Od roku 2015 se forma McLarenu pozvolna zvedá, ale fanoušci jsou netrpěliví. Chtějí, aby jejich oblíbený tým opět vyhrával. Ale jak se zdá, ještě si budou muset počkat, alespoň jak znějí hlasy přímo z centra McLarenu.
Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown, který v listopadu nahradil Rona Dennise, předložil svou vizi dalšího vývoje týmu. Podle něj je třeba se smířit s další cestou směrem kupředu, což ale neznamená, že se bude ucházet o nejvyšší příčky už v tomto roce. Naposledy vyhrál pilot McLarenu v Grand Prix Brazílie 2012. Nikdy v historii McLaren ještě tak dlouho na opětovnou výhru nečekal.
"Myslím, že si umíte představit, jak jsou všichni zklamaní, jak se chtějí opět dostat zpátky na naši vítěznou cestu. Naše výsledky za posledních několik let rozhodně nebyly tím, nač jsou naši příznivci a tým zvyklí. Nelíbí se jim to a rádi by, aby se události otočily," podotýká Brown.
McLaren zatím korunoval 12 šampionů a osmkrát dominoval v Poháru konstruktérů. Jak už bylo v předchozích dnech řečeno, nejvíc nadějí se pojí s Fernandem Alonsem, který by rád zúročil svůj talent a potvrdil, že jeho kariéra neskončila pouze tituly u Renaultu.
Postup McLarenu je nezpochybnitelný, zatímco v roce 2015 za ním zůstal pouze tým Manor, loni už postoupil na šesté místo v jedenáctičlenném startovním poli. Přesto si Zak Brown myslí, že vítězná cesta týmu, který vstoupil do F1 v roce 1966, bude úspěšně završena až v roce 2018.
"Děláme postupné kroky, nesmíme se ukvapit. A pokud je budeme dělat i nadále, bude to náš úspěch, musíme se ve startovním poli neustále pohybovat kupředu. Ale rád bych apeloval, pokud bychom v příštím roce žádné závody nevyhráli, je třeba nás hodnotit z hlediska vykonaného pokroku, nikoli podle konečných výsledků v roce 2017. Provází nás nadšení, chceme vyhrávat závody i šampionát, ale při posouzení celkového balíku ještě nejsme v takové pozici, abychom o to mohli usilovat," realisticky hodnotí vyhlídky Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.