Honda se před sezónou cítí silná v kramflecích. Kam až se chce posunout?

Jusuke Hasegawa je optimistou, i když svým způsobem opatrným
Jusuke Hasegawa je optimistou, i když svým způsobem opatrným, foto: Honda Racing F1
Robert RoBertino Pavelka 24. února 2017 16:35
Sdílej:

Zdůrazňovat opětovně kolorit předsezónních prohlášení je možná zbytečné, ale určitě je zajímavé si některé výroky zapamatovat a později porovnat se skutečností. Což samozřejmě neznamená, že vše vyřčené je jenom honosná fasáda.

Při dnešním představení nového McLarenu MCL32 - Honda se nechal slyšet zástupce Hondy pan Jusuke Hasegawa, že plánovaný vývoj současné specifikace může zajistit Alonsovi a Vandoorneovi velice slibné časy už v prvním závodě v Melbourne. Že by Honda dokonce zvažovala přímé ohrožení Mercedesu už v Austrálii?

"Myslím, že ne, momentálně ně... Nevím, jak velký pokrok Mercedes s motorem pro rok 2017 učinil. Samozřejmě je naším cílem dosáhnout v oblasti pohonné jednotky co nejvyšší úrovně, takové, na jaké se v současnosti nachází Merceces. Ale netušíme, jaký výkon v současnosti má. Přesto cítím, že za nimi zdaleka nezaostáváme tak, jako na konci sezóny 2016. Jsem přesvědčen, že s nimi na začátku letošního ročníku budeme držet krok," pronesl smělá slova Jusuke Hasegawa.

Je to v podstatě pár hodin, kdy technický ředitel Force Indie Andrew Green zveřejnil své mínění o "bezprecedentním" kroku Mercedesu s pohonnou jednotkou pro letošní rok. Hasegawa na to nezapomíná a je si vědom, že na Hondu ještě čeká pořádná kupa práce. 

"Ano, slyšel jsem, že Mercedes odvedl velice dobrou práci, což je pro nás svým způsobem nešťastné. Nicméně opravdu doufám, že jsme schopni onu mezeru zacelit, ale nevím přesná čísla, dokud se motory nerozběhnou. Dosáhli jsme však určitého pokroku, proto jsem oprávněn za svým tvrzením stát," pokračuje Hasegawa.

Přes zimu se Honda věnovala přepracování svého pojetí agregátu, protože její původní koncepce byla odlišná od té, kterou využíval Mercedes. Ačkoliv Hasegawa vysloveně nepotvrdil nový směr, je nanejvýš pravděpodobné, že se současný směr bude podobat tomu, který nastoupily i ostatní výrobci. 

"Všichni cítíme, že máme koncepci motoru zaměřenou správným směrem, schopnou nám otevřít dveře k vyšším výkonům. Kde se budeme pohybovat při absolutním výkonu je nyní těžké říci - můžeme se hned od začátku přiblížit k motoru, kterým disponuje Mercedes? Pravděpodobně ne. Ale pokud se nám podaří výrazně stáhnout mezeru, kterou jsme na ně měli v posledních dvou letech, pak to je dobrý krok kupředu. Máme proč se těšit na tento rok, odstranění vývojových žetonů nám umožní vyvíjet motor v průběhu sezóny, takže jsem si jist, že co začneme už příští týden v Barceloně nebude stejné s posledním závodem sezóny. Bude to náročná vývojová perioda, pokud budeme mít dobrý základ v motoru, stejně jako s dobrým šasi, pak lze stavět na výkonu. A doufáme, že ho budeme mít dost po celou dobu sezóny," dodal k otázce agregátu technický ředitel McLarenu Matt Morris.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.