Éra Bernie Ecclestonea v F1 končí. Jeho zásluhy o rozvoj této motoristické kategorie mu není možné upřít, ale už naše prababičky říkaly, že "nevděk světem vládne". Nyní se začíná masivně spekulovat, co všechno se "po Ecclestoneovi" změní.
Jak bylo v pondělí 23. ledna oznámeno, Ecclestone byl odvolán z funkce výkonného ředitele a s okamžitou platností nahrazen Chase Careyem. Po odchodu "malého Napoleona", jak se také někdy Ecclestoneovi říkalo, by měla být Formule 1 více nakloněna příznivcům a působit ve volnějších duchu, alespoň tak si to představuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
"Nahradit Bernieho bude opravdu hodně těžké. Ale díky němu vznikl fantastický odrazový můstek, ze kterého bude moci Chase Carey a jeho kolegové z Liberty Media těžit, posunout Formuli 1 dále kupředu a učinit ji ještě větší a lepší. My v McLarenu toužíme také pomoci - principy Liberty Media vřele vítáme a těšíme se na úzkou spolupráci," reagoval na změnu postů ve vedení F1 Zak Brown.
"Co se změní nejvíce? Myslím, že je to obsaženo v návzu samotné společnosti: Liberty (svoboda) a Media. Domnívám se, že v příštím desetiletí bude se způsob provozovování stane svobodnější a více vstřícný vůči fanouškům. Můžeme tedy očekávat nové generance příznivců, kteří budou F1 daleko více nakloněni díky většímu podílu digitálních médií a sociálních sítí, herního průmyslu a podobně. Masivnější zapojení fanoušků je na programu dne a je jasné, že o to pánové z Liberty Media budou usilovat," pokračuje Brown.
Brown se řadí mezi ty, kteří vyzdvihují přínos Ecclestonea a poukazují na to, že dokázal dostal Formuli 1 z poloamatérských podmínek na post vysoce profesionální, což někdy znamenalo nepříliš líbivé praktiky. Dle jeho názoru během svého dlouhodobného působení transformoval tuto závodní kategorii do globální podoby.
"Formule 1 by nikdy nebyla mezinárodní sportovní záležitostí jako je dnes, kdyby nebylo téměř půstoletého enormního přínosu Bernie Ecclestonea. Marně v paměti hledám podobnou osobu, která by dokázala něco podobného a měla takový vliv na budování globálního sportu. Měli bychom tedy dnes vzdát hold tomuto pozoruhodnému vizionářskému podnikateli jménem Bernie Ecclestone a poděkovat mu," končí své zamyšlení Brown.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.