Doba bojů o závodní sedačky už skončila před drahným časem, ale je třeba také doplnit posty rezervních pilotů - jak nám ukázala uplynulá sezóna, i na ně se může dostat, i když způsob, jakým se naskytla šance Vandoorneovi si asi nikdo nepřeje.
Nicméně ne nadarmo se říká, že štěstí přeje připraveným. Post třetích, nebo chcete-li rezervních pilotů je směsí mladých nadějí a prověřených matadorů, kteří už v F1 něco absolvovali. Tak tomu je i v případě tohoto místa u stáje Williams, která svého zástupce potvrdila v pondělí 20. února.
Paul di Resta je jedním z těch, kteří si v F1 už něco odjezdili. Do Formule 1 vstoupil v roce 2010, kdy zastával rovněž post třetího pilota u týmu Force India. Další tři sezóny už usedal do závodní sedačky a absolvoval ve stejné stáji 58 Grand Prix. Dvakrát se mu podařilo dojet na 4. místě (Singapur 2012 a Bahrajn 2013), což byly jeho nejlepší výsledky, za tři roky nasbíral 121 bodů. Poslední závod jel v Brazílii 2013 a v této sezóně také dosáhl nejlepšího umístění v celkové klasifikaci - obsadil 12. místo.
Po odchodu z F1 se třicetiletý Skot věnoval závodům v seriálu DTM, ale loni se opět do Formule 1 vrátil - jako třetí pilot u týmu Williams. Nyní ho britská stáj potvrdila i na další období.
"Jsem rád, že budu nadále u Williamsu na postu rezervního pilota pro rok 2017. Těším se, jak se vypořádám s řízením a dalšími procedurami vozu FW40 a zvládnu nové předpisy. Rád bych při této příležitosti využil možnost poděkovat Claire Williamsové a všech u týmu za jejich trvalou podporu, že mohu i nadále být součástí značky Williams," uvedl po prodloužení kontraktu di Resta.
"Je skvělé udržet pilota s Paulovými zkušenostmi v týmu. Jeho rozsáhlé znalosti ohledně F1 pro nás budou opět neocenitelné, zejména kvůli novým předpisům. Paul byl v uplynulém roce velkým přínosem a jsem opravdu potěšena, že naše spolupráce bude pokračovat i v roce 2017," komentovala prodloužení smlouvy Claire Williamsová s tím, že di Resta bude v dějištích jednotlivých Grand Prix připraven zaskočit, kdyby některý ze závodní dvojice měl jakékoli problémy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.