Bývalý rakouský pilot Formule 1, Gerhard Berger, si myslí, že Mercedes měl spíše sáhnout po Wehrleinovi. Bottas prý loni nejezdil až tak přesvědčivě, a navíc by Mercedes mohl volbou mladého Němce ukázat, že jejich juniorský program má smysl.
V posledních týdnech byl souboj o druhou sedačku, v současné době nejúspěšnější stáje, již pouze mezi dvěma jezdci - Valteri Bottasem a mladíkem Pascalem Wehrelinem. V současné době je již takřka jisté, že Fin skončí u Mercedesu a dvaadvacetiletý Němec se bude muset spokojit s místem u Sauberu, kde nahradí Brazilce Nasra.
Toto rozhodnutí se ale úplně nezamlouvá bývalému rakouskému pilotovi Formule 1, Gerhardu Bergerovi, který by raději sáhl po mladším Wehrleinovi.
"Já bych sáhl po Wehrleinovi, abych ukázal, že můj juniorský program k něčemu vlastně je. Wehrlein v rámci tohoto programu předvedl přesvědčivé výkony. Jedinou možností, jak zjistit, jestli je opravdu dobrým pilotem, je posadit ho do špičkového auta," řekl Rakušan pro Auto Motor und Sport.
Bývalý spolumajitel stáje Toro Rosso přiznává, že vybrání Wehrleina by bylo riskantnějším tahem, ale i to se prý někdy může vyplatit. Navíc dodává, že Bottas loni nedokázal Massu jasně porazit, a proto ho úplně nepřesvědčil, že by byl tím nejlepším řešením.
"Když ho porovnáme s Bottasem, tak by to byl rozhodně riskantnější krok. Možná ale není vždy tím nejlepším řešením udělat to, co vám přelétne jako první přes nos. K Bottasovi mám velkou úctu, je rychlý, je to týmový hráč a velký sympaťák. Svou šanci si zaslouží. Na druhou stranu se mu nepodařilo převálcovat Massu, takže nemohu říct, že je tou nejlepší možností," zakončil Berger.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.