Tento týden je pozornost fanoušků Formule 1 zaměřena především na představování vozů, které se budou po tratích Grand Prix prohánět v letošní sezóně. Ale testy už klepou na dveře, za necelý týden se rozběhne náročný program, který naznačí možnosti jednotlivých týmů.
Bude nutné vyzkoušet opravdu všechno a velmi důkladně. Ostatně je tu případ loňské Grand Prix Brazílie, kdy extrémně deštivý závod znamenal pro mnoho pilotů hodně velké problémy. Jedny z největších měl Romain Grosjean, který také v předsezónních názorech zdůraznil důležitost řádného otestování pneumatik do mokra.
Známe rčení "poručíme větru, dešti" už nějaký ten pátek neplatí, proto se v Barceloně rozhodli, že pokud jim nepomůže počasí přirozenou cestou, zvolí jeden den, který bude věnován testu pneumatik a nastavení vozů do mokrých podmínek. Jestli tedy nespadne z nebes vláha přirozeným způsobem, bude v první testovací sérii vybrán jako "deštivý" režim poslední den, tedy čtvrtek 2. března. S největší pravděpodobností k tomu dojde, protože aktuální předpovědi počasí nenaznačují, že by v dané lokalitě v uvedené době pršelo.
Okruh Circuit de Catalunya dnešního dne (21. února) zveřejnil na Instagramu video, které předvádí umělé zavlažení a jeho připravenost pro nadcházející testy. Tím také pořadatelé vyvrátili některé pochybnosti z dřívější doby, protože při několika případech simulovaných testů se jim nepodařilo dosáhnout konzistentní hladiny vody na trati.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.