Od roku 2015 se forma McLarenu pozvolna zvedá, ale fanoušci jsou netrpěliví. Chtějí, aby jejich oblíbený tým opět vyhrával. Ale jak se zdá, ještě si budou muset počkat, alespoň jak znějí hlasy přímo z centra McLarenu.
Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown, který v listopadu nahradil Rona Dennise, předložil svou vizi dalšího vývoje týmu. Podle něj je třeba se smířit s další cestou směrem kupředu, což ale neznamená, že se bude ucházet o nejvyšší příčky už v tomto roce. Naposledy vyhrál pilot McLarenu v Grand Prix Brazílie 2012. Nikdy v historii McLaren ještě tak dlouho na opětovnou výhru nečekal.
"Myslím, že si umíte představit, jak jsou všichni zklamaní, jak se chtějí opět dostat zpátky na naši vítěznou cestu. Naše výsledky za posledních několik let rozhodně nebyly tím, nač jsou naši příznivci a tým zvyklí. Nelíbí se jim to a rádi by, aby se události otočily," podotýká Brown.
McLaren zatím korunoval 12 šampionů a osmkrát dominoval v Poháru konstruktérů. Jak už bylo v předchozích dnech řečeno, nejvíc nadějí se pojí s Fernandem Alonsem, který by rád zúročil svůj talent a potvrdil, že jeho kariéra neskončila pouze tituly u Renaultu.
Postup McLarenu je nezpochybnitelný, zatímco v roce 2015 za ním zůstal pouze tým Manor, loni už postoupil na šesté místo v jedenáctičlenném startovním poli. Přesto si Zak Brown myslí, že vítězná cesta týmu, který vstoupil do F1 v roce 1966, bude úspěšně završena až v roce 2018.
"Děláme postupné kroky, nesmíme se ukvapit. A pokud je budeme dělat i nadále, bude to náš úspěch, musíme se ve startovním poli neustále pohybovat kupředu. Ale rád bych apeloval, pokud bychom v příštím roce žádné závody nevyhráli, je třeba nás hodnotit z hlediska vykonaného pokroku, nikoli podle konečných výsledků v roce 2017. Provází nás nadšení, chceme vyhrávat závody i šampionát, ale při posouzení celkového balíku ještě nejsme v takové pozici, abychom o to mohli usilovat," realisticky hodnotí vyhlídky Brown.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.