Nejen o technice je postup výše, přehlédnout nelze ani finanční aspekt. Těžko lze očekávat, že pokud někdo přijde do špičkového týmu, spokojí se s průměrným platem. Takové příjemné záležitosti řeší i Valtteri Bottas.
Jenže někdy může zveřejnění finančních odměn způsobit zlou krev, závist a pokud se dotyčnému nebude dařit, tak i posměch. Valtteri Bottas se o výši své gáže u nového zaměstnavatele moc bavit nechce, každopádně velmi rázně odmítl spekulace, že by jeho letošní příjem u Mercedesu měl činit osm milionů eur.
O místo u Mercedesu vedle Lewise Hamiltona byl pochopitelně odpovídající zájem, ostatně jak dobře víme, Rosbergův odchod jen pět dní poté, co doby titul mistra světa byl nečekaný. V každém případě měl Bottas díky uvolnění od Williamse, kde měl podepsanou smlouvu do konce letošní sezóny, mnohem větší prostor pro vyjednávání o novém platu. U předchozího zaměstnavatele si přišel zhruba na tři miliony eur ročně, přestupem do Brackley by si měl polepšit na dvojnásobek. Pokud by to tak bylo, měl by větší příjem než jeho doposud slavnější kolega, mistr světa 2007 Kimi Räikkönen.
"Nevím, odkud ta čísla pocházejí a nijak mě netěší, že se o tom mluví. Nepovažuji tyhle záležitosti za veřejné informace, je to jen obvyklá spekulace," okomentoval situaci Bottas pro finskou tiskovou agenturu Suomen Tietotoimisto. Další dohady se týkají jeho jednoročního kontraktu, který údajně naznačuje pouze "nouzové řešení" ze strany Mercedesu, čekajícího až vyprší smlouvy Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa u Ferrari resp. McLarenu. Objevily se dokonce informace, že Bottas dostal ultimatum a musí ve čtyřech prvních závodech prokázat, že je Mercedesu hoden.
"Nic takového se nestalo, žádná podmínka neexistuje. Tým ode mě samozřejmě očekává dobré výsledky, ve které ostatně doufám. Mnoho lidí si myslí, že nyní riskuji svou kariéru, ale já to vidím přesně opačně. Pro mě je to zatraceně dobrá příležitost. Nico nám ukázal, že Lewise lze porazit. Ano, je to trojnásobný mistr světa a já zatím žádný závod nevyhrál, ale nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli být na stejné úrovni," dodává ke spekulacím Bottas.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.