenou správným směrem, schopnou nám otevřít dveře k vyšším výkonům. Kde se budeme pohybovat při absolutním výkonu je nyní těžké říci - můžeme se hned od začátku přiblížit k motoru, kterým disponuje Mercedes? Pravděpodobně ne. Ale pokud se nám podaří výrazně stáhnout mezeru, kterou jsme na ně měli v posledních dvou letech, pak to je dobrý krok kupředu. Máme proč se těšit na tento rok, odstranění vývojových žetonů nám umožní vyvíjet motor v průběhu sezóny, takže jsem si jist, že co začneme už příští týden v Barceloně nebude stejné s posledním závodem sezóny. Bude to náročná vývojová perioda, pokud budeme mít dobrý základ v motoru, stejně jako s dobrým šasi, pak lze stavět na výkonu. A doufáme, že ho budeme mít dost po celou dobu sezóny," dodal k otázce agregátu technický ředitel McLarenu Matt Morris.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.