Tento týden je pozornost fanoušků Formule 1 zaměřena především na představování vozů, které se budou po tratích Grand Prix prohánět v letošní sezóně. Ale testy už klepou na dveře, za necelý týden se rozběhne náročný program, který naznačí možnosti jednotlivých týmů.
Bude nutné vyzkoušet opravdu všechno a velmi důkladně. Ostatně je tu případ loňské Grand Prix Brazílie, kdy extrémně deštivý závod znamenal pro mnoho pilotů hodně velké problémy. Jedny z největších měl Romain Grosjean, který také v předsezónních názorech zdůraznil důležitost řádného otestování pneumatik do mokra.
Známe rčení "poručíme větru, dešti" už nějaký ten pátek neplatí, proto se v Barceloně rozhodli, že pokud jim nepomůže počasí přirozenou cestou, zvolí jeden den, který bude věnován testu pneumatik a nastavení vozů do mokrých podmínek. Jestli tedy nespadne z nebes vláha přirozeným způsobem, bude v první testovací sérii vybrán jako "deštivý" režim poslední den, tedy čtvrtek 2. března. S největší pravděpodobností k tomu dojde, protože aktuální předpovědi počasí nenaznačují, že by v dané lokalitě v uvedené době pršelo.
Okruh Circuit de Catalunya dnešního dne (21. února) zveřejnil na Instagramu video, které předvádí umělé zavlažení a jeho připravenost pro nadcházející testy. Tím také pořadatelé vyvrátili některé pochybnosti z dřívější doby, protože při několika případech simulovaných testů se jim nepodařilo dosáhnout konzistentní hladiny vody na trati.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.