Kolem okruhu Silverstone a potažmo Grand Prix Velké Británie se kupí dohady. Britům dokonce může hrozit totéž, co prožívali téměř deset let jejich sousedé za kanálem La Manche - že kolébka automobilového sportu bude bez závodu F1.
Že by mohlo dojít i na tak katastrofický scénář dokládají zprávy z počátku tohoto roku (více zde). Vzápětí se objevily spekulace, které zvažovaly možnost přesunu závodu do areálu Donnington Park, kde se už v historii jedna Grand Prix jela - v roce 1993 to byla GP Evropy. Jeho zástupci ale možnost pořádání závodu na této trati odmítli.
Někdejší pilot F1, šéf společnosti MotorSport Vision a otec současného pilota Jolyona Palmera Jonathan Palmer učinil loni oficiální nabídku na převzetí okruhu Silverstone, ale jeho zájem v současnosti pominul. Odmítá však spekulace, že za tím stojí právě Donnington.
"Zpočátku jsem měl zájem o Silverstone, ale nyní se chceme soustředit na operace související s našimi současnými podniky. Naše aktivity v Donnington Parku nenahrazují zájem o Silverstone, jedná se o dvě nesouvisející záležitosti. Nyní už nemáme o provozování Silverstone zájem," vysvětlil Jonathan Palmer.
Do portfolia MotorSport Vision v tuto chvíli patří okruhy Brands Hatch, Cadwell Park, Oulton Park, Snetterton a nově Donnington Park. Palmer má v plánu zajistit pro zmíněné trati dlouhodobou budoucnost. Nabídka na pronájem činí jedenadvacet let, ale uvažovat lze i o čtyřech desítkách let. "Pro okruhy mající sólový status je stále obtížnější řešit finanční situaci, proto se jim snažíme pomoci," dodává Palmer.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.