Nová pravidla jsou od počátku spojována s očekáváním atraktivnějších závodů a častějších soubojů na trati. Ne všichni jsou o tom přesvědčeni a vyskytly se o předpovědi, že může dojít k opačnému extrému - soubojů o pozice bude ještě méně než dříve.
Jako jeden z důvodů je uváděn větší přítlak, z toho plynoucí obtíže při jízdě v závěsu, horší funkce brzd a tím pádem i menší možnost soupeře předjet. Red Bull se však podobných scénářů nebojí, jeho techničtí specialisté předpokládají, že se naděje naplní a na tratích přibude mnohem více manévrů mezi jednotlivými piloty.
"Auta roku 2017 budou jednoznačně co do vzhledu agresivnější, budou mít větší pneumatiky a celkové mohou působit jako »svalnatější«. Padly už názory, že když je auto širší, tak bude obtížnější ho předjet. Ovšem s ohledem na aerodynamický efekt a větší přítlak - a čím více času strávíte na rovince - dostanete mnohem větší prostor k předjíždění než v dřívějších letech," domnívá se Pierre Wache, hlavní inženýr výkonnosti Red Bullu.
Podobný názor má i jeho kolega, šéf aerodynamiky Dan Fallows: "Čím větší přítlak auta produkují, tím více může být ostatními vozy ovlivněn jejich aerodynamický odpor - takže se může stát, že auta budou schopna jezdit mnohem blíže za jiným vozem a využívat větrného stínu na rovinkách, takže opravdu bude snažší předjíždět."
K tomu může přispět i nová strategie dodavatele pneumatik Pirelli. Italská firma hodlá využívat mnohem odolnějších směsí, které umožní, aby byli piloti ve svém závodním projevu mnohem tvrdší a nemuseli se ohlížet na tolik kritizované šetření pneumatik, jak tomu bylo v uplynulém období.
"Samotné pneumatiky jsou mnohem odolnější než ty předchozí generace, proto si myslím, že to závody pozmění - a nemusí to nutně být k horšímu. Já si myslím, že to Formuli 1 pomůže a potenciálně můžeme očekávat více předjíždění," připojuje se ke svým kolegům hlavní inženýr vozů Paul Monaghan.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.