Od roku 2015 se forma McLarenu pozvolna zvedá, ale fanoušci jsou netrpěliví. Chtějí, aby jejich oblíbený tým opět vyhrával. Ale jak se zdá, ještě si budou muset počkat, alespoň jak znějí hlasy přímo z centra McLarenu.
Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown, který v listopadu nahradil Rona Dennise, předložil svou vizi dalšího vývoje týmu. Podle něj je třeba se smířit s další cestou směrem kupředu, což ale neznamená, že se bude ucházet o nejvyšší příčky už v tomto roce. Naposledy vyhrál pilot McLarenu v Grand Prix Brazílie 2012. Nikdy v historii McLaren ještě tak dlouho na opětovnou výhru nečekal.
"Myslím, že si umíte představit, jak jsou všichni zklamaní, jak se chtějí opět dostat zpátky na naši vítěznou cestu. Naše výsledky za posledních několik let rozhodně nebyly tím, nač jsou naši příznivci a tým zvyklí. Nelíbí se jim to a rádi by, aby se události otočily," podotýká Brown.
McLaren zatím korunoval 12 šampionů a osmkrát dominoval v Poháru konstruktérů. Jak už bylo v předchozích dnech řečeno, nejvíc nadějí se pojí s Fernandem Alonsem, který by rád zúročil svůj talent a potvrdil, že jeho kariéra neskončila pouze tituly u Renaultu.
Postup McLarenu je nezpochybnitelný, zatímco v roce 2015 za ním zůstal pouze tým Manor, loni už postoupil na šesté místo v jedenáctičlenném startovním poli. Přesto si Zak Brown myslí, že vítězná cesta týmu, který vstoupil do F1 v roce 1966, bude úspěšně završena až v roce 2018.
"Děláme postupné kroky, nesmíme se ukvapit. A pokud je budeme dělat i nadále, bude to náš úspěch, musíme se ve startovním poli neustále pohybovat kupředu. Ale rád bych apeloval, pokud bychom v příštím roce žádné závody nevyhráli, je třeba nás hodnotit z hlediska vykonaného pokroku, nikoli podle konečných výsledků v roce 2017. Provází nás nadšení, chceme vyhrávat závody i šampionát, ale při posouzení celkového balíku ještě nejsme v takové pozici, abychom o to mohli usilovat," realisticky hodnotí vyhlídky Brown.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.