Když probíhal "obchod století", nový vlastník F1 Liberty Media uvedl, že chce dát týmům šanci získat určitý podíl v nové společnosti. Je vcelku pochopitelné, že se jedná o složitou záležitost, která potřebuje důkladné prošetření.
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se nechal slyšet, že týmy F1 ještě definitivně neodmítly myšlenku nákupu akcií F1 Group - jejich debata o možné transakci nadále trvá. Mělo by se jednat přibližně o objem ve výši 19 milionů akcií, které by měly být zachovány k případnému prodeji týmům F1. Liberty Media vyhověla týmům ohledně jejich žádosti na prodloužení původního termínu, do které se měly stáje rozhodnout.
"K prozkoumání tak velké investice jsme dostali krátkou dobu. Proto jsme Liberty požádali »Potřebujeme vědět víc, větší zohlednění«. Prostor se skutečně zvětšil, což je skvělé. Přínosné je, že něco na počátku navrhli, týmy měly připomínky, oni odpověděli kladně. Dali nám najevo: »Vyslyšíme vás, dáme vám víc času, takže o věci můžeme nadále konverzovat«. Nyní tuto věc můžeme důkladněji přezkoumat a poté o ní diskutovat," vysvětlil serveru motorsport.com Brown.
Pokud se v médiích objevily spekulace, co je vlastně zásadní příčinou, proč nedošlo k uzavření nebo odmítnutí obchodu, Brown odmítá cokoliv jiného než časové rozpětí. To je v podstatě jedinou a klíčovou otázkou, proč zatím k dohodě nedošlo.
"Nemyslím, že by v tomto případě šlo o otázku, zda to je dobrý nebo špatný obchod, my jenom potřebujeme víc času, abychom si o všem řádně promluvili, poznali a pochopili směr, kterým se máme vydat. Vzhledem k tomu, že jde potenciálně o značnou investici, chceme jenom víc informací a mít víc času, abychom je řádně zpracovali. Od nich je to vstřícný přístup, splnili svůj slib a skutečně nám poskytli víc času. Z jejich strany jde o správnou věc, dali najevo, že mají společný zájem s klíčovými zaninteresovanými stranami," pokračuje Brown.
Jak se bude situace vyvíjet dál? Výkonný ředitel McLarenu nyní zdůrazňuje, jak musejí týmy F1 postupovat. Podle jeho názoru je to nezbytné, pokud chtějí dosáhnout co nejlepšího řešení nejen pro sebe samé, ale celý sport jako takový.
"Pokud budeme všichni spolupracovat navzájem, budeme úspěšnější. Nechme teď stranou naše soupeření na trati a mimo ni, například co se týče otázky sponzorů. Nastal čas, abychom začali na týmové úrovni spolupracovat - musíme dospět k poznání, že je třeba spolupracovat, když to dává smysl, zrovna jako soupeřit, když se má zápolit. Ale v otázce budoucnosti našeho sportu je zřejmé, že bychom měli mít společný cíl. Chceme, aby byl větší a lepší, takže je třeba zaujmout stejný level," dodává Brown.
"Původně jsme předložili návrh, který byl omezen hodně krátkým časovým rámcem, našli jsme způsob, jak vhodně debatovat, abychom dospěli k odpovídající úrovni. Vedle debaty o kapitálu chceme také hovořit o tom, jaký náš sport chceme. Existuje velký zájem o vlastní kapitál, ale v první řadě jde o snahu dosáhnout lepšího vyrovnání s týmy s ohledem na budoucí obchody," uvedl minulý týden Chase Carey.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.