Od Wokingu po Tokio - tak zní slogan na stránkách McLarenu, který představí svou novinku v poledne. Odhalení vozu provázelo několik spekulací, dá se tedy očekávat velký zájem.
McLaren pochopitelně nevybočuje ze zavedeného ceremoniálu a na svém twitterovém účtu už připravuje předváděcí "hody". Jak už jsme v minulosti uváděli, po dlouhé době neponese vůz typové označení MP4, nýbrž McLaren MCL32. Tak je to uvedeno i na "jídelních lístcích", které jsou na fotografiích z připravené prezentace u zatím zakrytého vozu.
From Woking to Tokyo, McLaren and Honda are co-launching our all-new livery on both sides of the world. #MCL32 pic.twitter.com/5pRy4RCd5J
— McLaren (@McLarenF1) 24. února 2017
McLaren by mohl do jisté míry oslavovat, vždyť se psal rok 1966, když tým tehdy ještě jako novozélandský se svým zakladatelem Bruce McLarenem vstoupil do světa F1. V posledním závodě minulé sezóny začal další stovku Grand Prix, už devátou. A tipnete si správně, jak dlouho čekala stáj, která mívala ve znaku symbol Nového Zélandu, totiž ptáka kiwi, na první triumf? Nemusíte nic hledat, Bruce McLaren zvítězil ve čtrnáctém závodě na typu M7A (Grand Prix Belgie, 1968).
Je pochopitelně otázkou, co můžeme od McLarenu čekat, fanoušci by chtěli, aby se opět vrátil do horních pater Formule 1, tým sám volí poněkud nevyvážená tvrzení, která bychom mohli okomentovat "otevřenými zadními vrátky".
The game has changed. The #MCL32 breaks cover in its dynamic orange and black livery. Watch our official launch film. ▶️️ pic.twitter.com/Gv9ZEvPwRs
— McLaren (@McLarenF1) 24. února 2017Přesně ve 12:00 středoevropského času se postavil za pult Simon Lazenby a zahájil předváděcí show týmu McLaren. Na úvod vzpomenul všechny mistry světa, kteří dosáhli na korunu v barvách McLarenu. Poté už následovala videoprojekce představující nový MCL32. V ní byly představeny, byť jen letmo, bývalé úspěšné vozy F1. Pak už se shrnul černý přehoz a před zraky diváků i oficiálních osobností se objevil nový vůz velice nápadně připomínající černočervenou kombinaci. Fanoušci tak do jisté míry tápali, dokonce se objevily názory, že nový McLaren připomíná někdejší vůz Virgin/Marussia. Později zveřejněný šot vypadá, že nakonec je MCL32 opravdu v kombinaci oranžovočerné. Nejspíš tedy nasvětlení při prezentaci bylo natolik zavádějící, že se červená s oranžovou mohla zaměnit.
První na pódium přišel šéf Zak Brown. Široce pohovořil o možnostech nového týmu, včetně očekávání fanoušků, kteří by opět rádi viděli McLaren na špici startovního pole. Označil rok 2017 za rok progresu, zároveň však vyzval k trpělivosti na dlouhé cestě týmu za úspěchem. Poté už na pódium nastoupili oba piloti - Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne. Dvojnásobný mistr světa prohlásil, že se na pilotování nového vozu těší a na otázku, zda bude současná sezóna lepší než ta předchozí nezávazně dodal, že udělá společně s týmem všechno, aby nedošlo k dalšímu zklamání.
New year, new gear. Our boys look slick in their all-new 2017 overalls. #ChangeYourGame pic.twitter.com/P89lgLzQpL
— McLaren (@McLarenF1) 24. února 2017Eric Boullier jenom zopakoval myšlenky řečeny už předtím, označil vůz za povedený a zdůraznil důležitost spolupráce s Hondou, což potvrdil i přítomný Jusuke Hasegawa. Na otázku, co očekává od sezóny 2017, Boullier v podstatě naladil stejnou notu jako předchozí členové týmu.
Tým se chce soustředit na zlepšování i ve spolupráci s dodavatelem motoru, ale nechtěl by slibovat vítězství. Poté se na pódium vrátil Zak Brown a všichni i s moderátorem Lazenbym si připili šampaňským na úspěch nového vozu MCL32. Tím oficiální prezentace vozu skončila.
Fanoušci zatím spíše vyjadřují nevoliMožná bude naše čtenáře zajímat, jak se na MCL32 dívají jejich kolegové v zahraničí. Vybíráme několik reakcí, které mohou v některých případech korespondovat s názory našich respondentů:
Dámy a pánové, tohle je dosud nejhůře vypadající vůz pro rok 2017. Mohli ho udělat skrznaskrz oranžový, místo toho tam z nějakého důvodu dali černou. Podivné. Nevím, kdo dal tomuto zbarvení důvěru, ale rozhodně v tomto případě nebylo na pořadu dne "naslouchání fanouškům". Připadá mi to jako Spyker nebo Manor 2011. Je sice fajn, že jsme se rozhodli jim vzdát tímto způsobem hold, ale... (mask_kishore).
Barvy při samotné prezentaci byly mnohem zajímavější než ta oranžová na webových stránkách. (Heripotar)
FIA by měla ty žraločí ploutve zakázat. (Megapiskie)
Nekdejší design Arrowsu vypadal mnohem lépe než současný u McLarenu. Doufal jsem, že zbarvení bude oranžovobílé. (@richardcoope)
Nejošklivější auto na roštu! Ošklivější než loňský Manor! Ztráta peněz! Žádný titulární sponzor, už třetí rok po sobě! Alonso: "Doufám, že vypadáme přijatelně... a doufám, že se zlepšíme v druhé polovině roku." Bez komentáře! Výraz v jeho očích naznačoval jediné: "Kéž bych odsud mohl vypadnout!" (fly_lex)
Doufám, že bude rychlejší než jak vypadá (Gavin Leighton)
Většina diskutujících se zaobírá problematickým zbarvením a vrací se i k tomu, že při prezentaci vypadalo poněkud jinak. Nezbývá než doufat, že dle jejich názoru ne zrovna povedený barevný design přebije chování nového vozu na trati.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.