Je to tady, sezóna vstupuje do ostře sledované fáze, při níž se nám představí nové vozy. Jako první, jak už bylo avizováno, tak učiní švýcarská stáj Sauber.
V Hinwilu připravili Sauber C36 Ferrari v barevné kombinaci bílomodrozlaté. Na voze zatím nejsou vidět žádné reklamy, pouze v prostoru krytu motoru se skví zlatý nápis 25 years in Formula One. Je to odkaz na rok 1993, kdy švýcarská stáj, tehdy s dvojicí Karl Wendlinger a J. J. Lehto, vstoupila do F1. A nutno podotknout, že úspěšně - finský pilot, jehož skutečné jméno je Jyrki Järvilehto, dojel v úvodní Grand Prix JAR na pátém místě.
Fotografie nového Sauberu byly zveřejněny přesně v půl jedenácté středoevropského času. Jak bylo uvedeno, vůz C36 nemá se svým předchůdcem C35 v podstatě nic společného. I proto tým novinku zvádí sloganem Nová éra, nový vůz, nová pravidla.
Některé technické údaje Sauber C36 Ferrari:Šasi: monokok z karbonových vláken
Přední závěsy: horní a dolní trojúhelníková ramena, vestavěné tlumiče Sachs
Zadní závěsy: horní a dolní trojúhelníková ramena, tlumiče Sachs
Brzdy: kotouče z karbonových vláken Brembo, disky Carbon Industries
Převodovka: osmirychlostní Ferrari, podélně uložená, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
ERS: Ferrari
U nového konceptu byla pozornost zaměřena na snížení aerodynamického odporu, rovněž i snaha o podstatní snížení hmotnosti (nové mimimum činí 728 kg). Co se týče některých odlehčených části konstrukce šel tým až na samou hranici limitu. Došlo k optimalizaci předních a zadních spoilerů a oblasti pod vozem. Chladiče, podlaha a karosérie byly navrženy tak, aby byly co možná nejtenčí.
Klíčovým bodem je přítlak, záměrem je, aby vůz byl co nejvíce stabilní ve všech úsecích jednotlivých tratí. "Klademe větší důraz na aerodynamickou stabilitu v protikladu k maximálnímu přítlaku", uvedl technický ředitel Jörg Zander. Sauber C36 bude osazen motorem Ferrari v konfiguraci z Abú Zabí 2016. Zander o motoru hovoří jako o "osvědčeném systému, u nějž je třeba začít s vyšší spolehlivostí a odolností. "Bylo pro nás výhodou, že jsme mohli brzy začít pracovat s daným motorem, protože jsme byli obeznámeni s požadavky na chlazení motoru," dodal technický ředitel Sauberu. Důvodem pečlivější přípravy je menší počet pohonných jednotek, které mohou být během letošní sezóny využity - oproti loňským šesti to letos budou jenom čtyři.
Zájem o první letošní novinku je podle zveřejnění na týmovém twitteru obrovský, necelou hodinu po zveřejnění prvního snímku se objevila na stránkách poznámka: "Wow - na naší webové stránce se rozpoutala bouře! Omlouváme se, pokud váš systém pracuje pomaleji. Díky za trpělivost!" Tým rovněž avizoval, že ve pozítří, tedy ve středu, představí monopost v Barceloně v rámci filmovacího dne.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.