Už dlouhých pět let je Rubens Barrichello mimo šampionát F1 a závodil zejména v zámoří. Letošní rok ho ale můžeme potkat opět v Evropě, když se zúčastní nejen slavného závodu 24h Le Mans, ale celého seriálu ELMS po boku dalšího pilota se zkušenostmi z F1 Jana Lammerse.
Závod 24 hodin Le Mans, který se jezdí již od roku 1923, je jedním z nejnáročnějších automobilových závodů v celých dějinách motorsportu. Jeho aura přitahuje nejen mladý závodnický potěr, ale také staré mazáky, kteří se na okruh La Sarthe přijedou svézt, setkat se s přáteli a znovu nasát tu neopakovatelnou atmosféru.
I Fernando Alonso se přiznal, že ho slavný podnik velmi láká a chtěl by se ho zúčastnit. Ale pro kolizi termínových listin a dost možná i podmínek ve smlouvě s McLarenem musí zatím francouzskou zkušenost oželet.
Letos se ve vytrvalostních závodech na evropském kontinentu představí nový tým Racing Team Nederland, jehož plány zahrnují nejen celý letošní seriál ELMS včetně vytrvalostní klasiky, kterou je proslulý závod 24 hodin Le Mans. Velmi zajímavé je hlavně jezdecké složení: Jan Lammers a Rubens Barrichello. Více o týmu, závodním voze a zejména kategorii ve které se oba expiloti F1 představí, nejdete zde.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.