Zdůrazňovat opětovně kolorit předsezónních prohlášení je možná zbytečné, ale určitě je zajímavé si některé výroky zapamatovat a později porovnat se skutečností. Což samozřejmě neznamená, že vše vyřčené je jenom honosná fasáda.
Při dnešním představení nového McLarenu MCL32 - Honda se nechal slyšet zástupce Hondy pan Jusuke Hasegawa, že plánovaný vývoj současné specifikace může zajistit Alonsovi a Vandoorneovi velice slibné časy už v prvním závodě v Melbourne. Že by Honda dokonce zvažovala přímé ohrožení Mercedesu už v Austrálii?
"Myslím, že ne, momentálně ně... Nevím, jak velký pokrok Mercedes s motorem pro rok 2017 učinil. Samozřejmě je naším cílem dosáhnout v oblasti pohonné jednotky co nejvyšší úrovně, takové, na jaké se v současnosti nachází Merceces. Ale netušíme, jaký výkon v současnosti má. Přesto cítím, že za nimi zdaleka nezaostáváme tak, jako na konci sezóny 2016. Jsem přesvědčen, že s nimi na začátku letošního ročníku budeme držet krok," pronesl smělá slova Jusuke Hasegawa.
Je to v podstatě pár hodin, kdy technický ředitel Force Indie Andrew Green zveřejnil své mínění o "bezprecedentním" kroku Mercedesu s pohonnou jednotkou pro letošní rok. Hasegawa na to nezapomíná a je si vědom, že na Hondu ještě čeká pořádná kupa práce.
"Ano, slyšel jsem, že Mercedes odvedl velice dobrou práci, což je pro nás svým způsobem nešťastné. Nicméně opravdu doufám, že jsme schopni onu mezeru zacelit, ale nevím přesná čísla, dokud se motory nerozběhnou. Dosáhli jsme však určitého pokroku, proto jsem oprávněn za svým tvrzením stát," pokračuje Hasegawa.
Přes zimu se Honda věnovala přepracování svého pojetí agregátu, protože její původní koncepce byla odlišná od té, kterou využíval Mercedes. Ačkoliv Hasegawa vysloveně nepotvrdil nový směr, je nanejvýš pravděpodobné, že se současný směr bude podobat tomu, který nastoupily i ostatní výrobci.
"Všichni cítíme, že máme koncepci motoru zaměřenou správným směrem, schopnou nám otevřít dveře k vyšším výkonům. Kde se budeme pohybovat při absolutním výkonu je nyní těžké říci - můžeme se hned od začátku přiblížit k motoru, kterým disponuje Mercedes? Pravděpodobně ne. Ale pokud se nám podaří výrazně stáhnout mezeru, kterou jsme na ně měli v posledních dvou letech, pak to je dobrý krok kupředu. Máme proč se těšit na tento rok, odstranění vývojových žetonů nám umožní vyvíjet motor v průběhu sezóny, takže jsem si jist, že co začneme už příští týden v Barceloně nebude stejné s posledním závodem sezóny. Bude to náročná vývojová perioda, pokud budeme mít dobrý základ v motoru, stejně jako s dobrým šasi, pak lze stavět na výkonu. A doufáme, že ho budeme mít dost po celou dobu sezóny," dodal k otázce agregátu technický ředitel McLarenu Matt Morris.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.