Nejen o technice je postup výše, přehlédnout nelze ani finanční aspekt. Těžko lze očekávat, že pokud někdo přijde do špičkového týmu, spokojí se s průměrným platem. Takové příjemné záležitosti řeší i Valtteri Bottas.
Jenže někdy může zveřejnění finančních odměn způsobit zlou krev, závist a pokud se dotyčnému nebude dařit, tak i posměch. Valtteri Bottas se o výši své gáže u nového zaměstnavatele moc bavit nechce, každopádně velmi rázně odmítl spekulace, že by jeho letošní příjem u Mercedesu měl činit osm milionů eur.
O místo u Mercedesu vedle Lewise Hamiltona byl pochopitelně odpovídající zájem, ostatně jak dobře víme, Rosbergův odchod jen pět dní poté, co doby titul mistra světa byl nečekaný. V každém případě měl Bottas díky uvolnění od Williamse, kde měl podepsanou smlouvu do konce letošní sezóny, mnohem větší prostor pro vyjednávání o novém platu. U předchozího zaměstnavatele si přišel zhruba na tři miliony eur ročně, přestupem do Brackley by si měl polepšit na dvojnásobek. Pokud by to tak bylo, měl by větší příjem než jeho doposud slavnější kolega, mistr světa 2007 Kimi Räikkönen.
"Nevím, odkud ta čísla pocházejí a nijak mě netěší, že se o tom mluví. Nepovažuji tyhle záležitosti za veřejné informace, je to jen obvyklá spekulace," okomentoval situaci Bottas pro finskou tiskovou agenturu Suomen Tietotoimisto. Další dohady se týkají jeho jednoročního kontraktu, který údajně naznačuje pouze "nouzové řešení" ze strany Mercedesu, čekajícího až vyprší smlouvy Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa u Ferrari resp. McLarenu. Objevily se dokonce informace, že Bottas dostal ultimatum a musí ve čtyřech prvních závodech prokázat, že je Mercedesu hoden.
"Nic takového se nestalo, žádná podmínka neexistuje. Tým ode mě samozřejmě očekává dobré výsledky, ve které ostatně doufám. Mnoho lidí si myslí, že nyní riskuji svou kariéru, ale já to vidím přesně opačně. Pro mě je to zatraceně dobrá příležitost. Nico nám ukázal, že Lewise lze porazit. Ano, je to trojnásobný mistr světa a já zatím žádný závod nevyhrál, ale nevidím jediný důvod, proč bychom nemohli být na stejné úrovni," dodává ke spekulacím Bottas.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.