Když probíhal "obchod století", nový vlastník F1 Liberty Media uvedl, že chce dát týmům šanci získat určitý podíl v nové společnosti. Je vcelku pochopitelné, že se jedná o složitou záležitost, která potřebuje důkladné prošetření.
Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se nechal slyšet, že týmy F1 ještě definitivně neodmítly myšlenku nákupu akcií F1 Group - jejich debata o možné transakci nadále trvá. Mělo by se jednat přibližně o objem ve výši 19 milionů akcií, které by měly být zachovány k případnému prodeji týmům F1. Liberty Media vyhověla týmům ohledně jejich žádosti na prodloužení původního termínu, do které se měly stáje rozhodnout.
"K prozkoumání tak velké investice jsme dostali krátkou dobu. Proto jsme Liberty požádali »Potřebujeme vědět víc, větší zohlednění«. Prostor se skutečně zvětšil, což je skvělé. Přínosné je, že něco na počátku navrhli, týmy měly připomínky, oni odpověděli kladně. Dali nám najevo: »Vyslyšíme vás, dáme vám víc času, takže o věci můžeme nadále konverzovat«. Nyní tuto věc můžeme důkladněji přezkoumat a poté o ní diskutovat," vysvětlil serveru motorsport.com Brown.
Pokud se v médiích objevily spekulace, co je vlastně zásadní příčinou, proč nedošlo k uzavření nebo odmítnutí obchodu, Brown odmítá cokoliv jiného než časové rozpětí. To je v podstatě jedinou a klíčovou otázkou, proč zatím k dohodě nedošlo.
"Nemyslím, že by v tomto případě šlo o otázku, zda to je dobrý nebo špatný obchod, my jenom potřebujeme víc času, abychom si o všem řádně promluvili, poznali a pochopili směr, kterým se máme vydat. Vzhledem k tomu, že jde potenciálně o značnou investici, chceme jenom víc informací a mít víc času, abychom je řádně zpracovali. Od nich je to vstřícný přístup, splnili svůj slib a skutečně nám poskytli víc času. Z jejich strany jde o správnou věc, dali najevo, že mají společný zájem s klíčovými zaninteresovanými stranami," pokračuje Brown.
Jak se bude situace vyvíjet dál? Výkonný ředitel McLarenu nyní zdůrazňuje, jak musejí týmy F1 postupovat. Podle jeho názoru je to nezbytné, pokud chtějí dosáhnout co nejlepšího řešení nejen pro sebe samé, ale celý sport jako takový.
"Pokud budeme všichni spolupracovat navzájem, budeme úspěšnější. Nechme teď stranou naše soupeření na trati a mimo ni, například co se týče otázky sponzorů. Nastal čas, abychom začali na týmové úrovni spolupracovat - musíme dospět k poznání, že je třeba spolupracovat, když to dává smysl, zrovna jako soupeřit, když se má zápolit. Ale v otázce budoucnosti našeho sportu je zřejmé, že bychom měli mít společný cíl. Chceme, aby byl větší a lepší, takže je třeba zaujmout stejný level," dodává Brown.
"Původně jsme předložili návrh, který byl omezen hodně krátkým časovým rámcem, našli jsme způsob, jak vhodně debatovat, abychom dospěli k odpovídající úrovni. Vedle debaty o kapitálu chceme také hovořit o tom, jaký náš sport chceme. Existuje velký zájem o vlastní kapitál, ale v první řadě jde o snahu dosáhnout lepšího vyrovnání s týmy s ohledem na budoucí obchody," uvedl minulý týden Chase Carey.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.