Doba bojů o závodní sedačky už skončila před drahným časem, ale je třeba také doplnit posty rezervních pilotů - jak nám ukázala uplynulá sezóna, i na ně se může dostat, i když způsob, jakým se naskytla šance Vandoorneovi si asi nikdo nepřeje.
Nicméně ne nadarmo se říká, že štěstí přeje připraveným. Post třetích, nebo chcete-li rezervních pilotů je směsí mladých nadějí a prověřených matadorů, kteří už v F1 něco absolvovali. Tak tomu je i v případě tohoto místa u stáje Williams, která svého zástupce potvrdila v pondělí 20. února.
Paul di Resta je jedním z těch, kteří si v F1 už něco odjezdili. Do Formule 1 vstoupil v roce 2010, kdy zastával rovněž post třetího pilota u týmu Force India. Další tři sezóny už usedal do závodní sedačky a absolvoval ve stejné stáji 58 Grand Prix. Dvakrát se mu podařilo dojet na 4. místě (Singapur 2012 a Bahrajn 2013), což byly jeho nejlepší výsledky, za tři roky nasbíral 121 bodů. Poslední závod jel v Brazílii 2013 a v této sezóně také dosáhl nejlepšího umístění v celkové klasifikaci - obsadil 12. místo.
Po odchodu z F1 se třicetiletý Skot věnoval závodům v seriálu DTM, ale loni se opět do Formule 1 vrátil - jako třetí pilot u týmu Williams. Nyní ho britská stáj potvrdila i na další období.
"Jsem rád, že budu nadále u Williamsu na postu rezervního pilota pro rok 2017. Těším se, jak se vypořádám s řízením a dalšími procedurami vozu FW40 a zvládnu nové předpisy. Rád bych při této příležitosti využil možnost poděkovat Claire Williamsové a všech u týmu za jejich trvalou podporu, že mohu i nadále být součástí značky Williams," uvedl po prodloužení kontraktu di Resta.
"Je skvělé udržet pilota s Paulovými zkušenostmi v týmu. Jeho rozsáhlé znalosti ohledně F1 pro nás budou opět neocenitelné, zejména kvůli novým předpisům. Paul byl v uplynulém roce velkým přínosem a jsem opravdu potěšena, že naše spolupráce bude pokračovat i v roce 2017," komentovala prodloužení smlouvy Claire Williamsová s tím, že di Resta bude v dějištích jednotlivých Grand Prix připraven zaskočit, kdyby některý ze závodní dvojice měl jakékoli problémy.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.