Éra Bernie Ecclestonea v F1 končí. Jeho zásluhy o rozvoj této motoristické kategorie mu není možné upřít, ale už naše prababičky říkaly, že "nevděk světem vládne". Nyní se začíná masivně spekulovat, co všechno se "po Ecclestoneovi" změní.
Jak bylo v pondělí 23. ledna oznámeno, Ecclestone byl odvolán z funkce výkonného ředitele a s okamžitou platností nahrazen Chase Careyem. Po odchodu "malého Napoleona", jak se také někdy Ecclestoneovi říkalo, by měla být Formule 1 více nakloněna příznivcům a působit ve volnějších duchu, alespoň tak si to představuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
"Nahradit Bernieho bude opravdu hodně těžké. Ale díky němu vznikl fantastický odrazový můstek, ze kterého bude moci Chase Carey a jeho kolegové z Liberty Media těžit, posunout Formuli 1 dále kupředu a učinit ji ještě větší a lepší. My v McLarenu toužíme také pomoci - principy Liberty Media vřele vítáme a těšíme se na úzkou spolupráci," reagoval na změnu postů ve vedení F1 Zak Brown.
"Co se změní nejvíce? Myslím, že je to obsaženo v návzu samotné společnosti: Liberty (svoboda) a Media. Domnívám se, že v příštím desetiletí bude se způsob provozovování stane svobodnější a více vstřícný vůči fanouškům. Můžeme tedy očekávat nové generance příznivců, kteří budou F1 daleko více nakloněni díky většímu podílu digitálních médií a sociálních sítí, herního průmyslu a podobně. Masivnější zapojení fanoušků je na programu dne a je jasné, že o to pánové z Liberty Media budou usilovat," pokračuje Brown.
Brown se řadí mezi ty, kteří vyzdvihují přínos Ecclestonea a poukazují na to, že dokázal dostal Formuli 1 z poloamatérských podmínek na post vysoce profesionální, což někdy znamenalo nepříliš líbivé praktiky. Dle jeho názoru během svého dlouhodobného působení transformoval tuto závodní kategorii do globální podoby.
"Formule 1 by nikdy nebyla mezinárodní sportovní záležitostí jako je dnes, kdyby nebylo téměř půstoletého enormního přínosu Bernie Ecclestonea. Marně v paměti hledám podobnou osobu, která by dokázala něco podobného a měla takový vliv na budování globálního sportu. Měli bychom tedy dnes vzdát hold tomuto pozoruhodnému vizionářskému podnikateli jménem Bernie Ecclestone a poděkovat mu," končí své zamyšlení Brown.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.